آخرین عناوین

چهارشنبه 20 ارديبهشت 1396-17:43 کد خبر:43056

عضو شورای شهر ساری اعلام کرد:

کارخانه زباله‌ سوز ساری پایان سال 96 به بهره ‌برداری نمی‌رسد

عضو شورای شهر ساری گفت: احداث کارخانه زباله سوز به لحاظ زیرساختی، تا پایان سال 96 شدنی نیست.


به گزارش خزرخبر، سیدمسعود مدینه ظهر امروز در جمع خبرنگاران مرکز استان مازندران با اشاره به اینکه در مدت چهار سال گذشته جریان و فرایند توسعه‌ای در ساری آغاز شد، اظهار کرد: در آغاز به کار بحث بررسی و شناسایی امکان از برنامه‌های جدی بود که در دستور کار قرار گرفت.

عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه طرح جمع‌آوری اطلاعات توسط سازمان فاوا شهرداری ساری آغاز شد و در حال حاضر اطلاعات کاملی از مدیریت شهری را در اختیار داریم، اضافه کرد: یکی از مشکلات شهری ساری عدم تهیه و تدارک طرح جامع شهری بود که با اختیار مشاور و همکاری راه و شهرسازی طرح تهیه جامع شهری در ساری انجام شد و الحاق 10 روستا به شهر ساری نیز از دیگر برنامه‌های هم راستا با توسعه شهر بود.

مدینه دیگر اقدامات انجام شده در این دوره از شورا را تهیه طرح جامع ترافیکی عنوان کرد و افزود: همه پارامترهای شهری مورد توجه قرار گرفت، در ارتباط با بهبود عبور و مرور شاهد تقسیم اعتبارات در همه نقاط شهر هستیم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر سرانه فضای سبز در ساری مناسب نیست، افزود: ایجاد 15 پارک محله‌ای یکی از اقدامات انجام شده برای افزایش سرانه فضای سبز بود.

مدینه با اعلام اینکه طرح ساماندهی رودخانه تجن در مدت 120 روز به بهره‌برداری رسید، افزود: جمع‌آوری آب‌های سطحی یکی از معضلات جدی است و یکی از پروژه‌های حساسی بود که مدیریت شهری نسبت به این موضوع دغدغه جدی داشتند، در مدت چهار سال 130 میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرد.

وی با اعلام اینکه رشد بودجه عمرانی یکی از شاخص‌های عملکرد مدیریت شهری است، گفت: بودجه شواری سوم 75 میلیارد تومان بود و در شروع شورا با پیگیری انجام شده به رشد 900 درصدی رسیدیم.

عضو شورای شهر ساری سرانه هزینه کرد هر شهروند در ساری طی سال 91 به لحاظ رنکینگ مقام 37 را در اختیار داشت، افزود: در سال 95 به مقام سوم بعد از تهران و مشهد به عنوان هزینه کرد برای هر شهروند رسیدیم.

وی با اعلام اینکه معاونت فرهنگی طی چهار سال بودجه این مجموعه را افزایش دهیم، گفت: رقم اعتبار معاونت فرهنگی شهر ساری در سال 96 بیش از 23 میلیارد تومان است.

مدینه خاطر نشان کرد: شاهد تبلور فعالیت فرهنگی در سطح شهرستان ساری هستیم و احداث سرای تداوم از اقدامات مدیریت شهری در مرکز استان بود.

وی با اعلام اینکه دست شهرداری در جیب مردم است، گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی رشد اجرای پروژه‌ها کم شد، 95 درصد شهرداری‌های کشور ورشکسته هستند ولی در شهرداری ساری این مشکل وجود ندارد، بحث حقوق عقب افتاده پرسنل نداریم.

عضو شورای شهری ساری با اعلام اینکه یکی از تعهدات دولت کمک به شهرداری ساری بود، افزود: این اعتبار فعالی دولتی مربوط به دولت قبل بود با روحیه مطالبه‌گری با وجود مقاومت دولت یازدهم اعتبار 5 میلیارد تومانی را دریافت کردیم.

وی میزان بدهی شهرداری ساری را 200 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در کنار بدهی تنها 504 میلیارد تومان  در حوزه منطقه یک مطالبه داریم.

مدینه در ارتباط با آخرین وضعیت کارخانه زباله سوز ساری و اینکه برخی از همکارانش گفته بودند که تا پایان سال 96 به بهره‌ برداری می‌رسد، گفت: احداث کار زباله سوز تا پایان سال 96 شدنی نیست.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :