آخرین عناوین

چهارشنبه 12 آذر 1393-22:34 کد خبر:4260

مسئول سامانه 137 شهرداری ساری اعلام کرد:

سامانه137 ناجی ساروی ها در مشکلات شهری/137حلال مشکلات شهروندان ساروی

مسئول سامانه 137 مدیریت شهری شهرداری ساری گفت:سامانه 137 ناجی شهروندان ساروی در مشکلات حوزه شهرداری می باشد.


به گزارش خزرخبر،علی باسره افزود:سامانه 137مدیریت شهری شهرداری ساری، در دهه فجر سال 92 با دستور مستقیم شهردار(مهدی عبوری) به منظور خدمت رسانی به شهروندان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه سامانه همیشه بیدار 137به صورت شبانه روزی به عنوان گوش شنوا در خدمت شهروندان ساروی است خاطر نشان کرد:این مرکز با 10نفر نیرو  در سامانه مرکزی و 3نیروی دیگر در شهرداری های مناطق سه گانه به صورت آنلاین فعالیت می کنند.

باسره دریافت گزارشات مردمی را به سامانه 137 از طریق تماس تلفنی با 137، پرتال شهرداری، مراجعه حضوری، صندوق پستی و ایمیل اعلام و تصریح کرد: تماس ها نیز به دو دسته راهنمایی آنی و پیام های قابل پیگیری تقسیم می شود.

وی با اشاره به اینکه آن دسته از تماس های مردمی که نیاز به راهنمایی آنی دارد توسط  کارشناسانی که کاملا مسلط به امور شهری هستند پاسخ داده می شود که به عنوان مثال سوال درباره  روال صدور پروانه ساخت و ساز  یا در بسیاری از موارد شهروندان ،جهت پیگیری موضوعات و مشکلات  شهری  دچار سردرگمی می شوند که با کدام واحد و سازمانی در شهرداری ، دستگاه های اجرایی استان یا شهرستان تماس بگیرند  ، از این سامانه راهنمایی می گیرند.

باسره در ادامه با اعلام اینکه پیام هایی که نیاز به پیگیری دارد و عملیاتی است در سامانه ثبت شده و همزمان به منطقه مورد نظر از طریق پورتال  ارسال شده و نماینده سامانه در آن منطقه  مورد خواسته شده را به واحد اجرای عملیات ارجاع می دهد و  در مجموع نتیجه پیام ، به شکل معکوس برای سامانه مرکز( واقع در ساختمان عمارت) ارجاع داده می شود خاطر نشان کرد:تاکنون بیش از 4هزار پیام عملیاتی داشتیم که بیش از 80درصد آن با پیگیری رفع شد و برخی از پیام های عملیاتی که مربوط به آسفالت خیابان ها و معابر بود با جدیت شهردار ، معاونت عمران  شهرداری به نوبت،  در قسمت های مختلف شهر در حال اجرا است.

وی با یادآوری اینکه تمام مکالمه های سامانه ثبت و ضبط می شود اظهار داشت:بیشترین تماس مردمی با سامانه 137شهرداری ساری، مشکلات مربوط به آب و فاضلاب اعم از نشتی ها ی آب است .

مسئول سامانه 137شهرداری ساری، از رضایت 90درصدی شهروندان از پیگیری های سامانه خبر داد و تصریح کرد: پس از دریافت پیام مردمی ، کد رهگیری به افراد داده می شود بطوری که پس از پیگیری نظرسنجی نیز از افراد صورت می گیرد.

باسره در ادامه افزود: عملکرد خوب ، سامانه 137 در این مدت کوتاهی که از راه اندازی آن می گذرد به سبب حمایت بی شائبه شهردار است که توجه ویژه ای که به این مرکز دارد که  تمامی تجهیزات ،  امکانات و نیرو  را برای پاسخگویی به مطالبات فوریتی شهروندان فراهم کرده است.

وی، سامانه 137 را پیشانی شهرداری ساری دانست و گفت: شهروندان  می توانند در هر ساعتی از شبانه روز با این سامانه تماس بگیرند و مطمئنا همکاران ما در این مرکز پیگیر مطالبات مردمی خواهند بود.

مسئول سامانه 137شهرداری ساری، با اشاره به اینکه بخشی از تماس های مردمی مربوط به بحث زباله  است  اظهار داشت: یکی از مشکل ما در بحث زباله مربوط به دپوی زباله در جاهای مختلف شهر است و شهروندان بایستی با رعایت زمان حمل زباله از جلوی درب منازل ( از ساعت 6تا 9 شب) در کاهش این مشکل شهرداری را کمک کنند.

باسره همچنین  گفت: ما در معرفی سامانه به شهروندان از تبلیغات زیادی استفاده نکردیم و بیشتر مردم،  مرکز 137 را به یکدیگر معرفی کردند و این هم به سبب رضایتی است که از عملکرد این مرکز دارند و همین جا  از همکاران خود در این مرکز نیز تشکر می کنم  که پیگیر مطالبات  فوریتی شهروندان هستند.

به گزارش خزرخبر،متاسفانه بسیاری از شهروندان ساروی با این سامانه و حوزه کاری آن آشنایی ندارند که باید این انتقاد را به روابط عمومی ضعیف و راکد شهرداری ساری وارد کرد که امیدواریم عبوری فکری هم به حال این واحد خوابیده و کم کار خود بکند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • ساروی
    چهارشنبه 12 آذر 1393-22:49


    من هم با نظر خزرخبر موافقم ، فکر کنم افراد انگشت شماری از وجود و عملکرد این سامانه اطلاع کافی دارند، بهتر نیست از طریق رسانه های جمعی بیشتر بین مردم اطلاع رسانی کنید و بعد مطمئناً نتیجه بهتری بدست می یاد..