آخرین عناوین

جمعه 18 فروردين 1396-13:58 کد خبر:41638

در نشست خبری اعضای شورای شهر نوشهر مطرح شد:

از تکذیب اختلاس 3 میلیارد تومانی تا حواشی ساحل آزاد شده «کپورچال»

عضو شورای شهر نوشهر گفت: تنها یک مصوبه به منظور طرح آزادسازی ساحل کپورچال به سمت بندر در شرق نوشهر انجام شد و دیگر هیچ مبلغ 3 میلیاردی وجود ندارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، اعضای شورای اسلامی شهر نوشهر صبح امروز در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران به ارائه گزارشات از عملکرد شورا پرداختند و در این بین موضوع اختلاس 3 میلیاردی در شورای شهر که از مدت‌ها قبل در فضای مجازی مطرح شده است مهم‌ترین بحث بود.

سخنگوی شورای شهر نوشهر در این نشست با تأکید بر اینکه تنها یک مصوبه در تاریخ شورای شهر نوشهر به مبلغ سه میلیارد تومان وجود دارد، اظهار کرد: این مصوبه به منظور طرح آزادسازی ساحل کپورچال به سمت بندر در شرق نوشهر انجام شد و دیگر هیچ مبلغ سه میلیاردی وجود ندارد ولی از آنجایی که این موضوع با پرونده خانواده «مصطفی‌پور» که یکی از اعضای آن عضو شورای شهر نوشهر است مصادف شد و این مصوبه 3 میلیارد تومانی طرح آزادسازی ساحل را به آن ارتباط دادند که کاملاً اشتباه است.

علی اکبر اسماعیل ‌نژاد تصریح کرد: در موضوعیت پرونده مورد نظر هیچ ارقامی مشخص و رد و بدل نشد و تنها یک اشتباه مکاتباتی اداری بود و نسخه مربوط به واگذاری وجود نداشت و به نوعی در پرونده‌های دیگر ادغام شده بود ولی با بررسی‌هایی که انجام شد شورا، اداره حراست و... چیزی ندیدند اما بعدها پرونده مربوطه تحویل زمین پیدا و مختومه اعلام شد.

وی با بیان اینکه برخی از این موضوع سوءاستفاده کردند و به دنبال منافعی بودند، گفت: درباره مطالب غیرواقع و نشر اکاذیب پیرامون موضوع فوق شکایت کردیم و پیگیر هستیم.

عضو شورای شهر نوشهر درباره آخرین وضعیت نیروگاه زباله‌ سوز نوشهر یادآور شد: از نظر تأمین تجهیزات 60 درصد و در ابنیه 40 درصد پیشرفت داشت و اعتبارات از محل سفر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری نیز تخصیص یافت و پیمانکار با آرامش خاطر در حال کار کردن است.

وی با اشاره به اینکه آزادسازی ساحل به طول چهار کیلومتر از «کپورچال» به سمت «بندر» انجام شد و حوضچه آرامش نیز برای آن تدارک دیده شده است، افزود: طرح میدان «کپورچال» و آغاز اجرای آن از سوی شهرداری نوشهر و شورا صورت گرفت.

اسماعیل ‌نژاد تصریح کرد:در آزادسازی ساحل نباید کسی ارث‌خواهی و «منم منم» کند بلکه همه ذینفع بودند و شخص مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران بزرگ‌ترین فعالیت کاری آزادسازی را او از نظر قوانین برای ما پیاده کرد و قدرت حمایتی دادستان نوشهر طوری بود که آثاری از 120 املاک را جابه جا کردیم و هیچگونه مشکلی ایجاد نشد.

وی با بیان اینکه فرماندار به همراه اعضای شورا نیز در روند کار نظارت مستمر کردند و این ساحل متعلق به عموم است، اظهار کرد: به ‌دنبال تجاری‌سازی ساحل آزاد شده نیستیم بلکه باید به فضای تفریحی و توریستی عمومی تبدیل شود.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر نوشهر نیز با بیان اینکه بحث پرونده زمین‌خواری بیش از یک ماه است که در فضای مجازی مطرح می‌شود، اظهار کرد: متأسفانه فضای مجازی فضای لجام‌گسیخته است و نیاز به نظارت و مدیریت از سوی متولیان امر است.

مهدی توکلی افزود: به عنوان منتخبان مردم در شورای شهر کار کردیم و مدعی هم نیستیم و قطعاً نقاط مثبت و غیرمثبت هم در کار مشاهده می‌شود و هر شهروندی حق دارد عملکرد اعضای شورا و شهرداری را نقد کند ولی به دور از اخلاق است که بی‌دلیل به افراد و شورا تهمت بزنند و صورت گسترده، هدفمند و جریانی با حیثیت افراد بازی کنند.

وی با تأکید بر اینکه نباید بدون دلیل و مدرک ما را متهم به اختلاس و دزدی کنند، گفت: ما آبروی خود را ذره ذره جمع کردیم و بنابراین بردن آبروی شورا یا هر فردی و چوب حراج زدن به خاطر مقاصد سیاسی اصلاً شایسته نیست.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :