آخرین عناوین

دوشنبه 11 ارديبهشت 1396-16:24 کد خبر:42933

پروژه ساخت بزرگ‌ترین میدان میوه و تره‌ بار مازندران 10 ساله شد!

پروژه ساخت میدان میوه و تره‌ بار ساری در سال 86  کلنگ‌زنی شد، با گذشت 10 سال از آن، در کمال ناباوری هنوز به اتمام نرسیده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مازند اصناف، اگر تاکنون قصد گذر از ساری و عزیمت به شرق مازندران را داشته‌اید، بی‌شک از کمربندی غربی این شهرستان عبور کرده‌اید و در این میان، ترافیک سنگین این کمربندی شما را نیز آزرده است، امری که در صدر عوامل موجود، موجب شد تا مسئولان به‌ فکر جابه‌جایی این میدان از این مکان به مکان دیگری بیفتند.

پروژه ساخت میدان میوه و تره‌بار ساری در سال 86 و با حجم حمایتی قابل توجه مسئولان آن ‌زمان، کلنگ‌زنی شد، امری که با گذشت 10 سال از آن، متاسفانه و در کمال ناباوری، تاکنون به مرحله بهره ‌برداری و اتمام نرسیده است.

به سراغ امیرحسین فخرآوران رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز استان رفته‌ایم تا در خصوص چون‌وچند و چرایی این موضوع، اطلاعاتی را کسب کنیم که شرح آن‌را در ذیل این خبر می‌خوانیم:

امیرحسین فخرآوران در خصوص پروژه ساخت میدان میوه و تره‌ بار ساری و به درازا کشیدن 10 ساله این رمان نافرجام گفت: ساخت میدان میوه ساری در زمینی به مساحت 21 هکتار از سال 86 آغاز شده است و تاکنون نیز به اتمام نرسیده است.

وی افزود:از این میزان مساحت، هفت هکتار آن به میدان میوه و تره‌بار اختصاص دارد که مابقی آن تخصیص به بخش‌هایی نظیر سورتینگ، بسته‌بندی، ساختمان اداری، دفاتر حمل‌ونقل و جایگاه CNG، مسجد و... یافته است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران با اشاره به پیشرفت 65 درصدی این پروژه تاکنون، اظهار کرد:در صورت بازپرداخت مطالبات از سوی سهام‌داران و وفای به عهد پیمانکاران این پروژه، امیدواریم تا پایان سال‌جاری، شاهد افتتاح و بهره ‌برداری از بزرگ‌ترین میدان میوه و تره‌ بار استان و یکی از چند میدان وسیع کشور باشیم.

فخرآوران تصریح کرد:ساخت این میدان 25 میلیارد تومان برآورد شده است که تمامی این مبلغ، از سوی سهام‌داران و بدون هیچ‌گونه حمایت و کمک از سوی ارگانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه برف و یخبندان سالیان اخیر و بویژه سال گذشته، صدمات و خسارات جبران ناپذیری به حجره‌ داران وارد کرده است، عنوان کرد: این خسارات موجب شد تا توان مالی سهامداران جهت حمایت مالی این پروژه با کاهش مواجه شود و همین امر در کنار عدم حمایت مسئولان در ساخت این پروژه عظیم، موجب شد تا پروسه ساخت این طرح، تاکنون به ‌طول انجامد.

رئیس میدان میوه و تره بار ساری اضافه کرد: انتظار ما از مسئولان تنها فراهم آوردن شرایطی برای اخذ وام کم ‌بهره به این پروژه است تا بتوانیم پاسخگوی مطالبات پیمانکاران این مجموعه باشیم.

فخرآوران متذکر شد:تغییر مکان میدان میوه و تره‌بار ساری از محل کمربندی غربی به کمربندی ساری- قائم‌شهر به ‌دلیل ترافیک سنگین، حجم بالای تردد، دشوار بودن جابه‌جایی‌ها در محوطه میدان، رونق کسب ‌وکار و گذشت چهار دهه از ساخت میدان بوده است.

گفتنی است میدان حال حاضر میوه و تره‌ بار ساری که با نام قرق مشهور است، متعلق به شرکت تره‌بار قرق است که مشتمل بر 19 نفر و 24 سهام‌دار و 94 حجره است که تمامی حجره‌ها فی‌ ما بین سهامداران با سند مالکیت و سرقفلی واگذار شده است.

در پایان این گزارش باید اذعان کنیم که امیدواریم با حمایت جدی و مسئولانه مدیران دستگاه‌های ذیربط، شاهد افتتاح و بازگشایی میدان میوه و تره‌ بار ساری در فضایی شایسته مرکز استان طی آینده‌ای نه ‌چندان دور باشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :