آخرین عناوین

چهارشنبه 6 ارديبهشت 1396-8:47 کد خبر:41863

گل بود به سبزه نیز آراسته شد!!

اجرای پروژه عمارت چهاردروازه قائم‌شهر؛ قربانی دست‌های پشت پرده

گویا اجرای پروژه عمارت چهاردروازه قائم‌شهر به مذاق برخی آقایان خوش نیامد و بنای کار را بر آن گذاشتند، چوب لای چرخ موتور توسعه شهری قرار دهند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد و بر همین اساس جهانی زیبا و بدون عیب و نقص را خلق کرد تا آرامش و امنیت را به بندگانش هدیه دهد.

بعد از گذشت سالیان دراز از خلقت آدم و حوا، بر تعداد آدمیان بر روی زمین افزوده شد و این جمعیت روز به ‌روز در حال افزایش است و همین امر انسان‌ را بر آن داشت تا با مدیریت و خلق ایده‌های نو، زندگی و محیط اطراف را برای خود و دیگران زیباتر کند.

وجود مدیران کارآمد با ایده‌های جالب و خلاقانه در هر دولتی نعمت بزرگ محسوب می‌شود چرا که قطعاً این مدیران در گام نخست رفاه و آرامش مردم را در نظر گرفته و سعی دارند روز‌به ‌روز هم‌ گام با پیشرفت تکنولوژی قدم بردارند.

مدیریت شهری یکی از مهم‌ترین مدیریت‌ها در جامعه امروز به ‌شمار می‌رود و وجود شهرداران خلاق، شاداب و همچنین مشاوران امروزی همراه با فکرهای نو برای هر شهری نعمت محسوب می‌شود.

چندماهی است که چهره قائم‌شهر تغییرات چشم‌گیر و محسوسی پیدا کرده و این را می‌توان در میان صحبت‌های مسافرانی که سال گذشته نیز از این شهر عبور کرده‌اند دریافت؛ خیلی‌ها به این امر معتقدند که نصب المان‌ها، رنگ‌آمیزی و نقاشی دیوارها، پست‌های برق، احداث بلوارها و چراغانی معابر و نوسازی مبلمان، قائم‌شهر را از پیله قدیمی خود خارج کرده و سیمای تازه‌ای به این شهر بخشیده است.

احداث پارک‌ها، ساماندهی ترافیک با ایجاد بلوار، زیرگذر و روگذرها، ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ سیاهرود از دیگر کارهایی است که رضا رحیمی شهردار قائم‌شهر با تمام توان و سرعت آن را یکی پس از دیگری با صرف کم‌ترین هزینه و وقت به سرانجام می‌رساند.

تحرک موتور توسعه شهری، شهروندان قائم‌شهری را نیز سر ذوق آورده و با شور و هیجان هر روز منتظر ایده‌های ناب و جدید از مدیریت شهری هستند.

بعد از انجام همه این کارها، این روزها اجرای پروژه عمارت چهاردروازه نقل گفت‌و‌گوی محافل است و همه منتظرند تا ببینند شهردار این‌بار چه پروژه‌ای در آستین دارد.

عمارت چهاردروازه پروژه‌ای است که در هسته مرکزی شهر با توجه به معماری ایرانی ـ اسلامی آغاز شده و درواقع ادای احترام مدیریت شهری به معماری ایرانی ـ اسلامی است که نشان از توجه شهرداری و شورای اسلامی شهر به معماری ایرانی که از الگوهای اسلامی نشأت گرفته، دارد.

چندروزی بود که اجرای این پروژه از خیابان‌های اطراف میدان طالقانی آغاز شد و این در حالی است که اجرای این پروژه با هزینه بخش خصوصی اجرایی خواهد شد ولی شنیده‌ها حاکی از آن است که به دلایل نامعلومی این پروژه متوقف شده است.

گویا اجرای این پروژه به مذاق برخی آقایان خوش نیامد و بنای کار را بر آن گذاشتند تا با استفاده از موقعیت خود سنگ‌اندازی کرده و چوب لای چرخ موتور توسعه شهری قرار دهند.

سیاسی‌بازی‌های نادرستی که هر کجا پا گذاشت جز ناکامی و ناامیدی ارمغانی از خود به‌جا نگذاشت این‌بار گریبان مدیریت شهری را سفت گرفته و نمی‌گذارد نفسی راحت بکشد.

چه خوب است در جلسات مهم قبل از هر چیزی منافع و مصالح مردم شهر در نظر گرفته شود تا خدای ناکرده تصمیمی غرض‌ورزانه اتخاذ نشود چراکه این گونه تصمیم‌ها می‌تواند از سرعت توسعه شهری بکاهد.

براساس این گزارش، حال باید منتظر ماند و دید که آیا مدیریت شهری موفق می‌شود به بهانه اجرای پروژه چهاردروازه، مشارکت بخش خصوصی را به میدان آورد و یا اینکه دست‌های پشت پرده اجازه کار را نخواهند داد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :