آخرین عناوین

پنجشنبه 7 ارديبهشت 1396-12:11 کد خبر:42885

خبرگزاری فارس گزارش می‌‌دهد:

تعطیلی 50 درصد از واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی آمل در پسابرجام

50 درصد واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی آمل کاملا تعطیل شدند و بقیه واحدهای تولیدی و صنعتی با ظرفیت 10 تا 60 درصد توان موجود به کار مشغول هستند.


خزرخبر: آمل یکی از شهرهای صنعتی ایران است که 51 درصد صنعت مازندران را در خود جای داده است، از صنایع بزرگ آن می‌توان به صنعت کارخانه‌ای، تولید برنج، تنباکو، چای، لبنیات، گندم، دام‌پروری، صنایع‌دستی، پرتغال، نارنج، سبزی‌ها، گل‌خانه و ذغال نام برد که برخی از ارقام صادراتی ایران هستند.

این شهر سالانه حدود ۶۸ درصد صادرات استان مازندران را به خود اختصاص داده است و همچنین برخی از شرکت‌های ملی مانند شرکت تولیدی و صنعتی دیزل سنگین ایران (دسا) و کارخانه تولید کاغذ اسناد بهادار (تکاب) در آمل قرار دارد.

محصولات شهر آمل نقش مهمی را در توسعه صادرات ایفا می‌کنند و کالاهای تولیدی شهرک های صنعتی این منطقه به کشورهای روسیه، عراق، آلمان، پاکستان، عربستان سعودی، ترکیه، آنگولا، عمان، امارت و آذربایجان صادر می‌شود.

شنیده‌ها حاکی از این است که در روزهای پایانی دولت یازدهم که هر روز خبر تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری اقشار کارگری از شهرهای مختلف کشور به گوش می‌رسد و کارخانه‌های بزرگی همچون ارج، آزمایش، پارسالکتریک، کاشی کویر یزد، ماشین‌سازی تبریز، هپکو اراک و داروگر، یا تعطیل شده‌اند و یا در مرز ورشکستگی قرار دارند و دولت‌مردان به جای یافتن راه چاره یا دل در گرو خارج بسته‌اند و یا با دادن آمارهای ضد و نقیض تولید و رکود و تورم از رونق کسب و کار و رشد تولید صحبت به میان می‌آورند، یک واحد تولیدی با بیش از 35 سال قدمت و فعالیت در عرصه مواد غذایی در آمل تعطیل شده است.

این خبر توسط رئیس انجمن صنفی کارفریان آمل نیز تأیید شده و محمدتقی جوادی در این رابطه گفته است: این واحد تولیدی که تعدادی زیادی از پرسنل و کارکنان از آمل و شهرهای مجاور در آن مشغول به کار بودند، طی روزهای پایانی سال گذشته بیکاری بیش از 90 درصد داشت، در روزهای ابتدای سال 96 به صورت 100 درصد تعطیل شد و تمام کارکنان آن بیکار شدند.

وی همچنین اضافه کرده است که 50 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی آمل در سال‌های اخیر کاملا تعطیل شدند و بقیه واحدهای تولیدی و صنعتی با ظرفیت 10 تا 60 درصد توان موجود به کار مشغول هستند.

با توجه به اینکه منطقه آمل با دارا بودن چهار شهرک صنعتی که در آن 480 واحد صنعتی دارای پروانه فعالیت مستقر هستند، جزو مناطق مهم و شاخص صنعتی و تولیدی در شمال کشور و قطب اصلی صنعت استان مازندران است، قطعاً ادامه روند موجود در ماه‌های آینده موجب تعطیلی کامل این شهرک‌ها و به‌نوعی مرگ کامل صنعت در شمال کشور و به ‌ویژه استان مازندران می‌شود و مردم منطقه ای که از نظر نرخ بیکاری نیز وضعیت مطلبوبی ندارد را با چالش‌های جدی‌تر معیشتی روبه ‌رو می‌کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :