آخرین عناوین

يکشنبه 3 ارديبهشت 1396-9:40 کد خبر:41831

پیام تبریک متولیان به مناسبت بزرگداشت شیخ بهایی و روز معمار

روز معمارفرصتی است برای عمیق‌تر اندیشیدن به جایگاهی که در معماری گذشته داشته‌ایم و تلاش برای موقعیتی که اکنون در معماری معاصر باید به آن دست یابیم.


به گزارش خزرخبر، محمد رضا متولیان مدیرعامل شرکت زیرساخت سازه ساری و یکی از فعالان اجتماعی مازندران به مناسبت سوم اردیبهشت ماه روز بزرگداشت یکی از ستارگان درخشان آسمان علم و ادب ایران، شیخ بهایی و روز معمار پیام تبریکی صادر کرد که در متن آن آمده است:

میراث داری تاریخی پر افتخاردر معماری ایران، می‌تواند چراغ راهی برای آینده باشد و مکرر به یاد معماران امروز ما بیندازد که چه نقش مهم و سترگی در تاریخ معماری جهان داشته‌ایم، تمامی علوم وفنون تاریخی اگر همچنان بخواهند برای جامعه نوین جهانی کارآمد باشند، می‌بایست به وسیله متخصصان آگاه و اهل فن مورد مداقه قرار گرفته و با زدودن زنگار از کالبد آن احیاشوند.

در مورد معماری گذشته ایران این وظیفه خطیر بر دوش معماران امروز ماست که با اجتناب از رویکردهای تقلیدی صرفاً فرمی از این معماری، تمرکز و توجه خود را برای کشف روح مستتر در پس اشکال و فرم‌های این معماری و ترجمان آن برای کالبد شهرهای امروزی‌مان معطوف کنند.

متولیان ادامه داد:روز معمارفرصتی است برای عمیق‌تر اندیشیدن به جایگاهی که در معماری گذشته داشته‌ایم و تلاش برای موقعیتی که اکنون در معماری معاصر باید به آن دست یابیم،امید که جامعه معماری ما با مطالعه دقیق وعلمی گذشته پرافتخار خود بتواند از ظرفیت‌ها و توانبالای تطبیق‌پذیری با نیازهای روز آگاهی یافته و آثاری خلق کند که هم به یادآورنده جایگاه رفیع گذشته بوده و هم به نیازهای امروزمان پاسخ دهد.

در پایان ضمن تبریک مجدد به همه مهندسان معمار، جا دارد تا از تلاش‌های آنان در جهت پاسداشت معماری پرافتخار این سرزمین قدرشناسی نموده و توفیقاتشان را از درگاه باریتعالی مسئلت نمایم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :