آخرین عناوین

يکشنبه 10 ارديبهشت 1396-9:0 کد خبر:42912

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی مازندران مطرح کرد:

اثرات منفی رکود مسکن بر زندگی کارگران ساختمانی/ کارگرانی که حتی یک روز کار نکردند

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی گفت: مهم‌ترین مشکل کارگران ساختمانی بحث بیکاری است و دلیل آن به رکود در بخش مسکن برمی‌گردد، که در این چند سال به اوج خود رسیده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، سید هادی ساداتی با اشاره به معضل بیکاری در کشور اظهار داشت:در حال حاضر شاهد بیکاری کارگران ساختمانی در مازندران هستیم که دلیل آن به رکود در بخش مسکن برمی‌گردد و که چند سالی است به اوج خود رسید.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل رکود بر حوزه مسکن، به مسکن مهر برمی‌گردد که اثرات منفی خود را نشان داده است، افزود:دولت یازدهم قول داد که ساختمان را از حالت رکود خارج می‌کند و به وضعیت معیشت کارگران بهبود می‌بخشد که امیدواریم این مهم محقق شود.

ساداتی با اشاره به اینکه در حال حاضر مهم‌ترین مشکل کارگران ساختمانی بحث بیکاری است که تقریباً در بیشتر زمان بیکار هستند و نمی‌توانند از پس معاش خود برآیند، تصریح کرد: مشکل دیگر بحث بیمه کارگران ساختمانی است که با قول مساعد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار شد کارگران ساختمانی متقاضی بیمه در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت‌نام کردند تا مشکلات آنان حل و فصل شود.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی مازندران با اشاره به اینکه مهلت ثبت‌نام درسامانه تا 30 اسفند ماه سال 95 بود، گفت: این زمان تا 15 اردیبهشت ماه امسال تمدید شد که متقاضیان هرچه سریع‌تر باید در این سامانه ثبت‌نام کنند و پس از انجام ثبت‌نام و تأیید افراد واجد شرایط نسبت به معرفی کارگران به سازمان تأمین اجتماعی اقدام می‌شود.

ساداتی با اعلام اینکه مسائل حقوقی از بحث بیکاری جدا است، اظهار کرد: در حال حاضر توقف شغل را داریم که اگر کارگران کار نکنند از تأمین رزق و معاش خود بازمی‌مانند.

وی یادآور شد:در سال 94 یک کارگر ساختمانی اگر در طول ماه حدود پنج روز بیکار بود امسال به ‌دلیل رکود شدید کارگری را داریم که در فروردین حتی یک روز هم کار نکرده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :