آخرین عناوین

دوشنبه 10 آذر 1393-12:39 کد خبر:4238

فرماندار نکا خبر داد:

تبدیل حاشیه رودخانه نکا به مرکز زباله

فرماندار نکا گفت: حاشیه رودخانه به مرکز زباله تبدیل شده و وجود برخی کارخانجات سبب بروز نگرانی‌های زیست‌محیطی و از بین رفتن طبیعت شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، رحیم قاسمی‌طوسی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه گردشگری نکا، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای رفع این معضل در حاشیه رودخانه نکا، کارشناسان در حال تدوین طرحی برای زیباسازی و فضاسازی مناسب در حاشیه رودخانه نکا از کمربندی تا راه‌آهن هستند تا بتوان وضعیت حاشیه رودخانه را از این شکل، خارج کرد.

وی بیان داشت: اگر زندگی بر اساس اقلیم و طبیعت و سازگار با محیط‌زیست باشد هیچ مشکلی ایجاد نشده و آرامش در جامعه حاکم است که باید این همگونی طبیعت با زندگی فراهم شود.

فرماندار نکا با بیان اینکه وجود برخی کارخانجات در شهرها سبب بروز نگرانی‌های زیست‌محیطی و از بین رفتن طبیعت شده است، خاطرنشان کرد: باید صنایعی در شهرها و به‌ویژه در شهر نکا مورد توجه قرار گیرد که دارای سازگاری بیشتری با طبیعت باشد و در این رابطه ما از این صنایع با قوت حمایت می‌کنیم.

قاسمی‌طوسی ادامه داد: صنایع همگن با طبیعت باید در مناطق مختلف این شهرستان فعال شود تا ضمن اشتغال‌زایی و ارزش افزوده بالا، از بروز مشکلات و آلودگی‌های زیست‌محیطی جلوگیری شود.

وی با اشاره به نقش گردشگری در توسعه شهر، گفت: شهرستان نکا با دارا بودن کوه و جنگل و دریا، شهری مستعد برای گردشگری  است که باید زمینه‌های گردشگری را برای این شهرستان فراهم کرده و امکان سنجی برای گردشگری فراهم شود تا صنعت گردشگری به‌عنوان یکی از منابع مهم تولید درآمد، اشتغال و ایجاد زیرساخت‌ها برای نیل به توسعه پایدار در این شهرستان توسعه یابد.

نماینده عالی دولت در شهرستان نکا با اشاره به ایجاد اشتغال در کنار گردشگری، افزود: توسعه گیاهان دارویی در شهرستان از جمله مواردی است که در حال انجام است تا در مناطق کوهستانی با کشت گیاهان دارویی و برگزاری تورهای مختلف، علاوه بر بازدید گردشگر از طبیعت و جنگل، صنایع گیاهی خود را نیز به معرض نمایش و فروش گذاشته و در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

دبیر کارگروه گردشگری شهرستان نکا نیز با اشاره به وجود ظرفیت فراوان در روستاهای این شهرستان برای جذب توریست، گفت: روستاهای ما مملو از سرمایه‌های خدادادی و بکر و طبیعی است که باید از این فرصت برای شناساندن طبیعت و چشمه‌سارها و فرهنگ بومی استفاده کنیم.

محمد جعفری افزود: گردشگری روستایی از جمله صنایع مهمی است که در ایام مختلف سال گردشگر ویژه به خود را دارد و با توجه به اینکه در هر فصلی، زیبایی خاصی از طبیعت در روستا قابل مشاهده است و می‌توانیم گردشگران مختلفی را جذب کنیم.

وی بیان داشت: منطقه بکر و طبیعی روستا، جنگل‌های بی‌شمار و چشمه سارهای متعدد در روستاهای نکا زمینه مناسبی برای جذب توریست در این مکان است که برای نمونه روستای منحصربه فرد طلم و چشمه استخرپشت مدنظر برای اجرای تورهای گردشگری است که با همکاری مسئولان این مهم انجام شده و شاهد رونق گردشگری در روستا باشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :