آخرین عناوین

شنبه 9 ارديبهشت 1396-10:46 کد خبر:42899

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد:

کاهش 9 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در سال 95

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سال ۹۵ تعداد ۸۸ نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان باختند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش داشت.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومي پزشكي قانوني مازندران، مدير كل پزشكي قانوني استان مازندران گفت :در سال 95 تعداد هشتاد و هشت نفر بر اثر حوادث ناشی از كار در استان جان خود را از دست دادند(همگي مرد)،كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش داشت.

آمل بیشترین شهر

علي عباسي تصريح كرد: بر اساس آمارهاي مراکز پزشكي قانوني استان در سال گذشته به ترتیب شهرستان آمل با  14 ، ساری و میاندرود با 12 ،بابل و نوشهر هر کدام با 10 مورد فوتی بيشترين و شهرهاي نکا ،گلوگاه وعباس آباد بدون فوتي كمترين موارد مرگ ناشي از حوادث كار را داشتند.

سقوط از بلندی بیشترین فوتی

وي افزود: بر اساس اين گزارش در سال های متوالی عمده دلايل مرگ افراد در حوادث كار مربوط به سقوط از بلندي و پس از آن برق گرفتگی است به نحوي كه در سال گذشته 48 مورد مرگ هاي ناشي از حوادث كار به دليل سقوط از بلندي و 17 مورد نيز برق گرفتگي ، 17 مورد اصابت جسم سخت و 6 مورد هم مربوط به سایر مي باشد.

شهریور بیشترین ماه

عباسي افزود: براساس آمار شهریور با 15 ، مرداد با 14 و دی با 11 فوتی به ترتیب بیشترین واسفند با 5 فوتی کمترین ماهی بود که در آن حادثه رخ داد.

سنین 31 تا 40 سال بشترین

وی تصریح کرد: سنین 31الی 40 سال با 27 مورد دارای بیشترین فوتی و سنین بیش از 61سال با 4 مورد کمترین فوتی در آن به ثبت رسید.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه از این تعداد ذکر شده 68 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند ، افزود: از تعداد 88  نفر فوت شدگان ناشی از حوادث کار 77 نفر ایرانی و ما بقی ملیت غیر ایرانی(افغان) هستند.

مصدومیت 939 نفر بر اثر حادثه کار

عباسی افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد 939 مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد 884 نفر مرد و ما بقی زن هستند.

این مقام اجرایی استان با اشاره به اينكه بيشترين حوادث ناشي از كار در بخش ساختمان مي باشد گفت:ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ايمني در كار، رعايت استانداردها و قوانين مربوطه ، آموزش و ايجاد نظام اطلاع رساني و عبرت از حوادثي كه اتفاق افتاده را از مهمترين راهكارها در راستاي كاهش حوادث ناشي از كار دانست.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :