آخرین عناوین

دوشنبه 17 آذر 1393-8:45 کد خبر:4287

فرامرز درخشنده/کارشناس رسانه ای

هوچی گری و سهم خواهی بنام حامیان دولت تدبیر و امید تا کی؟

ای کاش آن کاربر گرامی که ادعا نموده اند ضعف درمدیریت درمان استان بیداد می کند و یا این که مدیریت درمان اعتقادی به دولت تدبیر وامید ندارند، معیارهای خویش در این مورد را بیان می نمودند.


خزرخبر: یکی از پایگاه خبری تحلیلی شمال ایران به بهانه سفرمدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی به استان مازندران درمطلبی با عنوان نامه وارده به نقل از یکی ازکاربران این پایگاه مواردی را درخصوص عملکرد مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مطرح نموده اند.

 درنامه به اصطلاح این کاربرگرامی خطاب به آقای دکتر نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی آمده: با وجود استشمام دلنواز اعتدال وتغییرات اصول مدیریتی در راس سازمان در پایتخت در استان مازندران همچنان مدیرانی مشغول به کارند که هیچ اعتقادی به دولت تدبیر وامید ندارند وهنوز مدافع تفکرات دولت گذشته ومدیران سابق سازمان می باشند.

در ادامه نامه مذکورادعا شده که دربخش های مختلف مدیریت درمان استان، دفتر اسناد پزشکی وبیمارستانها ودرمانگاه ها ضعف مدیریتی مشهود است وبیداد می کند ومصداق این ضعف ها را ارجاع مراجعان به بیمارستانهای تامین اجتماعی به مراکز خصوصی ومطب ها، دریافت زیرمیزی توسط برخی پزشکان برای اعمال جراحی، افزایش ترخیص بیماران با رضایت شخصی به دلیل عدم دریافت خدمات درمانی مطلوب، پایین بودن آمار اعمال جراحی در بیمارستانها و...عنوان گردیده است.

ضمن قدردانی از دغدغه های کاربر این پایگاه خبری راجع به عملکرد بخش درمان تامین اجتماعی استان  برخود فرض می دانم نکاتی را من باب یادآوری بیان نمایم وداوران اصلی را مخاطبان فهیم وآگاهی می دانم که بی شک سره را از ناسره تشخیص می دهند.

1-مدیر عامل محترم سازمان تامین اجتماعی پیش از ترک استان درجمع خبرنگاران در ساری تاکید کردند: تحول در درمان تامین اجتماعی مازندران نماد زحمات وحاصل یک مدیریت پایه دار وریشه ای است.

2-دکترنوربخش تصریح کرده اند: با وجود همه مشکلات وکمبودها بخش درمان مازندران به عنوان یک مرکز پایلوت در کشور طی چند سال گذشته علاوه بر ارایه خدمات، توجهی خاص به بحث طرح توسعه مراکز داشته که نمونه بارز آن ایجاد بخش جراحی قلب باز به عنوان تنها مرکز جراحی قلب باز شمال کشور است.

3-در تاییدعملکرد پاک ومدیریت بی نقص وتلاش بی دریغ مدیریت بخش درمان تامین اجتماعی استان هم تشکل های کارگری وکارفرمایی به بهانه های مختلف از عملکرد دکتر خورشیدی وهمکارانشان تقدیرنموده وتمجید به عمل آورده اند.

4-نصرالله دریابیگی دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران ورییس هیات مدیره بازنشستگان استان با تاکید بر این مطلب که مدریت بیمه ودرمان تامین اجتماعی استان به دور از هرگونه رفتارهای سیاسی عمل نموده اند، مدیریت درمان تامین اجتماعی استان را پرتوان و قانون مدار توصیف می نماید.

5-وی تاکید کرده: خدمات مدیریت درمان استان به 120 هزاربازنشسته تامین اجتماعی بسیار مطلوب و ایشان از مدیران نمونه دولت های اصلاحات و اصولگرا بوده اند.

ای کاش آن کاربر گرامی که ادعا نموده اند ضعف درمدیریت درمان استان بیداد می کند و یا این که مدیریت درمان اعتقادی به دولت تدبیر وامید ندارند، معیارهای خویش در این مورد را بیان می نمودند؛ هرچند به نظر می رسد این کاربرمحترم همان کامنت گذارانی باشند که تراوشات ذهنی اشان نشأت گرفته از کسانی باشد که به نیروهای پشت صحنه و گردانندگان نمایش معروف ومشهورند.

6-مصادیق اعلامی از سوی این کاربرگرامی فرض نمایید-  از جمله ارجاع بیماران به مطب پزشکان و پدیده زیرمیری مشکلاتی هستند که دراکثر قریب به اتفاق بیمارستان های دولتی و پرتردد مشاهده می شد که البته با اجرای طرح تحول سلامت این موضوع بیانش کمی تا حدودی قابل تامل است!!

البته یکی از کارهای شایسته بخش درمان تامین اجتماعی استان مازندران اجرای برنامه جذب متخصصان رشته های مختلف پزشکی درمراکز درمانی وبیمکارستانی بوده که براساس آمارها بیشترین میزان متخصصان استان جذب مراکز تامین اجتماعی شده اند واگر درچند سال اخیر وخصوصاً اواخر دولت مهرورزی درایت قابل تحسین مدیریت درمان استان نبود، بخش درمان به زوال می رفت.

7-اجرای موفق طرح پزشک خانواده ونظام ارجاع مناطق شهری، عقد قرارداد با موسسات تشخیصی ودرمانی دولتی وبخش خصوصی واجرای پروزه های مهمی همچون بیمارستان جراحی قلب بازبیمارستان ولیعصر قائمشهر و پلی کلینیک تنکابن، پروژه احداث ساختمان بیمارستان ولیعصر، خرید دستگاه اکوکاردیوگرافی بیمارستان رازی و ام.آر.آی چالوس، بازسازی پلی کلینیک بابل، توسعه بیمارستان شفا بابلسر، کلنگ زنی احداث بیمارستان شیرگاه و درمانگاه چمستان نورو.... از جمله برنامه ها وعملکرد مدیریت محترم درمان تامین اجتماعی استان در این سالهاست؛ آیا بی انصافی نیست که واژه ضعف مدیریت درمان استان را مطرح نماییم؛ توجه داشته باشیم که این طرح ها در شرایطی آغاز و یا درمرحله توسعه قرار می گرفتند که سازمان تامین اجتماعی سیاسی ترین ومبهم ترین دوره مدیریتی خود را طی می کرد وآنچه دراولویت نبود، تکمیل طرح های درشرف اتمام بود.به نظرشما چه کسانی را می توان در زمره مدیران موفق وچه کسانی از این دایره خارج هستد؟

8-درجریان بازدید دکتر نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از روند اجرایی مرکزجراحی قلب باز قائمشهر اعلام شده ساخت آن تا پایان سال خاتمه یافته ودر دهه مبار ک فجر سالجاری  مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.این پروژه بهمن 87 آغاز وقراربوده ظرف 18 ماه به بهره برداری برسد. درمورد علت تاخیر در اجرای طرح صدها خبر وگزارش وتحلیل تهیه و منتشرشده اما آن عزیزی که تحت عنوان کاربرضعف مدیریتی دردرمان استان را پیش می کشند، درایامی که مدیربه معنای واقعی کلمه درسازمان تامین اجتماعی حضور نداشتند ومدیریت درمان استان برای تکمیل این طرح بودجه ای نداشتند، کدام یک از عزیزان رسانه ای واز جمله شما قلم به دست گرفتید و درحمایت از ایشان وبخش درمان استان مطلبی نگاشتید؟ مگروظیفه رسانه ها انعکاس واقعیت ها و بیان مشکلات نیست؟ آن زمان کجا بودید که حالا داعیه دلسوزتراز مادر شده اید و به نام دیگران خود را در صف ارادتمندان دولت و حامیان ودلسوزان بیمه شدگان قرار داده اید و امربه تغییر مدیریت ها می دهید؟ لطفاً خود را بازیچه این وآن نکنید و راست حسینی خواسته اتان را از مدیریت ارشد تامین اجتماعی کشور واستان مطرح نمایید تا بلکه این هوچی گری ها خاتمه یابد ومردم شریف استان وبه خصوص بیمه شدگان وبازنشستگان تامین اجتماعی بعد از 6 سال طعم شیرین عدالت در بحث درمان را بچشند.

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باش و مارستگار

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :