آخرین عناوین

دوشنبه 21 فروردين 1396-8:49 کد خبر:41674

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه اعلام کرد:

تبدیل شدن امیرآباد به منطقه آزاد مطالبه مردم از رئیس جمهور/ نگاه‎های جزیره‎ای را کنار گذاشته شود

نماینده مردم بهشهر و گلوگاه گفت: تعلل در انتخاب منطقه آزاد تجاری در مازندران بیش از این جایز نیست و از رئیس جمهور انتظار می‌رود به آرزوی دیرینه مردم پاسخ مثبت دهد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،علی‌محمد شاعری با اشاره به سفر رئیس جمهور به مازندران برای افتتاح پروژه‎هایی به ارزش 3 هزار میلیارد تومان، اظهار کرد: 30 درصد پروژه‎ها به ارزش یک ‎هزار میلیارد تومان در شرق مازندران و با محوریت بهشهر انجام می‎شود که بخش مهمی از آن در بندر استراتژیک امیرآباد است.

وی با بیان اینکه موضوع منطقه آزاد در مازندران که حدود یک‎ دهه از آن می‎گذرد هنوز به سرانجامی نرسیده است، افزود: این در حالی است که بررسی‎های همه‎ جانبه، حاکی از وجود استعداد و قابلیت تبدیل به منطقه آزاد تجاری در بندر امیرآباد بهشهر بوده و بهترین گزینه برای همین منظور است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: با توجه به اینکه منطقه آزاد امیرآباد در آبان ‌ماه سال گذشته به تصویب شورای عالی مناطق آزاد و ویژه رسیده است، لذا از رئیس جمهور انتظار می‌رود که با تلاش برای موافقت نهایی در این زمینه، به مطالبه مهم و آرزوی دیرینه مردم مازندران پاسخ مثبت دهد.

شاعری ادامه داد: بندر امیرآباد با دارا بودن امتیازاتی از جمله بهره‎مندی از 2 هزار و 60 هکتار منطقه ویژه و پس کرانه‎های مناسب، امکانات ریلی، جاده‎ای و هوایی و سومین بندر استراتژیک نسل سه در کشور با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 7 میلیون تن کالا بهترین و به ‎روزترین زیرساخت‎های لازم برای تبدیل شدن به منطقه آزاد را دارد.

وی بیان کرد: تعلل در اعلام نهایی منطقه آزاد تجاری در مازندران بیش از این جایز نیست و امیدواریم که در سفر رئیس جمهور به مازندران تکلیف منطقه آزاد مشخص شود و ارمغان و یادگار جاودان از دولت یازدهم در این استان باشد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در پایان گفت: دیگر زمان نگاه‎های جزیره‎ای، یکجانبه ‎نگری و سطحی ‎نگری گذشته است و باید به این جمع‌بندی مهم و اساسی برسیم که مازندران یک استان یکپارچه است و پیشرفت اقتصادی در هر نقطه‎ای از آن، سبب پیشرفت و جهش اقتصادی در سایر نقاط می‎شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :