آخرین عناوین

يکشنبه 3 ارديبهشت 1396-9:3 کد خبر:41829

محمدرضا متولیان/مهندس عمران

سرمایه گذاری بخش خصوصی همسو یا رقیب

 طی چند سال اخیر شهرهای بزرگ در سایه سرمایه گذاری توسعه چشمگیری یافته اند، جذب سرمایه گذار عاملی برجسته برای تداوم رشد اقتصادی هر شهری به شمار می رود.


خزرخبر: طی چند سال اخیر شهرهای بزرگ در سایه سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی، توسعه چشمگیری یافته اند، که ادامه این روند، نیازمند برنامه ریزی و مدیریت صحیح شهری است و به طور قطع جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف عاملی برجسته برای تداوم رشد اقتصادی هر شهری به شمار می رود در این میان شهرداری ها، یکی از نهادهای عمومی با توان مالی بالا و ظرفیت های متعدد هستند که قادرند با بهره گیری از تمام قابلیت ها و ویژگی های آن شهر ظرف توسعه اقتصادی و شهری را انباشته ساخته و پیشبرد اهداف رسیدن به معیارهای کلانشهر را میسر کنند.

متولیان یکی از فعالان اقتصادی و اجتماعی مازندران در گفتگویی با بیان اینکه آنچه برای سرمایه گذاران اهمیت چشمگيري دارد، وجود وحدت رويه و یک پنجره واحد برای ارائه خدمات نهادها و دستگاه هاي اجرايي به سرمایه گذاران است، می افزاید:موضوع مهم این است که زمانی که آنها تصمیم به سرمایه گذاری مي گيرند با برخوردهای چند گانه مواجه نشوند و در ارائه خدمات از شروع اخذ مجوز، تا پایان كار همكاري مناسب و درخور شأن آنها انجام شود

وی افزود:متأسفانه امروز کشور با فضای رکود مواجه بوده و این در فعالیت های اقتصادی تأثیرگذار است به خصوص در حوزه ساخت و ساز كه بخش عمده اي از درآمد شهرداری معطوف به این بخش است

این فعال اجتماعی تصریح کرد: پروژه هایی در حوزه ساماندهی مشاغل، مجموعه های بزرگ تجاری و اداری، بازيافت، شهربازی و ... از جمله طرح های شاخصی هستند که می توانند در دستور کار مديريت سرمايه گذاري و مشارکت های شهرداری برای جذب سرمایه گذار قرار گیرد که در صورت تحقق این مسئله، شهرداری های مازندران می توانند روند توسعه ای را با شتاب بیشتری طی نمایند .

گفتنی است متولیان بر نقش اساسی شوراها در بستر سازی حضور سرمایه گذاران تأکید و خاطر نشان کرد: در صورتی که افکار جزیره ای در تفکرات شوراها وجود نداشته باشد، مدیریت شهری به خصوص شهرداری ساری می تواند با تعامل با بخش های خصوصی ، پروژه های خود را به نحو احسن به مرحله اجرا و بهره برداری برسانند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • احمدی
    يکشنبه 3 ارديبهشت 1396-12:42


    بسیاری از پروژه های عمرانی دولت باتوجه به رکود اقتصادی کشور نیمه تمام مانده اند که بخش دولتی می تواند از توان و ظرفیت بخش های خصوصی برای به پایان رساندن طرحهای ناتمام استفاده نماید.
    چون در غیر اینصورت باتوجه به محدودیت های بودجه ای، دولت نمیتواند پروژه ها و طرحهای جدید شروع نماید.

    • ی- کارمند
      يکشنبه 3 ارديبهشت 1396-12:29


      متاسفانه به دلیل طولانی شدن بعضی پروژه ها و عدم مزیت و صرفه اقتصادی حتی بخش خصوصی و سرمایه گذاران نیز حاضر نیستند برای مشارکت و اتمام طرح های نیمه تمام وارد عمل شوند که باری از دوش شهرداری ها برداشته شود.