آخرین عناوین

شنبه 16 ارديبهشت 1396-10:19 کد خبر:42996

مدیرکل حج و زیارت مازندران خبر داد:

سرگردانی 2 روزه زائران عتبات/این‌بار قائم‌شهری‌ها در دام دفاتر غیرمجاز زیارتی

مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت: سریال تلخ سرگردانی زائران عتبات ادامه دارد و این بار 40 نفر از زائران عتبات به مدت دو روز در فرودگاه نجف اشرف سرگردان بودند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، سریال تلخ سرگردانی زائران عتبات همچنان ادامه دارد و با وجود هشدارها و تأکیدات فراوان همچنان شاهد مراجعه افراد به دفاتر زیارتی غیرمجاز هستیم.

پیش از این نیز اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در ارتباط با فعالیت دفاتر غیرمجاز در مازندران ارائه شد و تفاوت دفاتر زیارتی و آزادبران از سوی اداره‌کل حج و زیارت مازندران اعلام شد ولی مردم به این توصیه‌ها توجه می‌کنند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران نیز اسامی برخی از دفاتر غیرمجاز را اعلام کرد و پرونده این دفاتر در دادستانی در حال پیگیری است ولی همچنان این دفاتر فعالیت دارند و جالب اینکه مردم نیز به این دفاتر مراجعه می‌کنند.

نکته مهم این است آزاد بران از هر راهی برای فریب افراد استفاده می‌کنند که یکی از این راهها دریافت وجهی پایین‌تر از دفاتر مجاز زیارتی است در حالی‌ که بسیاری از افرادی که با کاروان‌های غیرمجاز به عتبات عالیات مشرف شدند به عینه مشاهده کردند که سفر با این کاروان‌ها هزینه بسیاری برای آنان در پی داشته است.

مدیرکل حج و زیارت مازندران اظهار کرد: با وجود توصیه‌ها و هشدارهای فراوان همچنان دفاتر زیارتی غیرمجاز در حال اعزام زائران هستند.

حبیب‌الله ساداتی با بیان اینکه 40 دفتر غیرمجاز در مازندران شناسایی شده است، افزود: از این پس اسامی کاروان‌های غیرمجاز اطلاع‌رسانی می‌شود تا مشکلی برای زائران به وجود نیاید.

وی تصریح کرد: خلیل‌الله مهدوی و حسن معینی در شهرستان بهشهر با وجود اینکه به دادستانی تعهد سپرده بودند که زائر اعزام نمی‌کنند همچنان در حال فعالیت هستند که در حال حاضر تحت تعقیب سازمان حج و زیارت هستند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران با اعلام اینکه دفتر اوج پرواز ساری با مدیریت حسن گلین ابراهیمی فاقد مجوز زیارتی بوده که بارها مجوز دفتر لغو شده است، اضافه کرد: حدود 40 بلیط بدون پشتوانه و جعلی به زائران فروخته که این افراد به مدت دو روز در فرودگاه نجف اشرف سرگردان بودند.

ساداتی بیان کرد: همچنین دفتر غیرمجاز زیارتی در شهرستان شیرگاه با مدیریت خانلری در حال فعالیت است که توصیه ما به افراد این است از مراجعه به این دفاتر پرهیز کنند.

براساس این گزارش، بهتر است زائران عتبات هوشیار باشند و به ‌دلیل پرداخت مبالغ پایین‌تر سفری تلخ و پرهزینه و بدون امنیت را برای خود رقم نزنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :