آخرین عناوین

يکشنبه 20 فروردين 1396-8:37 کد خبر:41660

بلاغ گزارش می دهد:

گوش شنوایی برای ساماندهی پسماند در مازندران وجود ندارد

عدم ساماندهی پسماند در مازندران در حالی تبدیل به بحران می‌شود که در استان اراده‌ای برای رفع این مشکل تاکنون تقویت نشد.


خزرخبر: با وجود اعلام تلاش در ارتباط با ساماندهی زباله در استان مازندران و به دلیل حساسیت‌های زیست محیطی استان مازندران، اقدامی عاجل برای ساماندهی پسماند در استان مازندران انجام نشده و در حال حاضر اگر گفته شود که عدم ساماندهی پسماند در استان در حال تبدیل شدن به بحران است، چندان صحبت به گزاف گفته نشد.

عدم ساماندهی پسماند در همه جای استان فراگیر شده و این معضل گریبان تک تک مردم استان را گرفته است، از غرب تا شرق استان مشکل ساماندهی پسماند وجود دارد و با وجود هشدارهای زیست محیطی در این ارتباط توسط نهادهای مردمی و اجتماعی، به نظر می‌رسد که اراده‌ای در این ارتباط وجود ندارد.

نگرانی در ارتباط با عدم ساماندهی مناسب پسماند مازندران تبدیل به نگرانی ملی شده تا جایی که قبل از ایام عید یکی از میهمانان برنامه خندوانه نسبت به معضلات زباله در منطقه کلاردشت به شدت ابراز تاسف کرد.

رامسر به عنوان عروس‌ شهرهای ایران با مشکل عدم ساماندهی مناسب پسماند مواجه است، مشکلات عدم ساماندهی پسماند زباله در شهرستان چالوس به نگرانی جدی مدیرکل محیط زیست استان مازندران تبدیل شد و برای اولین بار در سایت منتسب به این سازمان نسبت به این معضل اعلام نگرانی شد.

در دیگر شهرهای ساحلی استان نیز حال روز ساماندهی پسماند استان چندان مناسب نیست، در بیشتر شهرهای ساحلی زباله در کنار دریا ریخته می شود، در آمل در مستندی که در شبکه طبرستان پخش شد مشکلات این بخش هم بسیار جدی است.

مردم منطقه انجلیسی بابل سال‌ها است که با مشکل عدم ساماندهی مناسب پسماند مواجه هستند و در مرکز استان که فریادهای مردم منطقه چهاردانگه چند سالی است که بلند شد و ظاهرا هم اقدام عاجلی برای رفع این معضل تاکنون انجام نشد.

نکته جالب اینجاست که هر استانداری که وارد استان شده یکی از برنامه‌های خویش را ساماندهی زباله و پسماند اعلام کرده بود، در دولت قبل جلسات متعدد پسماند با حضور رسانه‌ها برگزار می‌شد و دغدغه‌های این جلسات حداقل در اختیار مردم قرار می‌گرفت، ولی در این دولت دریغ از برگزاری یک جلسه ساماندهی پسماند با حضور رسانه‌ها و به نظر می‌رسد تلاش‌های اثرگذاری هم در این بخش انجام نشده و فعالان محیط زیست و مردم عادی از رنج انتقال نامناسب زباله به شدت گلایه مند هستند.

در روزهای اخیر خبر انحراف به چپ کامیون حمل زباله در منطقه چهاردانگه رسانه‌ای شد، نکته تاسف‌بار اینکه متولیان به جای جمع‌آوری زباله ریخته شده و انتقال به محل دپوی اصلی، زباله‌های ریخته شده را در همان محلی که کامیون منحرف شد در خاک با لودر دپو کردند.

با وجود شعارهای فروان در ارتباط دغدغه در ارتباط با ساماندهی پسماند، تلاشی برای رفع مشکل زباله انجام نمی‌شود و در حال تبدیل شدن به بحران جدی است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :