آخرین عناوین

چهارشنبه 20 ارديبهشت 1396-8:51 کد خبر:43047

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات ساری هشدار داد:

برخورد جدی هیأت نظارت با متخلفان خرید و فروش رأی/ احتمال ابطال آرای کاندیدای متخلف

رئیس هیأت نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراها هشدار داد: اگر خرید و فروش رأی از سوی یک نامزد برای هیأت نظارت محرز شود، قطعاً آرای فرد خاطی ابطال می شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام ابوذر زارعی‌کیاپی در جلسه اعضای هیأت اجرایی و هیأت نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا مرکز مازندران که با حضور کاندیداهای تأیید صلاحیت شده ساری برگزار شد، اظهار داشت: رقابت‌ها بین تمامی کاندیداها باید در سلامت کامل برگزار شود و نامزدهای انتخاباتی از تخریب یکدیگر پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه انتخاباتی سالم است که مورد تأیید و اعتماد مردم باشد، افزود: کاندیداها در روند تبلیغات قانون را ملاک خود قرار دهند تا موجب ایجاد بدبینی در بین مردم نشوند.

رئیس هیأت نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا شهرستان ساری با بیان اینکه در برخی از موارد مشاهده می‌شود تبلیغات کاندیداها اصل نظام و شأن مردم را زیر سؤال می‌برد، ادامه داد:هیچ یک از کاندیداها حق ندارند در روند تبلیغات قانون را زیرپا گذارند که در صورت مشاهده هر نوع بی‌قانونی از سوی نامزدهای انتخاباتی به‌ صورت جدی در راستای قانون با آنها برخورد می‌شود.

زارعی با هشدار نسبت به خرید و فروش رأی از سوی برخی کاندیداهای متخلف، گفت:به تمامی کاندیداها توصیه می‌کنیم هیچ‌گاه از راه غیرقانونی اقدام به جمع‌آوری رأی نکنند که در صورت مشاهده قانون با آنها به‌صورت جدی برخورد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر به هر نحوی خرید و فروش رأی از سوی یک نامزد برای هیأت نظارت محرز شود، این نهاد نظارتی بر اساس بند ب ماده 19 قطعاً نسبت به ابطال آرای فرد خاطی اقدام می‌کند و در این راستا با هیچ کاندیدایی مماشات نمی‌کنیم.

رئیس هیأت نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا شهرستان ساری بیان کرد:طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ما انتخاباتی می‌خواهیم که سالم باشد و هرکسی بخواهد روند انتخابات را منحرف کند با آن با جدیت برخورد می‌کنیم.

زارعی با تأکید بر اینکه قانون برای همه کاندیداها فصل‌الخطاب است و در اجرای قانون با کسی تعارف نداریم، افزود: همه ما دغدغه برگزاری انتخابات سالم داریم و در این راستا از همه نهادهای نظارتی و امنیتی خواستار تعامل و همکاری هستیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :