آخرین عناوین

پنجشنبه 12 تير 1393-15:5 کد خبر:419

انتقاد شدید فرماندار قائم شهر از عملکرد راه و شهرسازی مازندران:

زیرگذرهای احداث شده در قائم‌شهر استاندارد نیست/پاسخ راه و شهر سازی مازندران

فرماندار قائم شهر با انتقاد از عملکرد راه و شهرسازی مازندران در این شهرستانف گفت: بیشتر زیرگذرهای احداث شده در قائم شهر غیراستاندارد است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی فرمانداری قائم شهر، مهدی محمدی در جلسه بررسی موانع و مشکلات احداث زیرگذر متانکلا اظهار کرد: بیشتر زیرگذرهایی که در قائم شهر توسط این اداره کل ایجاد شد غیر استاندارد است.

وی افزود: وسایل نقلیه شهروندان با کوچک ترین بارندگی درون این زیرگذرهای غرق می شوند و اگر تیم های امدادی شهرستان نباشند معلوم نیست چه بر سر مردم می آید.

محمدی با تاکید بر رسانه ای شدن گفته هایش افزود: در اسکندرکلا زیرگذری احداث شد که تنها یک پمپ مکنده برای جمع آوری و خارج کردن آب های سطحی پس از باران  در آن قرار دادند.

وی گفت: متاسفانه در یکی از روزها این دستگاه از کار افتاد و شهروندی در این زیرگذر با خطر مرگ روبرو شد.

فرماندار قائم شهر با بیان اینکه پروژه زیرگذر متانکلا  نیز بدون مدیریت و تدبیر کلنگ زنی شد، گفت: بهتر بود قبل از آغاز عملیات اجرایی نسبت به آزاد سازی و خرید زمین از مالکان اقدام می شد.

وی افزود: گلایه بنده از راه و شهرسازی این است که چرا قبل از انجام کار کارشناسی و اقدام برای آزادسازی حریم پروژه، سازه های زیرگذر را در منطقه می آورند و ما را دچار چنین حاشیه هایی می کنند.

محمدی با بیان اینکه مطالعه، برنامه ریزی، تهیه طرح و احداث راه های اصلی و فرعی طبق استانداردهای وزارت راه و شهرسازی بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است، گفت: انتظار ما این است وقتی پروژه ای را بر مبنای ضرورت شهرستان مورد بررسی قرار می دهید، تمام جوانب کار مورد نظر قرار گیرد و قبل از کلنگ زنی زمین های واقع در طرح خریداری و آزاد سازی شود.

وی افزود: چرا باید کار به اینجایی برسد که ببینیم نیمی از طرح اجرا شده و وقتی برای آزاد سازی حریم می رویم برای ادامه کار متوجه می شویم هزینه خرید زمین از هزینه کل پروژه بیشتر می شود و باید کار را تعطیل کرد.

فرماندار قائم شهر گفت: مردم و مالکین حاشیه زیرگذر نیز باید برای به سرانجام رسیدن این پروژه همکاری کنند و ما این انتظار را در همه پروژه های عمرانی از مردم شهرستان داریم.

محمدی از تشکیل کارگروهی فنی متشکل از کارشناسان و اساتید دانشگاه برای بررسی طرح ها و پروژه های عمرانی و خدماتی در فرمانداری خبر داد و گفت: به هیچ پروژه عمرانی قبل از تایید این کارگروه اجازه کلنگ زنی نمی دهیم.

****  

پاسخ راه و شهر سازی مازندران به مطلب بالا:

مدير مسؤل محترم پايگاه خبري تحليلي خزر خبر

 سلام عليكم احتراماً با عنايت به درج مطلبي مورخ 12/4/1393 تحت عنوان " زيرگذرهاي احداث شده در قائمشهر استاندارد نيست " پاسخ ذيل جهت روشن شدن اذهان عمومي ايفاد ميگردد ، خواهشمند است طبق قانون مطبوعات و خبرگزاري ها نسبت به انعكاس آن اقدام لازم صورت گيرد.

يكي از برنامه هاي اجرايي وزارت راه و شهرسازي رفع نقاط حادثه خيز در سطح محورهاي ارتباطي بوده كه به منظور افزايش ضريب ايمني محورها و كاهش حوادث و سوانح رانندگي اجرا مي گردد.

اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران نيز به منظور اجرايي نمودن عمليات مذكور در طول سال برنامه هاي مدوني را در دست اجرا داشته كه از جمله آنها احداث زيرگذر و روگذر در سطح محورهاي ارتباطي بوده كه از جمله مي توان به زيرگذر اسكندركلا ، كفشگر كلا و متانكلاي شهرستان قائمشهر اشاره نمود.

با عنايت به گفته هاي فرماندار محترم در خصوص استاندارد نبودن اين زيرگذرها به اطلاع مي رساند : با توجه به مطالعات انجام يافته و نظر مشاورين امر زيرگذرهاي ياد شده احداث گرديده و براي جمع آوري آبهاي سطحي نيز با نظر و تاييد مشاور ، پمب آب براي مهار و جمع آوري آن در نظر گرفته شد كه خوشبختانه با توجه به شدت بارندگي ها در ماه هاي اخير كارآيي مثبتي داشت ليكن ايجاد نقص فني در پمپ ( به مدت چند روز ) دليلي بر غير استاندار بودن اين پروژه نمي باشد ، مع هذا اين اداره كل با ابلاغ به مشاور در صدد است تا نسبت به كارآيي پمپ نصب شده ( تقويت يا جايگزيني ) آن اقدام نمايد.

در خصوص عمليات زيرگذر "متانكلا " به اطلاع مي رساند : برنامه اين اداره كل در منطقه مذكور احداث زيرگذر عابر رو بوده ، لذا با توجه به درخواستهاي متعدد مبني بر احداث زيرگذر سواره رو طرح اجرايي ياد شده تغيير پيدا كرده و عمليات اجرايي احداث اين زيرگذر با عنايت به افزايش مبلغ قرارداد و محدود بودن اعتبار ابلاغي به صورت مرحله اي در حال اجرا است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :