آخرین عناوین

دوشنبه 4 ارديبهشت 1396-11:53 کد خبر:41851

دبیر اجرایی خانه کارگران مازندران:

نگران معیشت، شغل کارگران و بازنشستگان هستیم

دبیراجرایی خانه کارگران مازندران گفت: نگران معیشت، شغل کارگران و بازنشستگان هستیم و درخواست ما ایجاد اشتغال است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، نصرالله دریابیگی در نشست خبری به‌ مناسبت فرارسیدن هفته کارگر با بیان اینکه نگران معیشت و شغل کارگران و بازنشستگان هستیم، اظهار کرد: درخواست ما ایجاد اشتغال است که در برنامه‌ دولت وجود دارد.

وی افزود: ایجاد اشتغال همراه با عدالت اجتماعی، تقسیم عادلانه ثروت و رفع تبعیض در جامعه و قانون کار به نفع کارگران از دیگر درخواست‌های جامعه کارگری است.

دبیراجرایی خانه کارگران مازندران تصریح کرد: یکی از مطالبات اصلی ما امنیت شغلی در برابر نیروی کار و همچنین وضعیت معیشتی است چرا که وضعیت معیشتی و زندگی جامعه کارگری و بازنشستگی مطلوب نیست.

دریابیگی با بیان اینکه در آستانه افزایش حقوق بازنشستگان از دولت و تأمین اجتماعی به‌ عنوان مسئولان امور خواهشمندیم که توجه ویژه‌ای داشته باشند، اظهار کرد: امروز در مازندران 120 هزار بازنشسته تأمین اجتماعی وجود دارد که 65 درصد آنان حداقل‌بگیر هستند.

وی ادامه داد: هر چند در روزهای اخیر 9 هزار میلیارد از 130 هزار میلیارد بدهی به حساب تأمین اجتماعی واریز شده است ولی از دولت درخواست داریم که با توجه به مشکلات تأمین اجتماعی، تورم و رکود اقتصادی توجه بیشتری داشته باشد چرا که در غیر این‌صورت سازمان تأمین اجتماعی توان پرداخت پول به بازنشسته‌ها را ندارد و مجبور است وام بگیرد و پرداخت کند.

دبیر اجرایی خانه کارگران مازندران تصریح کرد: در آستانه هفته کارگر و حماسه بزرگ سیاسی انتخابات از مسئولان تقاضا داریم توجه ویژه به قشر مظلوم کارگر و بازنشسته داشته باشند.

دریابیگی با بیان اینکه وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی قصد داشت به بهانه طرح تحول سلامت، درمان را از تأمین اجتماعی جدا کند، اظهار کرد: با عنایت ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی این کار انجام نشد که جای تشکر ویژه دارد.

وی به برنامه‌های خانه کارگر مازندران در هفته کارگر اشاره کرد و گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه شهرستان قائم‌شهر، دیدار با مقام معظم رهبری، اهداء گل به کارگران، دیدار با استاندار مازندران، گردهمایی بزرگ و معرفی کارگران نمونه و کنگره بزرگ کارگری در تهران از جمله این برنامه‌ها است.

دبیر اجرایی خانه کارگران مازندران در پایان تأکید کرد و گفت: تحقق شعار رهبری، پرداخت دستمزد مناسب، بیمه کارگران ساختمانی فراگیر برای همه، اجرای قانون سخت و زیان‌آور، توجه به بهداشت، افزایش حقوق بازنشسته‌ها و نظارت بر اجرای خصوصی‌سازی درست از مهم‌ترین خواسته‌های جامعه کارگری در هفته کارگر است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :