آخرین عناوین

پنجشنبه 17 فروردين 1396-16:11 کد خبر:41635

استاندار مازندران اعلام كرد:

افتتاح بيش از 3000 ميليارد تومان طرح و پروژه در سفر رييس جمهور به استان

استاندار مازندران گفت: رييس جمهوري، روز سه شنبه 22 فروردين 96 به منظور افتتاح و آغاز بیش از 3000 ميليارد تومان پروژه در بخش هاي مختلف به مازندران سفر مي کند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، استاندار اظهار داشت:رييس جمهوري، روز سه شنبه 22 فروردين 96 به منظور افتتاح 2100 ميليارد تومان پروژه و آغاز عمليات اجرايي 900 ميليارد تومان طرح در بخش هاي مختلف به مازندران سفر مي نمايد.

ربيع فلاح جلودار٬ استاندار مازندران در جلسه شورای اداری استان، گفت: در سال 95 از همه فرصت ها، ظرفيت ها و امكانات استان براي پيگيري امور جاري و توسعه اي استان بهره گيري شد و مجموعه پرتلاش مديريتي مازندران، دستگاه هاي اجرايي، نهادهاي مختلف، قواي مقننه و قضاييه و تلاشگران بخش خصوصي نهايت اهتمام خود را راستاي عملي نمودن سياست هاي اقتصاد مقاومتي بكار بردند.

استاندار با بيان اين كه بر اساس آمار مراجع بالادستي كشور، مازندران در سال 95 همواره رتبه نخست تا سوم را در اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي دارا بوده است و در سال گذشته 54 طرح و پروژه در زمينه اقتصاد مقاومتي در قالب برش استاني در مازندارن اجرا و پيگيري شده است، گفت: همه دستگاه ها بويژه بانک ها در اين راستا همكاري مطلوبي داشتند و بايد اذعان كرد كه امروز تقليل بهره بانكي به 18 درصد گامي بزرگ از سوي دولت تدبير و اميد براي تقويت توليد بوده است.

رييس ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان، با اشاره به نامگذاري سال 96 به عنوان اقتصاد مقاومتي، توليد – اشتغال، تصريح كرد: مازندران براي تداوم اجراي فرامين مقام معظم رهبري در سال 96 آمادگي كامل دارد و تنها با تلاش مضاعف، برنامه ريزي و اقدام و عمل مي توان اين سياست ها را تحقق بخشيد.

رييس كارگروه اشتغال استان، با اعلام اين كه در سال 95، بالغ بر 52 هزار شغل در مازندران ايجاد شده است، خاطر نشان كرد: در سال گذشته بيش از 100 درصد تسهيلات بسته رونق توليد در مازندارن جذب شده است.

ربيع فلاح جلودار، با اشاره به اين كه مهم ترين دغدغه اشتغال استان، اشتغال دانش آموخته هاست، ياد آور شد: ميانگين آمار بيكاري در مازندران در پايان سال 94 در مازندران 12.1 درصد و در پايان سال 95 اين رقم 11.6 درصد بوده كه نشانگر توفيق نسبي استان در ميان ديگر استان هاي كشور در اين راستاست.

فلاح با اعلام اين كه 200 ميليارد تومان تسهيلات كشاورزان و باغداران خسارت ديده از سرماي پاييز سال 95 به استان ابلاغ شده كه به زودي براي پرداخت به بانك ها ابلاغ مي شود، ياد آور شد: 30 ميليارد تومان كمك بلاعوض در اين خصوص به كشاورزان و باغداران از سوي هيات دولت در كوتاه ترين زمان پرداخت گرديد.

وي با بيان اين كه 5200 طرح و پروژه نيمه تمام به ارزش 4500 ميليارد تومان در مازندران در دولت تدبير و اميد به بهره برداري رسيده است، گفت: بالغ بر 105 ميليارد تومان اعتبار جديد براي شهرداري هاي استان در بخش هاي مختلف اخذ شد كه به صورت متوازن توزيع خواهد شد و مي توان ادعا نمود كه مديريت در دولت يازدهم در مورد غرب، شرق و مركز مازندران، متوازن و متعادل بوده است.

استاندار مازندران افزود: رييس جمهوري، در روز سه شنبه 22 فروردين 96 به مازندران سفر خواهد کرد و تصريح كرد: با حضور روحاني بالغ بر 2100 ميليارد تومان پروژه افتتاح و عمليات اجرايي 900 ميليارد تومان طرح در بخش هاي مختلف در استان آغاز خواهد شد.

ربيع فلاح در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به اين كه مردم مازندران همواره در عرصه انتخابات مشاركت چشمگيري داشتند، افزود: بايد زمينه حضور حداكثري و بيش از پيش مردم استان در انتخابات پيش رو فراهم شود.

گفتني است در اين جلسه كه معاونين استاندار مازندران، اعضاي شوراي تامين و مديران دستگاه هاي اجرايي استان حضور داشتند، نمايندگان مردم ساري و مياندورود و دبير مجمع نمايندگان استان، نوشهر، چالوس و كلاردشت، نور و محمود آباد، قائم شهر، سواد كوه، سواد كوه شمالي، جويبار و سيمرغ به بيان نقطه نظرات خود پرداختند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :