آخرین عناوین

شنبه 23 ارديبهشت 1396-8:55 کد خبر:43080

خبرگزاری فارس گزارش می‌‌دهد:

تبلیغات انتخاباتی یا مسابقه نصب پوستر؟!/شهرهای مازندران به قلمرو تبلیغ نامزدها درآمده است/تصاویر

تبلیغات کاندیداها آغاز شده‌است، تبلیغاتی که گاهی با شعارهای رنگارنگ بر روی سطل‌های زباله، کنار بلوارها بدون در نظر گرفتن مکان نصب و با زیر پا گذاشتن قانون خودنمایی می‌کند.


خزرخبر: تنها چند روزی به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا مانده‌ است،تبلیغات شوراها نیز آغاز شده‌ است و شهر بوی رقابت به خود گرفته‌است، رقابت برای تعیین کردن افرادی که آینده کشورمان را رقم خواهند زد و مسیر رشد را برای مردمان این جامعه فراهم می‌کنند.

تبلیغات با شعارهای مختلف و پوسترهای رنگارنگ خودنمایی می‌کند و چهره شهر را پُر کرده‌ است از کاغذهایی که تصاویر کاندیداها به چشم می‌خورد.

تصاویری با ژست‌های مختلف که برای تصاحب صندلی‌های قدرت، رنگ تبلیغاتی به خود می‌گیرد و هدفش تنها جذب مخاطبان است و بس.

با قدم زدن در شهر و گذری کوتاه از کنار دیوارهای رنگ باخته شهر، این پوسترها بیش از هر چیزی نظر رهگذران را به خود جلب می‌کند.

پوسترهایی که گاهی بدون در نظر گرفتن مکان نصب، هرکجایی که جای خالی یافت شود، چسبانده می‌شود تا نظر مخاطبان را به خود جلب کند، بر روی سطل‌های زباله، در حاشیه بلوارها، روی تیر برق‌ها و ...

نصب این پوسترهای تبلیغاتی بدون توجه به مکان آن‌ها تنها لگد زدن به زیبایی‌های این شهرها است و تنها فکری که در ذهن مخاطبان نقش می‌بندد، عدم توجه مسئولان شهری به روند درست تبلیغات و انتخابات است، تبلیغاتی که بدون توجه به آسیب‌هایی که به دنبال دارد نصب می‌شود.

مشقت‌های پاکبان‌های شهرمان برای جمع‌آوری این پوسترها، معضلی است که دستان خسته این زحمت‌کشان را چروکیده‌تر می‌کند.

در برخی از شهرهای استان مازندران،گرچه مکان‌هایی برای نصب پوسترهای تبلیغاتی فراهم شد، اما با گذری کوتاه در خیابان‌ها بر روی هر دیوار، پوستر تبلیغاتی به چشم می‌خورد جز در آن مکان‌هایی که در نظر گرفته‌شده‌ است.

دیگر چشم شهر پُر شده‌ است از کاغذهایی که شعارهای وعده داده‌شده کاندیداها در آن به چشم می‌خورد، شعارهایی از جنس رسیدگی به امور شهرها، شعارهایی از جنس بهبود وضع شهر و مردمان آن و....

اگر دغدغه شما وضع شهر است، چرا از هم‌اکنون بهبود آن آغاز نمی‌شود،کاندیدایی که از همین شروع تبلیغاتش نتوانسته‌ است نصب یک پوستر را مدیریت کند، چگونه می‌تواند شهری را به سمت رشد و شکوفایی حرکت دهد؟

وقتی قانون‌مندی از همین ابتدا رعایت نمی‌شود، چگونه زمانی که بر منصب قدرت تکیه زدید، می‌خواهید قانون‌مدارانه به پیش روید.

نامزدهایی که اکنون به فکر مردمان شهر و زحمت چندین برابر پاکبانان نیستند، چگونه فردایی روشن را برای آن‌ها وعده می‌دهند.

نصب این پوسترهای رنگارنگ تبلیغاتی بدون برنامه درست، علاوه بر اینکه عدم مدیریت صحیح مسئولان شهری را نمایش می‌دهد، خود نشان دهنده افکار پنهانی این نامزدهای به ‌دنبال قدرت است، نامزدهایی که تنها شعار مردمی می‌دهند، بدون آن‌که فکری مردمی داشته ‌باشند.

افکاری که گاهی رنگ کمک‌رسانی مردمی به خود گرفته‌ است و گاهی بوی تصاحب قدرت را با خود همراه دارد.

پوسترهایی که شعارهای جا خوش کرده در آن، با انتخاب درست من و تو، در شهرها به حرکت درمی‌آید و دست کمک‌رسانی مردمان شهر می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :