آخرین عناوین

جمعه 13 تير 1393-10:54 کد خبر:425

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر:

اورژانس نوشهر با کمبود شدید نیرو مواجه است / مرکز اورژانس 115 در منطقه «مُلکار» تعطیل شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر از کمبود شدید نیرو در اورژانس 115 نوشهر ابراز نگرانی کرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، رحیم سیدپور در جلسه طرح سالم‌سازی دریا در فرمانداری نوشهر اظهار داشت: ما دارای دو نوع خدمات در حوزه درمانی هستیم که یکی پیش‌درمانی و دیگری بیمارستانی است که در حوزه بیمارستانی خدمات درمانی در بیمارستان به بیماران ارائه می‌شود.

وی افزود: در بخش پیش‌درمانی که همان خدمات اورژانس 115 است با مشکلات بسیار زیاد و به‌ویژه کمبود شدید نیرو در این حوزه مواجه هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر بیان کرد: تا چند سال قبل اورژانس نوشهر و چالوس یکی بود اما پس از مدتی برای شهرستان نوشهر تنها یک پایگاه 115 تعریف شد و در نهایت به مرکز ارتقا یافت ولی با این وجود باز هم تاثیر مثبتی در خدمات‌دهی نداشت.

وی تاکید کرد: برای شهرستان نوشهر سه مرکز اورژانس 115 نیاز است که یکی در مرکز شهر و پایگاه‌های بعدی نیز باید به ترتیب در مناطق مُلکار و صلاح‌الدین‌کلا استقرار یابد.

سیدپور به استانداردهای لازم در حوزه خدمات اورژانس 115 اشاره کرد و اظهار داشت: از زمانی که با مرکز اورژانس تماس گرفته می‌شود باید ظرف مدت هفت تا هشت دقیقه بر بالین فرد بیمار یا مصدوم حاضر شد اما با توجه به کمبود شدید نیرو در این حوزه این امر میسر نیست ولی با این وجود با تلاش بسیار مضاعف همین تعداد نیروهای امدادی اورژانس 115 سعی شد تا این استانداردها رعایت شود که در این باره توفیقات خوبی هم حاصل شده است.

وی با بیان اینکه اما ادامه این وضعیت به‌خاطر کمبود شدید نیرو بسیار سخت و دشوار است، تصریح کرد: مرکز اورژانس 115 در منطقه مُلکار تعطیل شد و اگر چه چارت سازمانی برای آن تعریف شد اما به دلیل عدم وجود نیروی لازم تعطیل است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر ابراز کرد: اکنون تنها دو مرکز و البته با سختی زیاد فعال است و همین دو مرکز نیز به علت کمبود شدید نیروی انسانی، اگر نیروی آن به مرخصی برود عملا یک مرکز خودبه‌خود تعطیل می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :