آخرین عناوین

يکشنبه 24 ارديبهشت 1396-10:25 کد خبر:43089

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران خبر داد:

66 هزار نفر وظیفه برگزاری انتخابات در استان را دارند/ تعیین حدود 8 هزار صندوق رای در مازندران

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران گفت: 66 هزار نفر وظیفه برگزاری انتخابات در مازندران را برعهده دارند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، جعفر قمی‌اویلی در دومین شورای اداری شهرستان با اشاره به اینکه مسائل مربوط به انتخابات را قانون مشخص می‌کند، اظهار کرد: طبق قانون فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت و نماینده وزارت کشور تنها مجری انتخابات در هر شهرستان است.

وی با بیان اینکه به طور کلی در انتخابات 99.5 درصد کار شامل نظارت بر انتخابات را مردم برعهده دارند، افزود: یکی از وظایف دولت در مورد انتخابات این است که مجریان را آماده کند که کل استان مازندران 66 هزار نفر این انتخابات را انجام می‌دهند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران با بیان اینکه آنهایی که قانون وضع می‌کنند یا خطبه نماز جمعه می خوانند و یا حکم صار می‌کنند نمی توانند در انتخابات و اختیارات دولت دخالت کنند، یادآور شد: بخشنامه‌هایی که به جزء وزارت کشور صادر می‌کند برای فرماندار لازم‌الاجرا نخواهد بود و مجری کارهایی است که دولت به آن تکلیف کرده است.

قمی‌اویلی در ادامه به مصادیقی که در مورد غیرقانونی بودن انتخابات است اشاره کرد و گفت: طبق ماده 68، 88 قانون انتخابات ریاست جمهوری فعالیت تبلیغاتی از تاریخ رسمی نامزدها به نفع یا علیه یک نامزدی از میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی یا دولتی دارد، ممنوع است.

وی با بیان اینکه گاهی شنیده می‌شود که بعضی‌ها شأن آن جایگاه را تبدیل می‌کنند بر ستاد یک نفر یا علیه جریان خاصی، تاکید کرد: استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی و حتی یک کارمند دولت هم حق ندارد در ساعت اداری به نفع کسی فعالیت کند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند در انتخابات سه بخش مهم امنیت، قانون‌مداری، مشارکت است، افزود: وظیفه صفر تا 100 این امنیت را نیروهای انتظامی و شورای تامین بر عهده دارند و قانون‌مداری را هم قانون مشخص کرده است.

وی تصریح کرد: مشارکت حداکثری هم بر عهده همه ما است که باید به گونه‌ای رفتار، عمل کنیم که مردم همه فکر کنند که باید در انتخابات شرکت کنند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران یادآور شد: مردم امروز نگاه می‌کنند که فردی با فرآیند غیرقانونی بخواهد رای را بگیرد قطعا نمی‌تواند پاسدار خوبی از رای مردم باشد.

قمی‌اویلی ادامه داد: آن چیزی که مقام معظم رهبری در فرمایشات‌شان به آن تاکید داشتند این بود که انتخابات برای ما به عنوان پایه نظام جمهوری اسلامی است و همگان باید از آن پاسداری کنیم.

وی با بیان اینکه در استان مازندران 16 هزار و 950 نفر از 18 هزار و 239 نفر به مرحله تبلیغات شورای شهر و روستا راه پیدا کردند، اظهار کرد: از این مقدار یک‌هزار و 825 نفر شهری هستند و 15 هزار و 125 نفر روستایی هستند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران گفت: تعداد انصرافی‌ها 825 نفر و کسانی که رد صلاحیت شدند 462 نفر هستند.

وی خاطرنشان کرد: در استان مازندران 3 هزار و 896 شعبه اخذ رای برای ریاست جمهوری و 4 هزار و 35 شعبه اخذ رای برای شورای شهر روستا تعیین شده است.

قمی‌اویلی با بیان اینکه از شعبه‌های انتخابات ریاست جمهوری 642 شعبه به صورت مکانیزه است، افزود: در شهرستان تنکابن از 281 شعبه 39 شعبه به صورت مکانیزه است.

وی با اشاره به اینکه حدود 40 سالگرد از انقلاب‌مان می‌گذرد و سن 40 سالگی همانطور که برای انسان پختگی است، تصریح کرد: برای نظام هم در این 40 سال باید پختگی نظام را نشان دهیم.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران اظهار کرد: این برای جامع ما واکنش خوبی ندارد و در سطح بین‌المللی برای ما یک برگ سیاهی زقم خواهد زد که بعد از 40 سال بگویم مردم همه فقیرند، همه ناراضی‌اند.

وی یادآور شد: امروز ما یک کشور قدرتمندی در منطقه و دارای امنیت پایدار هستیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :