آخرین عناوین

چهارشنبه 19 آذر 1393-22:22 کد خبر:4309

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس خبر داد:

تامین آب شرب 450 روستای مازندران با تانکر/ سدی که بدون یک قطره آب به بهره‌برداری رسید

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حدود 450 روستای مازندران با تانکر آب دهی می‌شود،گفت: بخشی از این کمبودها مربوط به کم‌آبی است ولی بسیاری از مشکلات نیز به دلیل تامین نشدن اعتبار است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، سید رمضان شجاعی کیاسری در جلسه شورای بررسی وضعیت آب و برق مازندران با حضور وزیر نیرو در استانداری مازندران با اشاره به اینکه توقع نداریم که در این  سفر همه مشکلات حوزه نیرو استان حل و فصل شود، افزود: در این سفر زمینه‌ای ایجاد شود که پروژه‌های نیمه‌تمام مازندران به نتیجه برسد.

وی با اعلام اینکه در مازندران زیر 10 درصد آب مهار می‌شود، اظهار داشت: مازندران قطب کشاورزی است و نیاز مازندران به آب کشاوزی زیاد است و بسیاری از مردم استان با مشکل جدی آب مواجه هستند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حدود 450 روستای مازندران با تانکر آب دهی می‌شود،خاطرنشان کرد: بخشی از این کمبودها مربوط به کم‌آبی است ولی بسیاری از مشکلات نیز به تامین نشدن اعتبار در زمان مناسب است.

شجاعی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به منطقه چهاردانگه گفت: معظم له در این سفر به مسئولان خطاب کرده بودند که نسبت به رفع مشکل منطقه اقدام جدی انجام دهند.

وی با اشاره به مشکلاتی آبی که در حوزه میاندرود و ساری وجود دارد، افزود: کلنگ یکی از سدهای منطقه دودانگه قبل از انقلاب به زمین زده شد و تاکید بر این است که مازندران دارای سدهای متعدد شود و آروز کنیم که 30 درصد آب مازندران در سد ذخیره شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس با بیان اینکه سد زالرم‌رود همزمان با سد هزار مطالعات آن انجام شد ولی هنوز مطالعات این سد به اتمام نرسید، درباره ایجاد سد چهاردانگه گفت: مطالعه نخست این سد به اتمام رسیده است و انتظار این است که در این سفر یک‌میلیارد تومان به این سد اختصاص داده شود.

شجاعی با اعلام اینکه سد فریم صحرا به بهره‌برداری رسید که در حال حاضر یک قطره آب در این سد وجود ندارد، تصریح کرد: برای بهسازی این سد نیاز به 14 میلیارد تومان اعتبار است.

وی با اشاره به اینکه در زمان وزیر قبلی نیز برای تامین اعتبار این پروژه مبالغی اختصاص داده شد ولی عملیاتی نشده است، خاطرنشان کرد: برای تامین آب شرب ساری از سال 88 پروژه آبرسانی به این شهر شروع شد که برای اتمام نیاز به 30 میلیارد تومان اعتبار است.

نماینده مردم ساری و میاندورود درباره تامین اعتبار فاضلاب شهرستان ساری، گفت: فاز دوم این طرح نیاز به تامین اعتبار دارد و مجتمع آبرسانی ساری نیمه‌تمام است و انتظار این است که اعتبار ویژه‌ای به این پروژه‌ها اختصاص داده شود.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :