آخرین عناوین

دوشنبه 18 ارديبهشت 1396-8:33 کد خبر:43021

خبرگزاری فارس گزارش می‌‌دهد:

دولت دل‌سوز اشتغال جوانان شد!!

مدیران دولتی شما تا حال کجا بودید که دل برای مردم و فارغ التحصیلان نسوزاندید که در یک ماهه اخیر اینقدر دل‌رحم مردم شدید و در جلسات خود حرف از جوانان به میان می آورید!!!


خزرخبر: کاریابی و پیدا کردن شغلی متناسب با درس و رشته تحصیلی امروزه کاری بس دشوار شده تا جایی که در کوچه پس کوچه‌های شهر شاهد جوانان روزنامه به دستی هستیم که با بلاتکلیفی روزهای خود را سپری می‌کنند.

با این همه مدرک‌گرایی که امروزه در جامعه وجود دارد جوانانی که باید خرج زندگی خود را تأمین کنند تا کی باید دنبال کار بگردند، دست آخر بی‌نتیجه روزهای خود را در خیابان‌ها بگردند و تنها برای آنکه بتوانند به امرا معاش زندگی خود برسند با مدارک تحصیلی بالا به کارهای دم‌دستی روی آورند.

فراهم کردن زمینه‌های شغلی که آینده جوانان را تأمین کند تا حد زیادی بر عهده جامعه و دولت است که آنها هم اعلام می‌کردند نمی‌توانند برای این حجم عظیم از فارع‌ التحصیلان  شغل ایجاد کنند هرچند در این روزها جوانان وعده‌های پوچ زیادی را کاندیدا می‌شوند، آقای رئیس جمهور قبلی و فعلی شما که این‌قدر به فکر جوانان و آینده شغلی آنان بودید پس چرا این چهار سال قدمی برنداشتید و الان به ‌فکر افتادید وعده‌های دلخوش کننده بدهید.

دولت اعلام کرد شغل‌های زیادی در کشور ایجاد شده است و جای سوال است اگر واقعا این همه شغل ایجاد شده است پس چرا شاهد  بیکار در جامعه هستیم و افراد برای یک لقمه نان حلال در گرما و سرما به دنبال کارگری هستند تا رزق و روزی خود را تأمین کنند!

این را هم باید بدانیم آماری که دولتی‌ها از نرخ بیکاری اعلام می‌کنند خیلی قابل اطمینان نیست و برای اطمینان می‌توان به هر خانه‌ای سر زد که چند فارغ‌التحصیل بیکار وجود دارد و آنچه که ما مشاهده می‌کنیم خلاف این مساله است که شغل‌های زیادی ایجاد شد را اثبات می‌کند، شاید دولت کارگرانی که سر چهارراه ها می‌ایستند را هم جزء شغل ثبت کرده است که البته بعید هم نیست!!

دولت فارغ‌التحصیلان را تشویق به کارآفرینی می‌کند حال باید دید آیا زمینه برای ایجاد کارآفرینی از سوی دستگاه‌های مربوطه ایجاد می‌شود یا خیر! افرادی که قصد کارآفرینی هم داشته باشند آنقدر در پیچ و خم‌های اداری و موانع دریافت تسهیلات گرفتار می‌شوند که انگیزه‌ای برای ایجاد شغل نخواهند داشت.

جالب است تا چند وقت اخیر هیچ ارگان و نهاد دولتی خود را موظف به ایجاد اشتغال نمی‌دانست و توپ را به زمین اداره کار می‌انداختند اما با نزدیک شدن زمان انتخابات وعده‌های پوچ به حدی رونق گرفت که یک دفعه صحنه عوض شد و تمام دستگاه‌های اجرایی در جلسات روزمره خود که هیچ ربطی به اشتغال ندارد سر صحبت را باز می‌کنند و خود را موظف به ایجاد شغل می‌دانند و دلسوزی‌های آبکی دارند.

مدیران دولتی شما تا حال کجا بودید که دل برای مردم و فارغ‌التحصیلان نسوزاندید که در یک ماهه اخیر اینقدر دل‌رحم مردم شدید و هر ارگانی دغدغه اشتغال جوانان را دارید و در جلسات خود حرف از جوانان و شغل انها به میان می آورید!!!

مگر همین شما دولتی‌ها نبودید که در ملاقات‌های عمومی خود تا جوانی را می‌دیدید لب باز می‌کرد و از شغل سخن می‌گفت نمی‌گذاشتید حرفش تمام شود و دست رد به سینه آنها می‌زدید و حال تازه متوجه شدید بیکاری ناهنجاری اجتماعی است و مصیبت کشور اشتغال است؟!! نخیر آقایان دولتی مردم آنقدر هشیار هستند که بدانند زمان انتخابات است و گوش خود را باید با وعده‌های پوچ شما پُر کنند.

دولت تدبیر و امید آیا چهار سال زمان کمی بود که برای اندکی از جوانان شغل درخور شأنشان ایجاد می‌کردی؟ و اکنون در سخنرانی‌های خود دم از ایجاد اشتغال میلیونی می‌زنی! چهار سال گذشته هیچ تلاشی بریا جوانان نکردی یقینا در چهار سال آینده هیچ قدمی برنخواهی داشت پس بهتره است وعده‌های پوچ و بزرگ هم بازگو نشود.

هرچند آنهایی که باید بر سر کار می‌آمدند شغل‌هایی خوبی برایشان ایجاد شد انگار دولت تدبیر و امید تنها برای افرادی که با بند و تبصره بودند روی کار آمد و آن دسته از جوانانی که بند پ نداشتند همچنان به شغل‌های دم دستی باید تن در دهند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :