آخرین عناوین

يکشنبه 20 فروردين 1396-11:18 کد خبر:41665

نگاهی به مطالبات مردمی:

آرزوهای بر زمین مانده مردم مازندران/ لزوم توجه به راه ها و اشتغال

در آستانه سفر رئیس ‌جمهور، رفع معضل زباله، توجه به وضعیت راه ها، اشتغال و تولید از مهمترین مطالبات مردم و مسئولان مازندران مطرح شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مهر، قرار است رئیس‌ جمهور در قالب سفری یک ‌روزه به مازندران سفر کند و بیش از سه هزار میلیارد  تومان پروژه را افتتاح و اجرایی کند اما همچنان مشکل تولید و اشتغال در صدر خواسته های مردم و مسولان دیار کرانه خزر قرار دارد.

مازندران دارای ۲۲ شهرستان و سه هزار و ۲۰۰ روستا با بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت است و قرار گرفتن در ساحل خزر، موقعیت ویژه‌ای به آن بخشیده است و با داشتن جنگل‌های زیبای هیرکانی، دریای خزر، سواحل، دماوند و آثار و بناهای تاریخی از مهم‌ترین استان‌های گردشگری کشور به شمار می‌رود اما در آستانه سفر رئیس ‌جمهور، مطالبات فراوانی برجای ‌مانده است.

در آستانه سفر دولت به مازندران، توجه به اشتغال و تولید، رفع معضل زباله، بهسازی راههای منتهی به استان و رونق بخشی به تولید مهم‌ترین دغدغه مردم و مسئولان است و مردمان استان تحقق وعده‌ها را از دولت انتظار دارند.

قاسم احمدی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس ‌جمهور به استان، خواستار تحقق خواسته مردم غرب استان و تشکیل استان جدید شد و می‌گوید: با توجه به عدم دسترسی به ‌موقع مسئولان، دوری مسافت شهرهای غرب استان تا مرکز، توریستی بودن منطقه غرب مازندران، پتانسیل بالای نیروهای متخصص و متعهد، وجود ادارات کل در این منطقه، مهم‌ترین خواسته مردم منطقه غرب مازندران تشکیل و تأسیس استان جدید است.

وی با اشاره به اینکه مردم مازندران خود را برای سفر رئیس‌ جمهور و هیئت دولت به استان مازندران آماده می‌کنند، بر توجه رئیس‌ جمهور به عنایت و محبت مردم استان تأکید کرد.

اما عزت الله یوسفیان ملأ نماینده مردم آمل در مجلس معتقد است، مازندران همانند یک کلان‌شهر بزرگ است که باید ملی نگریسته شود و مسائلی مانند زباله، وضعیت راه‌ها، تکمیل سد هراز ازجمله مطالبات مهم مردم استان به شمار می‌رود.

وی ادامه می‌دهد: مازندران بیش از ۴۲ درصد نیاز برنج  کشور را تأمین می کند و لازم است دولت برای حمایت از کشاورزان، نسبت به خرید تضمینی برنج پر محصول اقدام کند.

وی زباله را مهم‌ترین مسئله استان بیان کرد و خواستار تدبیر دولت برای رفع این مشکل مهم شد و درعین ‌حال توجه به حوزه ریلی و تکمیل مترو تهران – آمل را ضروری دانست.

«محمد» پدری ۵۰ ساله که دو فرزند بیکار در منزل دارد با بیان اینکه لازم است دولت فکری به حال جوانان و رفع مشکل اشتغال آنان داشته باشد می‌گوید: دغدغه همه خانواده‌ها بیکاری جوانان است و باید در این زمینه تلاش شود.

سفر دولت به مازندران پروژه محور است

درعین‌حال، استاندار مازندران می‌گوید: این مرحله سفر مربوط به پروژه محوری است و تعداد قابل‌توجهی از طرح‌ها در این سفر به بهره ‌برداری خواهد رسید و یکی از برنامه‌ها، زیرساخت‌های خوب بندر امیرآباد است که هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

ربیع فلاح جلودار اظهار داشت: آغاز و عملیات مجموعه عظیم با ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌ گذاری مربوط به صنایع چوب و سلولزی از دیگر برنامه‌های رئیس ‌جمهور است.

وی با اشاره به اینکه پروژه انتقال گاز از دامغان به نکا از دیگر طرح‌هایی است که امسال بهره‌ برداری می‌شود و در این سفر نیز رئیس ‌جمهور از آن بازدید می‌کند و گفت: مجموع پروژه‌ها بیش از هشت هزار و ۵۰۰ شغل در استان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه از دغدغه‌های مردم استان این است که مسئولان ملی کمتر به منطقه سفر می‌کنند اظهار داشت: از این‌رو، رئیس‌ جمهور دیداری با نخبگان استان در نوشهر خواهد دشت.

در حالی رئیس‌ جمهور برای دومین بار در دولت یازدهم به مازندران سفر می‌کند که هیئت دولت در سفر مهرماه سال ۹۴ به مازندران حدود ۹ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۴۶ طرح عمرانی مصوب کرده بود.

در سفر مهرماه سال ۹۴ دولت به مازندران ۴۵ طرح عمده بااعتبار ۹۹۱ میلیارد تومان برای استان مازندران در نظر گرفته شد و علاوه بر آن اجرای چندین پروژه بزرگ درزمینهٔ راه‌های ارتباطی استان با دیگر استان‌ها و نیز راه‌ها و جاده‌های داخلی استان را مورد توجه قرارداد و طبق اعلام رئیس دولت، بزرگراه تهران به شمال با ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۶ به بهره‌برداری خواهد رسید و ۳۰۳ میلیارد تومان برای راه‌های استان در نظر گرفته‌ شده بود.

اختصاص ۲۰۹ میلیارد تومان برای اجرای هشت طرح اساسی در زمینهٔ مدیریت منابع آب استان، اجرای هشت طرح عمده در حوزه بهداشت و درمان با اعتبار ۱۲۶ میلیارد تومان، ۶ طرح عمده در حوزه عمران شهری بااعتبار ۱۱۷ میلیارد تومان و طرح‌هایی درزمینهٔ کشاورزی گلخانه‌ای و دو طرح عمده در حوزه صنعت و معدن ازجمله برنامه‌های دولت برای توسعه استان مازندران بوده است.

در سفر روز سه‌ شنبه رئیس‌ جمهور به مازندران ۳۱۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود اما همچنان مردم خواهان تحقق مطالبات بر زمین‌ مانده هستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :