آخرین عناوین

سه شنبه 11 آذر 1393-8:45 کد خبر:4242

یکی دیگر از شاهکارهای معکوس میراث فرهنگی :

انتصابی سوال برانگیز از سوی مدیران میراث فرهنگی مازندران در رامسر

میراث فرهنگی مازندران،در طی عملکردهای رئیس خود بازهم شاهکاری معکوس انجام داد.


به گزارش خزرخبر به نقل از نيمه پر رامسر، مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رامسر بدون حضور فرماندار و اصحاب رسانه برگزار شد،این جلسه با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران و همراهانش صورت گرفت.

در این تودیع و معارفه، علی حسینی جای خود را به حسین محتاج داد، محتاج پیش از این سمت سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی را بر عهده داشت.

اما این تغییر بحث هایی را به دنبال داشت و رئیس یک شورای غیر رسمی که خود را راهبردی و حامیان دولت می خواند در یادداشتی کوتاه نسبت به این موضوع اعتراض کرد و ضمن اشاره به غیربومی بودن رئیس جدید نوشت: این انتصاب برای مدیرکل میراث فرهنگی، امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم در مجلس که بیشترین نقش را برای حذف مدیر سابق داشتند، هزینه های سیاسی و اجتماعی فراوانی خواهد داشت.

مدیرمسئول نشریه ساحل دریا نیز بعد از انتشار یادداشت تند این آقای شیخ نسبت به مسئولان رامسر، در مطلبی کوتاه و با طرح سوالاتی غیر مستقیم وی را مورد انتقاد قرار داد:
رییس شورای راهبردی حامیان دولت تدبیر و امید رامسر برای زمان انتخابات بود یا دائمی است؟
این سمت انتخابی است یا انتصابی؟
حکم این انتصاب یا انتخاب از طرف کیست؟
آیا این شورا اساسنامه یا مرام‌نامه ای دارد؟
شرایط عضویت در آن چیست؟
الان آقای رئیس، سخنگوست یا رئیس؟
اعضای این شورا چه کسانی هستند؟
پایان کار این شورا کجاست؟

بعد از انتشار این مطلب پاسخی از طرف رئیس شورای راهبردی حامیان دولت منتشر شد که در بخشی از آن چنین آمده: «اعضای شورای مرکزی ستاد انتخاباتی رییس جمهور برای اینکه نقش خودشان را به عنوان یک دیده بان، ناظر و مشاور امین حفظ کنند، به صورت خودجوش تشکیلاتی را با عنوان شورای راهبردی حامیان دولت تدبیر و امید طراحی و راه اندازی کردند،عمده ماموریت این تشکیلات غیر رسمی و خودجوش حفظ و تقویت شعارهای انتخاباتی و گفتمان اعتدال است و قصد ورود در انتصابات را نداشته و ندارد مگر آنکه حقوق مردم شهرستان نادیده گرفته شود.

نظرات و پیشنهادات این شورا که همان ستاد انتخاباتی سابق هست، پس از شور و مشورت در جلسات ماهیانه از سوی مسئول شورا که منتخب خود اعضای شورا است به فرماندار منتقل می شود و کار این شورا تا زمانی که دولت هست، می تواند ادامه داشته باشد مگر آنکه اعضای شورا تصمیم دیگری بگیرند،بیشترین دغدغه این شورا حمایت از سیاست های دولت و نقد از درون است و در کنار اقدامات مثبتی که داشته، دچار ضعف ها، اشکالات و اشتباهاتی هم بوده که با هم‌فکری دوستان عضو شورا و حامیان بیرون از شورا در رفع نواقص و اشکالات می‌کوشیم.»

آنچه که باید مدنظر قرار گیرد این است که طبیعتاً در انتصاب و انتخاب فردی برای مسئولیت اداره میراث فرهنگی رامسر رایزنی ها و مشورت هایی شده و در این بین باید دانست که این انتخاب تحمیلی بوده و یا کارشناسی بوده است؟

این نیز باید مورد اشاره قرار گیرد که در هفته های اخیر که صحبت از تغییر رئیس اداره میراث فرهنگی بود، سخن از چند شخص بومی شده بود که با این انتخاب همه آن رشته ها پنبه شد.

البته باید گفته شود که استفاده از دلسوزان و کارشناسان بومی همچنان که همیشه مورد اشاره بوده، برای شهرستان رامسر مثمرثمرتر است و انتخاب نخبگان شهرستان در حوزه های مختلف یکی از اموری است که در بیشتر اوقات به آن بی توجهی می شود.

حال خارج از هرگونه اظهار نظر زود و عجولانه ای نسبت به این انتصاب باید پرسید که آیا در این انتصاب نظر شورای راهبردی حامیان دولت که خود را حافظ منافع مردم می خواند در نظر گرفته نشده که این چنین مسئولان رده اول شهرستان را مورد تهدید سیاسی و اجتماعی قرار می دهد؟!

آیا اخطار رئیس شورای راهبردی حامیان دولت به مسئولان رده اول شهرستان در خصوص هزینه دادن سیاسی و اجتماعی این شائبه را در محافل عمومی به راه نمی اندازد که مسئولان رده اول شهرستان در دیگر موضوعات نیز بایستی با تمام رایزنی ها و مشورت های خود از سد شورای راهبردی حامیان دولت عبور کنند و اگر بی تفاوت باشند، این گونه باید کارت زرد دریافت کنند؟!

یادآور می شود که انتقاد و اظهار نظر در مسائل مختلف برای هر شخصی با در نظر گرفتن سازنده بودن انتقاد و حفظ احترام امری پسندیده و مورد تایید است، اما تهدید و اخطار نسبت به مسئولان در جریان انتصاب یک رئیس در محافل اجتماعی، امری مناسب نیست.

با همه این تفاسیر مسئولان رده اول شهرستان نیز باید تحمیلی کار را به پیش نبرند و به عنوان خدمتگذار مردم در نطام اسلامی دلایل خود را برای انتخاب رئیس جدید میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کنند.

چرا یک مدیر تغییر می کند و مردم و ولی نعمتان این شهر نباید ضعف ها و قوت های رئیس قبلی و رئیس جدید را بدانند؟

آیا این روشنگری ها موجب بصیرت و تحلیل های درست در محافل عمومی و اجتماعی نخواهد شد؟!

و در پایان باید دانست که امروزه مردم در قشرهای مختلف نسبت به موضوعات اتفاق افتاده در شهرستان تحلیل ها و صحبت های خود را مطرح می کنند و نسبت به بسیاری از موضوعات حساس هستند و روشنگری و در بین مردم بودن بصیرت سیاسی و اجتماعی و اعتماد مردم را در نظام اسلامی بالا می برد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • مازنی
    سه شنبه 11 آذر 1393-19:12


    از این شاهکارها توی استان ما خیلی اتفاق می افته، زیاد جای تعجب نیست و اما در این ادارات و سازمانها با این انتخابها چه اتفاقایی قراره بیفته خدا میدونه که پسرفت می کنیم یا پیشرفت.