آخرین عناوین

چهارشنبه 19 آذر 1393-16:21 کد خبر:4307

ریيس كميسيون فني و عمرانی شوراي شهر ساري تأكيد كرد:

اجرای پروژه شهر بازي تا پايان دوره چهارم/طرح اولیه آرامگاه جدید ساری در دست اقدام است

رییس کمیسیون فنی و عمرانی  شورای شهر ساری گفت:پروژه شهربازی ساری باید تا پایان دوره چهارم اجرایی شود.


به گزارش خزرخبر، رئيس كميسيون فني و عمران شوراي شهر ساري در جلسه کمیسیون عمران شورای شهر ساری  گفت: شوراي شهر پروژه شهر بازي را تعريف كرد و قرار بود با تسهيلات بانك شهر در زمين ۷ هكتاري صفرآباد اجرا شود كه بدلايلي از جمله ورودي كم، فقدان پاركينگ، وجود مراكز مسكوني در اطراف آن و برخي ديگر از محدوديت ها اين امر محقق نشد و لذا طي جلسات متعددي كه با شهردار محترم داشتيم، در كليت طرح تغييراتي ايجاد شد.
زليكاني افزود: طبق اين تغييرات قرار شد مكان اجراي پروژه شهر بازي به زمين موسوم به بام شهر كه داراي موقعيت توريستي است منتقل گردد در حالي كه پيش از آن بخشي از آن فضا به آرامستان اختصاص يافته بود و نظر به اينكه تجميع اين دو طرح اشكالاتي دارد و با توجه به ضرورت جانمايي و طراحي آرامستان جديد اين جلسه را تشكيل داديم تا بحث هاي كارشناسي انجام گرفته و براي اتخاذ تصميمات نهايي زمينه سازي شود.
وي با تأكيد بر اينكه هم شهر بازي و هم آرامستان طرح هاي مهم و ماندگاري هستند كه اجراي آنها ضروري است اعلام كرد: تا پايان دوره چهارم شورا اين دو پروژه بايد اجرايي شود.
رئيس كميسيون فني و عمران شوراي شهر با اشاره به اينكه مباحث فني اين پروژه ها مفصل بوده و بايد در زمان مقتضي به آنها پرداخته شود، افزود: در اين جلسه عجالتاً در خصوص مشكلات و موانع اين طرح ها و همچنين مختصات آنها بحث مي كنيم تا سرعت اجراي آنها بيشتر شود چرا كه تاكنون روي اين دو پروژه فكري اساسي نشده است.
وي يادآور شد: فراموش نكنيم كه شهروندان نيز از آرامگاه بام شهر به دليل بعد مسافت استقبال نكردند ضمن اينكه نمي توان شهر بازي و آرامگاه را كه ماهيت متفاوت و حتي متناقضي دارند يكجا در نظر گرفت.
زليكاني با اشاره به فروش حدود ۳۰۰ قبر در اين مكان اظهار داشت: پيشنهاد اين است كه فضاي آرامگاه بام شهر از اين ميزان توسعه پيدا نكند و يازده و نيم هكتار از اراضي اين منطقه به احداث شهر بازي اختصاص يابد.
وي در ادامه به طراحي اوليه ي آرامگاه جديد در ورودي كمربندي جنوبي از سمت اتوبان ساري – قائمشهر اشاره و خاطرنشان كرد: با توجه به مقاومت هاي اجتماعي كه معمولاً‌ در مورد جانمايي قبرستان ها وجود دارد با اخذ مشاوره از متخصصان قرار شد اين آرامگاه در قالب يك باغ ايراني زيبا با معماري بومي طراحي شود به گونه اي كه نه تنها مقاومت اجتماعي نداشته باشد بلكه موجب ارزش افزوده اراضي و املاك اطراف گردد.
زليكاني تاكيد كرد: در قالب بودجه سالجاري، شهرداري ملزم خواهد بود اين دو پروژه را عملياتي كند چنانچه مقاومتي در ميان بود حتي اگر با تصميم حاكميتي هم شده اين طرح ها بايد اجرايي شود.
وي در مورد پيشنهادي مبني بر اجراي پروژه ها توسط شهرداري گفت: معاونت عمراني شهرداري مكلف است تا نشست بعدي كه دو هفته آيند خواهد بود در اين خصوص طرح لازم را تهيه و يك ارزيابي از ميزان آمادگي شهرداري ارايه دهد.
گفتني است در ادامه جلسه دكتر خويي مشاور طرح درخصوص طراحي شهربازي در زمين بام شهر گفت: اين شهربازي در ۵/۱۱ هكتار فضا طراحي مي شود كه به دليل برخورداري مكان از ويژگي گردشگري و نزديكي با پارك جنگلي زارع، مكان مناسبي است و حتي شيب نسبتا تند ۱۴ درصدي آن هم نه تنها نقص نيست بلكه يك نوع جاذبه هست چراكه در اين شهربازي افراد با هر حركتي، زاويه جديدي از فضاي پارك را خواهند ديد.
وي افزود: در اين مجموعه ۶ فضاي بازي بزرگ و ۵ فضاي بازي كوچك، يك سالن آمفي تئاتر روباز با امكان ايجاد سقف پوسته اي سريع النصب و ظرفيت يكهزار نفر و نيز ۲ هزار مترمربع فضاي پذيرايي و ۴۵۰۰ مترمربع پاركينگ و فضاهايي در سطح خواهد داشت و تراس بندي هاي آن به گونه اي است كه به توپوگرافي منطقه آسيب نخواهد زد.
خويي گفت: براي اين شهربازي مجموعه تجاري و فضاي حركتي مكانيزه نظير قطار جهت آمد و شد شهروندان از پايين به بالاي شهربازي نيز در نظر گرفته شد.
وي درخصوص آرامگاه جديدي كه تحت عنوان باغ آرامش و به سبك باغ ايراني طراحي شد اظهار داشت: اين فضا شامل ۸ هكتار زمين در مدخل كمربندي جنوبي از سمت اتوبان است كه ۴ هكتار آن به قبور و ۴ هكتار به فضاي سبز ، مسجد با معماري كاملاً بومي، سالن هايي با ظرفيت ۱۴۰۰ نفر، آب نما، مجموعه اداري، كارگاه توليد گل، مجموعه تجاري پاركينگ و يك مجموعه حداقلي بازي كودكان اختصاص مي يابد.
مشاور طرح خاطر نشان كرد: اين فضا با يك رينگ ده متري فضاي سبز در پيرامون از دور به صورت گورستان ديده نخواهد شد بلكه به صورت يك باغ زيبا به نظر مي رسد كه مسجد در مركز آن قرارداشته و حتي آرامگاه هاي شخصي در آن نيز به گونه اي زيبا طراحي شد كه محصور و سقف هست ولي بسته نيست و امكان نظافت آن توسط مسئولان آرامگاه وجود دارد و يك حق شارژي نيز براي آرامگاه ايجاد خواهد شد.
شايان ذكر است پس از سخنان مشاور طرح، آقايان آقاميري، جعفري، مدينه و شعباني اعضاي حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را در خصوص بهتر شدن طرح شهربازي و آرامگاه عنوان كرده و مواردي را جهت ارتقاء كيفي آنها متذكر شدند كه قرار شد در طرح ها لحاظ شود همچنين در اين جلسه پيرامون طراحي ساختمان جديد شهرداري منطقه يك و جابجايي آن بحث و تبادل نظر شد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • مصطفی
    پنجشنبه 16 بهمن 1393-14:17


    سلام
    با تشکر وسپاس فراوان از مهندس عبوری و اعضای شورای شهر.
    اگه این دو طرح اجرایی شود خیلی خوب است.
    برای ایجاد شهر بازی به فکر جاده رفت و امد هم باشید.
    اگه میشه راه اندازی تله کابین از پارک ملل به شهر بازی در برنامه باشد