آخرین عناوین

جمعه 8 ارديبهشت 1396-13:57 کد خبر:42893

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل اعلام کرد:

بلاتکلیفی 13 ساله تنها کشتارگاه صنعتی آمل

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با اشاره به عدم جایگاه مناسب برای دویدن شهروندان آمل از بلاتکلیفی تنها کشتارگاه صنعتی این شهرستان پس از ۱۳ سال خبر داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تسنیم، حمزه قاسمی در نشست خبری اصحاب رسانه این شهرستان به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: با توجه به سهم 25 درصدی سلامت به بخش بهداشت و درمان مابقی به سایر حوزه‌ها و دستگاه‌های اجرایی بر می‌گردد که باید برای رفاه حال مردم فراهم شود.

وی با تاکید براینکه سلامت به مانند یک زنجیره‌ای سایر زنجیره‌ها را به هم متصل می‌کند تا سلامت یک شهر یا جامعه را فراهم کند، افزود: مهم‌ترین اهداف هفته سلامت نیز بر امر فرهنگ‌ سازی، اهمیت سلامت در توسعه پایدار و مشارکت مردمی به این بخش است.

قاسمی با اعلام اینکه در سال گذشته در بخش مشارکت مردمی به این بخش هفت میلیارد تومان کمک شد، عنوان کرد: اگر چه با وجود تلاش‌های مضاعف نیروهای بخش بهداشت و درمان متاسفانه جای گله دارد که در گذر روزهای مرتبط سلامت نصب یک بنر در سطح شهر از دستگاه‌های دولتی و شهری مشاهده نمی‌شود.

بلاتکلیفی 13 ساله تنها کشتارگاه صنعتی آمل

دبیر کارگروه سلامت و موادغذایی آمل با اشاره به وضعیت کشتارگاه و امحای زباله یادآور شد: این دو مقوله اساسی در نظام شهری و شهرستانی آمل است که با وجود قول مساعد بر احداث کشتارگاه صنعتی در سال 82 با گذشت 13 سال این کشتارگاه اقدام آنچنانی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون در امر کشتارگاه سنتی اقدام اساسی صورت نگرفت، افزود: در زمینه امحای زباله نیز جای تاسف دارد که با گذشت هفت سال هنوز به نتیجه مناسبی دست نیافتیم.

قاسمی مهم‌ترین چالش مردم در امر سلامت را تحرک و حرکت دانست و گفت: در شهری با 200 هزار جمعیت شهری مکانی برای دویدن شهروندان وجود ندارد و معابر و خیابان‌های فرعی با وجود سگ‌های ولگرد محلی برای دویدن مردم شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با اشاره به اینکه از سال 93 در اجرای طرح تحول سلامت اقدامات اساسی در عرصه بهداشت و درمان این شهرستان صورت گرفته است، تصریح کرد: در زمینه بهداشت دهان و دندان برای پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان دو پروژه فیشوسیلند و وانس فلورایند دستور کار قرار گرفت.

قاسمی با بیان اینکه در اجرای طرح‌های عمرانی در سال 93 حدود 24 خانه بهداشت با تجهیزات کامل به بهره‌ برداری رسید، بیان کرد: در سال گذشته نیز 10 مرکز بهداشتی و درمانی با تجهیزات کامل به ارزش ریالی 100 میلیارد احداث شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل از ساخت 12 خانه بهداشت جدید در دوازده روستای این شهرستان و بهره ‌برداری آن در هفته دولت خبر داد و گفت: این خانه‌ها در روستاهای ورانده، سرخ‌کلا، تمسک، اسپی‌کلای دابو، مطهر، حسین‌آباد، بوران، رشکلا، کمدره و شیخ‌محله است که در هفته دولت امسال تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌جاری دو مرکز دیگر در دو روستای مرزنگو و حسین‌آباد شروع به ساخت شده است با توجه به اینکه 18 مرکز شهری نیز به صورت هشت مرکز دولتی و 10 مرکز شهری احداث و به بهره‌برداری رسید.

قاسمی با بیان اینکه در اجرای طرح تحول سلامت خرید فشارسنج برای همه مراکز بهداشت و درمان شهرستان انجام شده است، عنوان کرد: در اجرای طرح پزشک خانواده نیز ماهانه 40 هزار ویزیت رایگاه به همراه نسخه پیجی رایگان در سال گذشته داشتیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :