آخرین عناوین

يکشنبه 10 ارديبهشت 1396-16:55 کد خبر:42919

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران اعلام کرد:

90 درصد قراردادهای کارگری در غالب قرارداد موقت است/ ایجاد اختلال در درمان کارگران

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اعلام اینکه 90 درصد قراردادها در غالب کار موقت است، گفت: کارگران امنیت شغلی مناسب ندارند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، نصرالله دریابیگی در مراسم تجلیل از کارگران و معرفی کارگر برتر با اشاره به اینکه امروز در دنیا نسبت به کارگران جفا می‌شود،قرار داد سفید امضاء یکی از دغدغه‌های جدی در حوزه کارگری است، اظهار داشت: در حال حاضر حضور شرکت‌های پیمانکاری احجاف در حق کارگران است و وجود این شرکت‌های جنگ بین فقیر و غنی است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با ادعای این مطلب که رئیس جمهور در حالی کشور را تحویل گرفت که تورم با رشد 50 درصدی مواجه بود، افزود: در دولت قبل قرار بود بخشی از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد، عدم اجرای این قانون باعث شد که دولت فعلی قبرستانی از واحدهای تولیدی را تحویل گرفته است.

وی با اعلام اینکه 90 درصد قراردادها در غالب کار موقت است، افزود: کارگران امنیت شغلی مناسب ندارند.

دریابیگی با اعلام اینکه باید افزایش قدرت خرید کارگری را لمس کنیم، افزود: چرا باید با خصوصی‌سازی برخی افراد بهترین پول و زندگی را در اختیار داشته باشند ولی کارگران روز به روز دچار مشکل باشند.

وی با بیان اینکه برخی افراد تلاش دارند به بهانه‌های مختلف در حوزه درمان کارگران اخلال ایجاد کنند، بیان کرد: درمان کارگری و تامین اجتماعی باید رایگان باشد، هر دولت راجع به درمان و تامین اجتماعی توجه نکند به کارگران ظلم کرده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اعلام اینکه بساط بیمه تکمیلی باید جمع شود، افزود: این جفا در حق کارگران است که هم در حوزه درمان پولی پرداخت کنند.

وی با اعلام اینکه جریان خصوصی‌سازی زمینه فقر و فساد را در استان مازندران به وجود آورد، گفت: بسیاری از زندگی‌ها در این ارتباط متلاشی شده، فقیر فقیرتر شده و مشکلات جدی برای مردم در این بخش به وجود آورد.

دریابیگی اضافه کرد: واگذار امور به بخش خصوصی فاقد صلاحیت ظلم به کارگران است و نهی از منکر است و متولیان امور باید در این حوزه به طور جدی دغدغه داشته باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :