آخرین عناوین

چهارشنبه 12 آذر 1393-12:31 کد خبر:4255

رئيس پليس فتا مازندران خبر داد:

تهدید و اخاذی در وایبر(viber)

رییس پلیس فتای مازندران گفت:شخصی که اقدام به تهدید واخاذی افراد در شبکه اجتماعی وایبر مي نمود،توسط کارآگاهان جرائم رایانه ای پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر شد.


به گزارش خزرخبر، احمدرضا رستمی، در تشریح این خبر اعلام نمود : در پی شکایت فردی به هویت (احمد_ ن)  اهل و ساکن ساری مبنی بر اینکه شخصی ناشناس از طریق ID  خود در شبکه اجتماعی وایبر همسر وی را فریب داده و با تهدید توهین ، افترا برای وی ، خانواده و بستگان وی ایجاد مزاحمت می نماید ، به همین منظور تقاضای رسیدگی به پرونده را نموده است.

وی در ادامه افزود: پس از اخذ مرجوعه قضایی، بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفته که پس از انجام تحقیقات فنی و پلیسی متهم (خ- ع)  اهل و ساکن تبریز شناسایی گردید .

رئیس پلیس فتا مازندران اظهار داشت: پس از شناسایی متهم ، مامورین و کارآگاهان با هماهنگی مقام قضایی در یک ملاقات سوری در فرودگاه ساری متهم یاد شده بالا را دستگیر و به پلیس فتا استان منتقل و در تحقیقات متهم ضمن اقرار به بزه انتسابی اعتراف نمود ؛ اینجانب از طریق ID  خودم در شبکه اجتماعی وایبر حدود سه الی چهار ماه است که با خانم شاکی پرونده، ارتباط داشته و از مشکلات روحی و خانوادگی و درگیری های وی با همسرش اطلاع پیدا نمودم از این موضوع سوء استفاده نموده و به روش های مختلف اعتماد وی را جلب و اقدام به اخذ عکس ها و تصاویر خصوصی خانم شاکی یاد شده نموده و پس از مدتی با این عکس ها اقدام به تهدید و در نهایت اخاذی از وی نمودم.

رستمی تصریح کرد:با اقاریر صورت گرفته متهم جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي تحويل و روانه زندان گرديد.

وی همچنین خاطر نشان کردند:در این پرونده به دلیل اینکه شاکی در طول دوران نامزدی زیاد به همسرش محبت نمی کرده و با وی مشکلات زیادی داشته به همین دلیل همسر وی جهت پر کردن این خلا محبت به فضای مجازی و اینترنت روی آورده که متاسفانه وجود فضای پر رنگ و لعاب در این فضا، بسیار سریع همسر شاکی پرونده جذب عوامل سود جو ومحبت های دروغین قرار گرفته و در نهایت در دام این افراد گرفتار شده است.

رییس پلیس فتای مازندران در ادامه افزود:متهم در تحقیقات اقرار نمود به استان های زیادی جهت انجام اینگونه اخاذی ها سفر نموده و حتی در آخرین بار نیز برای رسیدن به مقصود شیطانی خود حتی گوشی تلفن همراه خود را فروخته تا بتواند با آن اقدام به اخذ بلیط هواپیما سفر اخیر خود نماید تا سریعتر به عمل زشت خود که همان رسیدن به اینگونه قربانیان بوده بپردازد.

سرهنگ رستمی در خاتمه هشدار داد:1-خانواده ها با فرزندان خود خصوصا فرزندانی که در سن ازدواج هستند محبت زیاد نموده و اعتماد آنها را جلب نمایند و به آنها آموزش دهند که از عنوان نمودن مسائل خصوصی در فضای مجازی جدا خودداری نمایند.2-کاربران از قرار دادن عکس های خصوصی و اطلاعات شخصی خود در این گونه ازشبکه ها خودداری نمایند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • احمدرضا
    چهارشنبه 12 آذر 1393-22:38


    بازم اینترنت و وایبر و واتساپ و ... اینها بیشتر شدن مخل آسایش مردم وبهم ریختن خانواده ها، کسی نیست فکری به حال این مثلا پیشرفت خانمان سوز کنه.دشمنان خانواده های ایرانی خوب می دونن که چطور از درون مردم ما رو نابود کنن

    • وایبر
      چهارشنبه 12 آذر 1393-21:0


      جای تاسف داره که این امکانات و اینترنت بیشتر شده معضل برای خانواده ها تا وسیله ای برای راحتی و آسایش افراد جامعه و ....