آخرین عناوین

يکشنبه 20 فروردين 1396-16:57 کد خبر:41670

خبرگزاری فارس گزارش می‌‌دهد:

آیا سفر دولتی‌ها به استان‌ها هواخوری بهاری است؟!

حضور رئیس دولت یازدهم در روزهای واپسین عمر دولت در استان‌های مختلف، تور مسافرتی نیست که بخواهد بعد از چهار سال خدمت ‌رسانی هواخوری برای کابینه دولتی راه بی‌اندازد.


خزرخبر: بیش از یک ماه مانده به تغییر سرنوشت دولت، شمارش معکوس برای ماراتنی دیگر از جنس سیاست، فعالیت موسمی احزاب و پارادوکسی از جنس خدمت و قدرت در پایان چهارساله دولت یازدهم خودنمایی می‌کند.

حضور دولتمردان گذشته و حال، آنانی که چند سالی بایگانی بودند و برخی هم فعال در کابینه دولتی، جنب و جوش برای معرفی؛ چه بودم، چه هستم، چه خواهم بود و چه می‌خواهم باشم، این‌بار مخاطبان فقط و فقط مردمانی هستند که آواز زیبای خدمت را می‌شنوند، نوای دلخوش خدمت‌رسانی بی‌دریغ که از لسان نامزدهای ریاست جمهوری جاری می‌شود همچون لالایی مادرانه‌ای که فقط آرامش می‌دهد و می‌خواباند خوش باورانی را که اعتماد می‌کنند به سوگلی‌هایی قدرت که خود را مستحق ریاست دولت می‎‌دانند.

جریان انتخابات در عرصه‌های مختلف را مردم کشور خوب بلدند، کارکشته شدند بعد از چهار دهه پیروزی جمهوری اسلامی و نیازی نیست کسی بخواهد برای حضور این مردم پاک و بی‌مدعا در پای صندوق‌های رای تبلیغات هنگفت هزینه کند که فقط عده‌ای سود ببرند.

حضور رئیس دولت یازدهم در روزهای واپسین عمر دولت و قرار گرفتن در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در استان‌های مختلف، گردش دوره‌ای و یا تور مسافرتی نیست که بخواهد بعد از چهار سال خدمت ‌رسانی هواخوری برای خود و کابینه دولتی راه بی‌اندازد.

با نگاه خوشبینانه هم نمی‌توان گفت این روزها رئیس جمهور آمده است تا به کم و کاستی مردم کشورش رسیدگی کند زیرا در مناسبت‌های مختلف مردم با اختصاص اعتباراتی که دولت در سفر نخست خود در اختیار استان‌ها قرار داد طعم گس خدمت را خوب چشیدند به ‌ویژه مازندرانی‌های ولایت‌مدار که هم همچون سایر هموطنان در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی حماسه ساز هستند و این ادعا را سایر دولت‌های پیشین به ویژه دولت تدبیر و امید در اردیبهشت 92 به درستی لمس کرده است.

رصد اخبار خروجی رسانه‌های مکتوب، مجازی و خبرگزاری‌ها در این روزهایی که مازندران آماده می‌شود برای میزبانی از رئیس جمهوری کمی ذهن را به تفکر وا می‌دارد شاهد آمار افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی هستیم که چندی قبل استاندار مازندران و معاونانش در تکاپو بودند تا به‌ مناسبت هفته دولت، دهه فجر و سایر مناسبت‌های ملی خدمت دولت را به کام مردم شیرین کنند.

اما حضور ریاست جمهوری در روز سه ‌شنبه 22 فروردین ‌ماه که مقارن است با ولادت مولای متقیان و تعطیل رسمی که در تقویم کشور درج شده است روز پرکاری را برای مردم و مسئولان مازندرانی رقم زده است.

هر چند مازندرانی‌ها در میزبانی زبانزد هستند و از روزهای قبل با مفروش کردن فرودگاه و احیا ستاد سفر برای استقبال از رئیس دولت، استان را برای یک تجمع چشم‌گیر آماده کرده است.

حضور روحانی در بهار 96 به مازندران و افتتاح پروژه‌های مختلف در بخش راه، کشاورزی، بهداشت و درمان و زیرساختی و خدماتی در ایام پایان دولت چهارساله تدبیر و امید همچون سایر سفرهایی که در هفته‌های قبل در استان‌های دیگر داشته است چیزی جزو قدردانی از همراهی مردم و تلاش برای برنده شدن در دوره جدید انتخابات تلقی نمی‌شود.

زیرا همین پروژه‌ها می‌توانست در مناسبت‌های ملی همچون دهه فجر که حدود دو ماه از آن می‌گذرد به بهره ‌برداری برسد نگه داشتن این پروژه‌ها و به بهره ‌برداری رساندن آن در روزهایی که کشور در تلاطم انتخابات است فقط فضای تبلیغی رایگان را برای رئیس دولت فعلی فراهم می‌کند.

در اخبار منتشرشده از کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید در روزهای واپسین عمر دولت یازدهم هم به گوش رسید که فرماندار بهشهر از افتتاح و کلنگ‌زنی 11 پروژه در منطقه ویژه اقتصادی و بندر امیرآباد اشاره کرد که این پروژه‌ها با اعتبار 833 میلیارد تومانی فرصت اشتغال یک‌ هزار و 711 نفر را فراهم می‌کند.

آیا برای بهره‌ برداری از پروژه‌ای که فقط کلنگ آن به زمین خورده است در فرصت باقیمانده می‌توان با این محدودیت اقتصادی اعتبار تخصیص داده شود و حتی به‌ صورت ضرب‌العجلی به بهره ‌برداری برسد؟

حال سؤال اینجاست که چرا دولت در بحران و برف زحمت خدا قوت گفتن به کشاورزان و باغداران خسارت‌دیده را به خود نداد تا بارقه امیدی شود که شانس رأی‌آوری را برای انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری فراهم کند؟

این سؤالات متفاوت فضایی را ایجاد کرد تا در جلسه‌ای که قرار بود استاندار مازندران حضور پیدا کند اما به‌ دلیل مشغله زیاد کاری مبنی برای آماده ‌سازی ستاد سفر ریاست جمهوری در استان  حضور نیافت و برای خالی نبودن عریضه در پایان جلسه‌ای طی گفت‌ وگویی با لطف‌الله آجدانی، مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری مازندران پرسشی در خصوص تبلیغی بودن سفر روحانی به مازندران شد که گفت: سفر رئیس جمهوری به مازندران تبلیغی نیست زیرا دولت اعتقادی به رویکرد پوپولیستی ندارد.

وی با اشاره به اینکه براساس مصوبات سفر اول ریاست جمهوری به مازندران حدود 95 درصد اعتبارات مصوب استان تخصیص یافت، افزود: در ادامه سفرنخست در سفر دوم بیش از 3هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیصی برای افتتاح بقیه پروژه‌ها اختصاص یافت که در غرب مازندران در روز سه شنبه شاهد بهره‌برداری آن هستیم.

 مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری مازندران، اضافه کرد: بهره‌ برداری از پروژه‌های تعریف ‌شده در مازندران نشان می‌دهد دولت تدبیر و امید به آنچه در سفر اول قول دادند پایبند بودند.

این مسئول گفت: مازندران توفیق بهره‌مندی از تخصیص بودجه مصوب و حجم اعتبارات تخصیصی را در پروژه‌های مصوب سفر داشته است.

آجدانی یکی از مباحث مهم و چالش برانگیز در سفر دوم رئیس جمهوری به مازندران را استقلال غرب مازندران با عنوان استان خزر دانست و افزود: استانی شدن غرب مازندران در سفر رئیس جمهوری به استان عملاً صحت ندارد.

وی تصریح کرد: سفر رئیس جمهوری به مازندران در روز سه شنبه 22 فروردین برای افتتاح پروژه‌های قبلی به ویژه افتتاح تونل و آزاد راه چالوس به تهران است.

آجدانی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سفر رئیس جمهوری به مازندران شاهد دستاوردهای مؤثرتر از قبل باشیم که قطعاً مطالباتی هم مد نظر است که توسط استاندار و احمدی‌لاشکی نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود.

آنچه از اظهارات آجدانی و عملکرد دولت در روزهای پایانی عمر دولت یازدهم مبنی بر اینکه سفر روحانی به مازندران تبلیغی نیست، به نظر می‌رسد چیزی جز توهین به شعور مردم مازندران نیست.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :