آخرین عناوین

يکشنبه 24 ارديبهشت 1396-19:42 کد خبر:43093

خبرگزاری فارس گزارش می‌دهد:

باکس‌های زباله هم از نصب پوسترهای تبلیغاتی در امان نیستند

یکی از مسائلی که چهره شهر را درگیر حال و هوای انتخاباتی کرده است، نصب پوستر و عکس بر در و دیوار است و حتی باکس زباله و پست‌های برق و تلفن هم در امان نیستند.


خزرخبر: حال و هوای این روزهای ایران عزیز ما پرشده از عطر و بوی انتخابات و شور و هیجان خاصی بین اقشار مختلف جامعه حکم‌فرماست و هم‌زمانی انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا این شور و هیجان را دوچندان کرده است.

* دو دوتا چهارتا کردن سیاسی، اجتماعی و فرهنگی

ستادهای انتخاباتی از زمان شروع انتخابات بازگشایی شد و طرفداران هر کاندیدا سعی دارد نامزد انتخاباتی خود را به بهترین نحو ممکن به دیگران معرفی کرده و به اصطلاح برایش رأی جمع کند و مردم هم از این ستاد به آن ستاد سرک می‌کشند تا با دو دوتا چهارتا کردن سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود کاندیدای اصلح را انتخاب کنند تا سکان اداره کشور و شهرشان را به مدت 4 سال به آنها بسپارند.

در این میان هستند کسانی که با راه‌اندازی کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی و مجازی سعی در معرفی نامزد مورد نظر خود دارند و در قالب عکس، فیلم و دل‌نوشته کاندیدای انتخابی خود را به دیگر عضوهای آن کانال یا گروه معرفی می‌کنند.

عده‌ای دیگر علاوه بر همه این کارها، سفره‌های رنگین شام و ناهار و مهمانی‌های آن‌چنانی را علم می‌کنند تا شاید به ذائقه مردم خوش آید و بتواند رأی بیشتری جمع کند.

* نصب پوستر تبلیغاتی در اماکن ممنوع

همه این راه‌ها برای جذب و جلب رأی خوب است ولی کسانی که برای کاندیداهای خاص خود تبلیغ می‌کنند، همانند خود نامزد انتخاباتی موردنظر وظیفه و رسالت سنگینی دارند چراکه آنان این فرد را در قالب و چهارچوبی خاص و ویژه به مردم معرفی می‌کنند و هرآنچه در توان دارند را به‌ کار می‌برند و باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که آیا نامزد انتخاباتی آنان فردی اصلح برای کشور و شهرشان است و می‌تواند به وعده‌ها و برنامه‌های رنگارنگ خود جامعه عمل بپوشاند یا خیر؟

یکی دیگر از مسائلی که چهره شهر را درگیر حال و هوای انتخاباتی کرده است، نصب پوستر و عکس بر در و دیوار است و حتی باکس زباله و پست‌های برق و تلفن هم از این قائده در امان نبوده و خلاصه هرکجا که قد افراد اجازه می‌دهد، محل مانور تصویری نامزدها می‌شود که این امر علاوه بر نازیبا کردن سیمای شهری، خستگی مأموران شهرداری در جمع‌آوری و پاک‌سازی، خسارات زیادی به اموال عمومی و مبلمان شهری وارد می‌کند.

در بحبوحه این پوسترچسبانی‌ها، عده‌ انگشت‌شماری هم هستند که به قوانین انتخاباتی احترام گذاشته و پوسترهای تبلیغاتی خود را تنها در محل تعیین شده چسباندند و یا در این راه هزینه‌ای نکرده و دیگر شیوه‌های تبلیغاتی را در پیش گرفتند چراکه معتقدند فردی که قرار است به یک پارلمان کوچک محلی وارد شود و در رأس تصمیم‌گیری‌های شهری قرار گیرد باید اول از همه خود را تابع قانون بداند و به آن عمل کند.

و اما نقش مردم در انتخابات...

مردم یکی از ارکان مهم هر انتخابات هستند و در واقع شالوده آن به حساب می‌آیند چراکه با انتخاب آنان افراد اداره کشور، شهر یا روستا را برعهده می‌گیرند و از این رو باید اطلاعات سیاسی و اجتماعی خود را بالا ببرند تا فردی اصلح انتخاب شده و خدای ناکرده فردی بدون توانایی وارد عرصه نشود.

یک معلم بازنشسته ، با بیان اینکه شرکت در انتخابات را وظیفه خود می‌دانم، اظهار کرد: اگر من در انتخابات شرکت نکنم ممکن است فردی بر سر کار آید که توانایی اداره کشور یا شهرم را نداشته باشد.

سیده مریم هاشمی افزود: از مدت‌ها قبل افراد مورد نظر خود را انتخاب کردم و با مرور برنامه‌های آنان، توانستم بهترین تصمیم را از نظر خودم اتخاذ کنم.

وی شعور انتخاباتی مردم را بالا برشمرد و گفت: بهترین تبلیغ برای یک فردی که سابقه اجرایی دارد، عملکرد او در گذشته و حال است و اگر این فرد کفایت لازم را نداشته باشد باید جای خود را به فرد یا افرادی دیگر دهد.

* ریخت‌و‌پاش‌های این روزهای ستادها جز خسارت به شهر و دوچندان کردن کار پاک‌بان‌ها فایده دیگری ندارد

جوان دانشجویی ، با بیان اینکه به نظرم ریخت ‌و‌پاش‌های این روزهای ستادها جز خسارت به شهر و دوچندان کردن کار پاک‌بان‌ها فایده دیگری ندارد، اظهار کرد: مطمئناً همه کسانی که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند و پای صندوق رأی بیایند، تا به امروز نامزد مورد نظر خود را انتخاب کرده و منتظر روز 29 اردیبهشت هستند تا رأی خود را در صندوق بیاندازند.

مهیار نورالهی از رئیس‌جمهور آینده کشورش خواست تا با مردم صادق باشد و به هرآنچه که در ایام انتخابات وعده داده به آن عمل کند.

وی خطاب به اعضای شورای شهر در دوره پنجم هم گفت: امیدوارم افرادی بر سر کار بیایند که مشاوران خوبی برای شهردار باشند و تنها زیباسازی و ظواهر شهر برای‌شان اولویت نباشد.

جوان دیگری با بیان اینکه تا به امروز در اکثر انتخابت شرکت کرده‌ام ولی امسال شرکت نخواهم کرد، گفت: وقتی فردی قبل از انتخاب شدنش حرف و قولی می‌دهد که بعد از گذشت 4 سال هنوز نتوانسته حتی به آن وعده فکر هم کند چه انگیزه‌ای برای نامزد شدن دوباره در انتخابات دارد.

* با داشتن مدرک فوق لیسانس  سفره و پیش‌بند بر سر چهارراه‌ها می‌فروشم

س ـ محمدی افزود: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که با رکود اقتصادی و تورم دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و جوانان بیکاری دارد که سالیان دراز وقت خود را صرف نشستن بر صندلی درس کرده‌اند و هزینه‌های گزافی را متحمل شدند و دولت باید برای این افراد فکری کند ولی سرآخر یکی مثل من می‌شوند که با داشتن مدرک فوق لیسانس باید سفره و پیش‌بند بر سر چهارراه‌ها بفروشند.

وی با اشاره به اینکه برای دریافت وام به چندجا مراجعه کردم و جوابی نگرفته‌ام، گفت: چرا برای یک وام ناچیز از ما چک، سفته و چند ضامن می‌خواهند ولی از ما بهترها بدون دادن حتی یک فقره چک و فقط با یک گوشه چشم وام‌های میلیاردی دریافت می‌کنند؟ آیا واقعاً این انصاف است که در کشور اسلامی این ناعدالتی‌ها انجام شود؟

براساس این گزارش، با تمام مشکلات موجود، شرکت در انتخابات یک واجب شرعی است و هرکسی که مصالح کشور و شهر برایش مهم است باید پای صندوق‌های رأی حاضر شود تا خدای‌ناکرده افراد ناخلف و نالایق سکان کار را در دست نگیرند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :