آخرین عناوین

چهارشنبه 23 فروردين 1396-10:33 کد خبر:41701

شهردار ساری خبر داد:

حمایتی از نفر یا گروهی در انتخابات شورا نمی‌کنم/ افزایش بودجه شهرداری ساری

شهردار ساری گفت: عبوری از احدی، جریانی و یا گروهی در انتخابات شورای شهر حمایت نمی‌کند، اجازه نمی‌دهیم کسی از جریان عملگرایی، مهر و صفای مردم سو استفاده کند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری ساری، مهدی عبوری در جشن تپش که به مناسبت ولادت امیرالمومنین در استادیوم شهید متقی مرکز مازندران برگزار شد، با اشاره به اینکه چرا عملگرایی باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: بارها رهبری فرمودند وظیفه اصلی که بر دوش مدیران است باید امیدآفرینی باشد.

وی با اشاره به اینکه  با اجرای عملگرایی و استمرار پروژه‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی به دست می‌آید، افزود: بعضی‌ها فکر می‌کنند این امیدآفرینی با جلسات، سخنرانی، همایش‌های بیهوده به سرانجام می‌رسد اما به نظر بنده اینطور نیست امیدآفرینی یعنی کار، تلاش، و اجرای مستمر پروژه‌ها عمرانی است.

شهردار ساری، اضافه کرد: اگر اتفاقات 5 ساله مدیریت شهری مرور شود خواهیم دید بودجه شهرداری ساری از سال 91 که 79 میلیارد تومان بود در سال جاری به 600 میلیارد تومان رسید.

این مسئول با بیان اینکه این ارتقا بودجه شهرداری یعنی همان حماسه اقتصادی که مورد نظر رهبری قرار داد، گفت: این افزایش 750 درصدی بودجه فشار به مردم نیست  بلکه گرفتن حق و حقوق مردم از دستگاه‌های اجرایی است که تاکنون پرداخت نشده بود.

عبوری با اشاره به اینکه قریب به یک‌هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه شهری قرار داد بسته شد و شما آثار آن را می‌بینید، افزود: در بحث آب گرفتگی‌ها شما باید ببنید، نمی‌خواهم از کوچه و پس کوچه‌های چمران، اتحاد، لسانی و 22 بهمن صحبت کنم می‌خواهم از خیابان بلوار آزادی که در مقابل شهرداری قرار دارد و تا کمر آب می‌گرفت صحبت کنم.

وی تصریح کرد: بلوار فرح‌آباد با کوچکترین بارندگی آبگرفتگی می‌شد و مشکلات زیادی پیش می‌آمد.

شهردار ساری با بیان اینکه از خیابان پیروزی، سلمان فارسی یا 18 دی بگویم که دچار آب گرفتگی بود، ادامه داد: کجای این شهر بود که در زمان بارندگی از آبگرفتگی در امان باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اجرای قریب به 40 کیلومتر کانال آب‌های سطحی با قرار داد 150 میلیارد تومان می‌خواهد معضلات این بخش از شهر را بر طرف کند.

عبوری با بیان اینکه پرسنل شهرداری برای رفع آبگرفتگی شهر ساری در حال جهاد هستند، افزود: در بخش آسفالت طرح بتن‌ریزی در سال 66 و 67 از دستور کار شهرداری خارج شد یعنی بعد از 28 سال شهرداری به این خیابان‌ها سرزده است.

وی به وجود خیابان‌های خاکی در شهر ساری اشاره کرد و ادامه داد: کیلومترها پیاده‌ رو سازی در خیابان‌های اصلی و فرعی صورت گرفت هر چند برخی مشکلات وجود دارد که پرسنل فنی برای جلب رضایت شهروندان باید به رفع آن بپردازند.

شهردار ساری معضلات ترافیکی را بخش دیگری از مشکلات مردم ساری در مرکز مازندران دانست و گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری برای این موضوع اقدامات چشمگیری انجام دادند که با احداث خیابان‌های جدید، روگذر، زیر گذر، میادین و دوربرگردان‌های جدید اقدام به رفع این مشکل در مرکز مازندران کردند.

این مسئول با بیان اینکه  مردم در خیابان امیر مازندرانی و کمربندی چگونه در ترافیک قرار می‌گرفتند، تصریح کرد: بازگشایی 30 متری خیابان شمشیربند، میان‌گذر شمالی بعد از 40 سال، میدان شهدا، میان‌گذر فرهنگ به طالقانی از مواردی است که در کاهش ترافیک تاثیر داشت.

عبوری، به اتفاق موثر فاز اول 30 متری مهیار به اندرخورا اشاره کرد و ادامه داد: مردم به عینه می‌بینند و لمس می‌کنند که تعریض خیابان‌های پرتردد، مذهبی و تاریخی چگونه به درستی تعریض شده است.

وی  با اشاره به اینکه ترافیک پل ذغال‌چال تا پایان پل تجن ساعت‌ها به طول می‌انجامید با افتتاح پل سردار نوری این معضل کاهش یافت، گفت: یادمان است در ترافیک بلوار کشاورز و کمربندی جنوبی چگونه در ترافیک می‌ماندیم و با ساخت پل 120 روزه  شهیدان رضایی این معضل حل شد.

شهردار ساری با بیان اینکه با احداث جهادی زیرگذر در میدان فرح آباد آبگرفتگی و معضل ترافیکی حل شد، افزود: با بالا رفتن سطح مطالبات  مردم  ساری از شهرداری  سبب شد تا طرح‌های عمرانی به صورت جهادی اجرا شود.

این مسئول ادامه داد: تا کی باید در وسط شهر ساری راهبند وجود داشته باشد با احداث زیرگذر اتحاد و پل گردن این راهبند جمع می‌شود و مردم طعم آسایش را می‌چشند.

عبوری با اشاره به اینکه در ایام مبارک رجب و شعبان زیر گذرهایی با نام شهید کمالی در منطقه ذغال چال و هولا مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، بیان کرد: همین احداث دوربرگردان‌ها به زعم برخی‌ها کاربزرگی نیست اما شما مردم شهر که دقیقه‌ها پشت ترافیک می‌ماندید باید شهادت دهید.

وی با بیان اینکه  مردم ساری در خیابان‌ها منتسب به پیوندی، توکل و میرزا زمانی در پشت ترافیک قرار داشتند با ایجاد دوربرگردان داراب، میدان شهید فلاحی ایجاد شد این ترافیک کاهش یافت، خاطرنشان کرد: برای من رضایت مردم مهم است نه نظرات آبکی برخی از آقایان.

شهردار ساری با اعلام اینکه در دو ماه آینده در بلوار کشاورز و امام رضا (ع) دوربرگردان استاندارد ایجاد می‌شود، گفت: آثار شب‌نشینی مردم شهر باید در پارک‌های شهر مرور شود.

این مسئول به سبزه میدانی که متعلق به قبل از انقلاب بود اشاره کرد و افزود: پارک مرحوم دامادی به دوران دفاع مقدس بر می‌گردد و در این مدت 5 ساله  15 پارک احداث شد که به 13 پارک موجود در ساری اضافه شد.

عبوری به احداث پارک مادر در شمال شهر و پارک اتحاد در جنوب شهر ساری اشاره کرد و گفت: بوستان ولایت در قلب شهر قرار است که در ایام شادی ماه شعبان آب و جارو ‌شود و میزبان شما مردم غیور می‌شود.

وی با بیان اینکه در اجرای فعالیت‌های عمرانی پارک چشم‌نواز ملل در حاشیه رودخانه تجن در کنار همه پارک‌های بزرگ با عزم مردم ساخته شد، تصریح کرد: باید نوید پارک ویژه بانوان در کشور را به بانوان شهر بدهم بگویم که همکاران ما در شهرداری در حال تجهیز این پارک هستند که خدمات کامل اجتماعی و تفریحی به بانوان ارائه می‌دهد.

شهردار ساری با اعلام اینکه می‌خواهم از جراحی در قلب شهر با شما شهروندان سخن بگویم، بیان کرد: روزهای اول ورود به شهرداری حتما یادتان است تعریض محوطه امام زاده یحیی و بعد از آن عقب‌نشینی میدان علامه ابن شهر آشوب ساروی در حال تبدیل شدن به نگین و نمادی در ساری است.

این مسئول با بیان اینکه احداث میدان کارگر در تقاطع شهبند و امیر مازندرانی در 11 اردیبهشت روز جهانی کارگر توسط کارگران این شهر افتتاح می‌شود، اظهار کرد: همه این موارد بخشی از فعالیت‌های جریان بزرگ عملگرایی است که مد نظر رهبری قرار دارد.

عبوری با تاکید براینکه مردم ساری با مشکل و معضل بیکاری مواجه هستند، افزود: دغدغه مقام معظم رهبری بیکاری جوانان است و این عملگرایی تا پیشرفت، یعنی تولید و اشتغال را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه مازندران بیشترین فارغ‌التحصیلان بیکار کشور را دارد، تصریح کرد: ما برای قصه پر غصه بیکاری در ساری برنامه داریم و می‌توانیم این معضل را با توسعه گردشگری حل کنیم.

شهردار ساری از نهاوندیان و وزیر ارشاد درخواست کرد تا سلام گرم مردم مرکز مازندران را به رئیس جمهور برسانند، گفت: حل معضل اشتغال در کشور و مازندران توسعه گردشگری است که لازم است این استان به عنوان قطب گردشگری اعلام شود.

این مسئول به احداث فاز دوم پارک ملل به مساحت یک‌هزار هکتار در سال جاری و احداث پارک سکوتپه به وسعت یک‌هزار و 200 هکتار اشاره کرد و افزود: سنگ فرش کردن خیابان‌های شهر سبب رونق بازار و حل معضل بیکاری می‌شود.

عبوری به واژه تپش اشاره کرد و گفت: این عنوان خیلی‌ها را در کشور و شهر به فکر فرو برده است که تپش چیست منفی بافان فکرهای عجیب و غریبی به سر دارند مردم بدانید و سینه به سینه انتقال دهید مهدی عبوری از احدی، جریانی و یا گروهی در انتخابات شورای شهر حمایت نمی‌کند.

وی افزود: اجازه نمی‌دهیم کسی از نام عبوری جریان عملگرایی و مهر و صفای مردم سو استفاده کند.

شهردار ساری با بیان اینکه مردم در 29 اردیبهشت ماه جاری به پای صندوق‌های رای می‌روند و به 10 نفر رای می‌دهند، خاطرنشان کرد: رای برای یک نفر به عنوان رئیس جمهور و 9 نفر برای اعضای شورای اسلامی شهر ساری است.

این مسئول ادامه داد: هرچه رای و نظر مردم باشد برای من و امثال من محترم است اجازه ندهید به افرادی که به قصد انتقام‌گیری و به دست آوردن عمارت شهرداری به انتخابات پیش‌رو چشم دوختند فضا داده شود.

عبوری به تاکید بر اینکه باید به افرادی که طرح و برنامه برای پیشرفت شهر ساری دارند رای داده شود، اظهار کرد: تفکیک پسماند شهر و کاهش تولید زباله یعنی برگشتن پول مردم برای توسعه، عمرانی و آبادانی این شهر است.

وی افزود: میلیاردها تومان پول مردم به اشتباه به خاطر مسیر طولانی مرکز دفن زباله در چهاردانگه و عدم تفکیک آن هزینه می‌شود.

شهردار ساری با بیان اینکه نیروگاه زباله سوز امسال قرار است به بهره‌ برداری برسد، گفت: قریب به 12 سال مردم چهاردانگه مشکل دفن زباله را تحمل می‌کنند مسئولیت این کار به عهده وزارت کشور و جهاد کشاورزی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: کسی به جز اهالی شهر نمی‌تواند آینده شهر را رقم بزند، سرنوشت ما در دستان خودمان است بیایم سالم بی‌اندیشیم، درست عمل کنیم، فارغ از قوم، قبیله و پسرخاله بازی به فکر پیشرفت شهر باشیم.

عبوری با بیان اینکه در روزهای آینده کانکس‌های برای تحویل پسماند در سطح شهر قرار می گیرد، گفت: مردم باید در این رابطه همکاری لازم را داشته باشند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :