آخرین عناوین

دوشنبه 10 آذر 1393-20:59 کد خبر:4241

غلبه مجدد شهرداری ساری بر دانشگاه پیام نور مازندران

حساب دانشگاه پیام نور مازندران مجددا مسدود شد

شهرداری ساری در میدان احقاق حق مردم ساری،بر دانشگاه پیام نور مازندران غلبه کرده و حساب این دانشگاه را مسدود کرد.


به گزارش خزرخبر،در پی بدهی دانشگاه پیام نور مازندران به شهرداری ساری و عدم توانایی در پرداخت آن،حساب بانکی این دانشگاه مجددا مسدود شد.

بر پایه این گزارش،از مدت ها قبل که شهرداری ساری طرح دریافت طلبکاری های شهرداری از دستگاه ها و نهادها را به مرحله اجرا در آورده است،دانشگاه پیام نور مازندران نیز که به شهرداری ساری بدهکار بوده در این طرح وارد شده و از آنجاییکه مسئولین این دانشگاه نتوانسته اند نسبت به پرداخت بدهی کامل این دانشگاه به شهرداری ساری اقدام نمایند ،شهرداری ساری نیز چندین ماه قبل در مرحله اول نسبت به مسدود نمودن حساب این دانشگاه اقدام نمود که مسئولین این دانشگاه با پرداخت کمتر از نصف بدهی خود،توانسته بودند تا مهلتی چند ماهه جهت پرداخت بدهی دوم خود به شهرداری بگیرند اما چون در زمان مهلت گرفته شده نتوانسته اند نسبت به بدهی دوم خود اقدامات لازم را انجام دهند در نتیجه شهرداری ساری نیز نسبت به مسدود نمودن مجدد حساب این دانشگاه اقدام نموده است.

به گزارش خزرخبر و بر اساس شنیده ها،مسئولین دانشگاه پیام نور طی درخواستی از شورای شهر ساری،تقاضای مهلتی مجدد را نموده اند که شورا نیز این درخواست را به شهرداری ارجاع داد اما شهردار ساری دریافت حق الناس را به مسائل دیگر ترجیح داد و اعلام نمود که این دانشگاه باید بدهی خود را به شهرداری ساری که حق الناس می باشد پرداخت نماید.

بر پایه این گزارش، روندی که مردم برای پرداخت عوارض طی می‌کنند باید توسط ادارات هم اجرا شود و بعضی ادارات و دستگاه‌ها بدهی‌های هنگفتی از محل عوارض شهرداری دارند که سال‌ها  پرداخت نشده است.

شهرداری هیچ هزینه دیرکردی هم از این ادارات مطالبه نمی‌کند و همان بدهی گذشته را طلب می‌کند در نتیجه ادارات موظف هستند در هنگام ساخت‌ و ساز از شهرداری پروانه دریافت کنند و شایسته نیست مدیران دستگاه‌ها به عنوان مسئول در جامعه، مرتکب خلاف شده و از شهرداری پروانه نگیرند.

به گزارش خزرخبر، البته شهرداری همکاری بسیاری با این دستگاه‌ها دارد و طبق قانون باید برای ساخت ‌و سازی که پروانه ساخت ندارند، تقاضای تخریب دهد اما شهرداری این کار را انجام نداد و تقاضای جریمه کرد.

طبق قانون این بدهی‌ها باید به صورت نقدی به شهرداری پرداخته شود اما شهرداری ساری درباره تقسیط این بدهی هم با بدهکاران عوارض، همکاری می‌کند.

شهرداری حاضر به تهاتر در مطالبات خود است، و شهرداری اعلام نمود اگر دستگاه‌ها قادر به پرداخت پول نقد نیستند با زمین، ملک و ... حاضر به تهاتر هم هستیم.

&&&&

بر اساس این گزارش،دانشگاه پیام نور با پرداخت بدهی خود در 13 آذر ماه 93 توانست مجددا نسبت به بازگشایی حساب خود اقدام نماید.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • ساروی
    سه شنبه 11 آذر 1393-19:26


    آفرین به این شهردار پرتلاش، امیدواریم در همه عرصه ها موفق وسربلند باشند.