آخرین عناوین

پنجشنبه 12 تير 1393-18:46 کد خبر:421

انتقاد رئیس اتاق بازرگانی مازندران از بانک ها:

نرخ بهره 22 درصد بانک‌ها عاملی برای عدم رغبت به تولید است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: با نرخ بهره مالی 22 درصد نمی‌توان صنعت و تولید را سرپا نگه‌ داشت.


به گزارش خزرخبر، غلامرضا عشریه در نشست مجمع هم‌اندیشان صنعت و معدن آمل اظهار داشت: در کشورمان برای حفظ تولید باید نرخ بهره بانکی تغییر کند.

وی افزود: در نشست اخیر کمیته حمایت قضایی از تولیدکنندگان مازندران درباره تولید در شرایط فعلی و اهمیت آن، نرخ بهره بانکی و معوقات واحدها بحث و تبادل نظر شد.

عشریه با تاکید اینکه با نرخ بهره بانکی فعلی تولیدکننده نمی‌تواند دست به اشتغال و تولید بزند، اذعان داشت: با بهره‌های بالای بانکی، وجود مالیات بالا و حق بیمه تامین اجتماعی در کنار افزایش قیمت حامل‌های انرژی تولید دچار مشکل می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران خاطرنشان کرد: لایحه‌ای 42 ماده‌ای در راستای حمایت از تولید در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است که با تصویب آن می‌توان اقدامات موثری را در راستای حمایت از تولید و توقف برخی از مشکلات موجود شاهد بود.

وی یادآور شد: صنعتگران و تولیدکنندگان واقعی این شهرستان در شرایط سخت موجود تولیدشان را حفظ کرده و به فکر این هستند تا به تعهدات‌شان به بانک‌ها عمل کنند زیرا نمی‌خواهند با اعمال حرکات متقلبانه زیر تعهدات‌شان شانه خالی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با تاکید اینکه با بانک‌های خصوصی حرف‌های زیادی برای گفتن داریم، گفت: بانک‌های خصوصی هرچند با مجوز بانک مرکزی کار می‌کنند ولی در جاهایی که به نفع‌شان است با نام مصوبات بانک مرکزی عمل می‌کند و در غیر این صورت خلاف آن عمل می‌کنند.

عشریه با اعلام اینکه باید با سازوکارهای جدید بانک‌های خصوصی نیز بر روی میز مذاکرات بنشینند و با همراهی شورای هماهنگی بانک‌ها در پی حل مشکلات برآیند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: با نرخ بهره مالی 22 درصد نمی‌توان صنعت و تولید را سرپا نگه‌داشت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :