آخرین عناوین

شنبه 23 ارديبهشت 1396-9:21 کد خبر:43081

حال و روز این روزهای تعلیم و تربیت در استان:

گِرو گرفتن آرامش دانش‌آموزان در مقابل پرداخت کمک‌های مالی به مدارس

با آغاز امتحانات پایان ترم دانش‌آموزان، برخی مدیران مدارس به دلیل عدم پرداخت کمک‌های مالی از جانب اولیا، کارت ورود به جلسه امتحانات دانش‌آموزان را در گرو خود نگه می‌دارند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، فصل امتحانات آغاز شده‌است و دانش‌آموزان در تکاپوی اتمام سال تحصیلی جدید لحظه شماری می‌کنند.

دانش‌آموزان در گوشه و کنار کشور برای سپری کردن امتحانات خود، سخت تلاش می‌کنند و از هر استرسی دوری می‌گزینند، تا خاطره‌ای خوش از این سال تحصیلی را برای آینده خود به ارمغان ببرند.

آینده‌ای که با گذراندن امروزشان شکل می‌گیرد و تنها یاد آن باقی می‌ماند.

والدین نیز برای سپری کردن ایام امتحانات فرزندان خود در آرامش، تمام تلاش خود را می‌کنند تا به دور از هر تنشی فصل امتحانات نیز به پایان برسد.

در برخی از مدارس استان مازندران، شاهد تشدید استرس ناشی از امتحانات دانش‌آموزان هستیم، اضطرابی که در نتیجه اقدامات مدیران مدارس ایجاد می‌شود و فشار ناشی از آن بدون در نظر گرفتن عواقب به دنبال خود، تنها دامن دانش‌آموزان را می‌گیرد.

برخی مدیران مدارس به دلیل عدم پرداخت کمک‌های مالی از جانب اولیا، کارت ورود به جلسه امتحانات دانش‌آموزان را در گرو خود نگه می‌دارند تا آن را ابزاری برای تهدید اولیا به پرداخت این هزینه‌ها کنند.

علاوه بر این در برخی مدارس از دادن کارنامه ترم اول دانش‌آموزان به اولیایی که هزینه کمک به مدارس را نپرداختند، خودداری کردند، غافل از اینکه این اقدامات ناپسند دودش تنها چشمان دانش‌آموزان را سیاه می‌کند و آمادگی آن‌ها برای شرکت در امتحانات را نشانه می‌گیرد.

گرو گرفتن کارت ورود به جلسه دانش‌آموزان در مقابل پرداخت هزینه کمک به مدارس، ضربه به حیثیت مدارس است.

آموزش رایگان حق تمام افراد جامعه است و مدارس دولتی نیز حق گرفتن هزینه اجباری از دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها را ندارند.

گرچه مدارس با کمبود بودجه مواجه هستند و از پس مخارج خود بر نمی‌آیند اما جبران این کمبود هزینه‌ها با ضربه زدن به دانش‌آموزان تنها هدف گرفتن آینده کشوری است که قرار است به دست همین فرزندان امروز ساخته‌شود.

گاهی می‌شود این کمبود بودجه‌ها را از محل‌هایی دیگر فراهم کرد، به جای اینکه خاری شد بر آرامش دانش‌آموزان.

صرف هزینه‌های تبلیغاتی فراوانی که این روزها از طرف ارگان‌های مختلف برای انتخابات ریاست جمهوری مشاهده می‌شود، می‌تواند دستی شود برای کمک‌رسانی به تمام مردمی که نیاز به یاری دارند.

هزینه‌هایی که حتی از طرف اداره آموزش ‌وپرورش برای تبلیغات یک نامزد خاص صرف می‌شود، می‌تواند صرف دانش‌آموزانی شود که می‌خواهند چرخ‌های آینده کشور را روزی به حرکت درآورند.

چرخ‌هایی که امروز به فراموشی سپرده شده‌اند و انتظار ساختن آینده‌ای بی‌نقص را از آن‌ها داریم.

ادارات آموزش ‌وپرورش به جای بنرهایی که تنها رنگ‌وبوی سیاسی دارد کافیست کمی مردمی‌تر گام بردارند و مشکلات دانش‌آموزان و مدارس را بهبود بخشند.

کاش به جای دست انداختن آرامش دانش‌آموزان کشورمان، تنها کمی به فکر آینده آن‌ها بودیم و با درست اندیشیدن و درست برنامه‌ریزی کردن دستی می‌شدیم برای کمک رسانی به تمام افراد جامعه.

کاش به جای ساختن پُلی از افراد جامعه برای پیشرفت قدرتمندان، پُلی مردمی می‌ساختیم برای پیشرفت تمام افراد جامعه، پلی که رنگ مردمی به خود می‌گیرد و تنها بوی عدالت می‌دهد.

عدالتی که تمام افراد جامعه طالب آن هستند و برای برافراشتنش در کشور تلاش می‌کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :