آخرین عناوین

پنجشنبه 20 آذر 1393-21:34 کد خبر:4313

جدیدترین خبر از اقدامات برنامه ریزی شده عبوری:

احداث اولين تصفيه خانه شيرابه زباله در ايران با فناوري نانو

شهردار ساری در جلسه شوراي اداري شهرداري ساري از احداث اولين مركز تصفيه خانه شيرابه زباله با فرايند نانوفيلكراسيون تركيبي در كشور از سوي شهرداري ساري در يك ماه آينده خبرداد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مركز امور رسانه شهرداري ساري ،مهدی عبوري اظهار داشت: اين تكنولوژي براي اولين بار در سطح كشور به سرانجام مي رسد و با بهره برداري از اين تصفيه خانه روزانه 70هزار ليتر شيرابه تبديل به آب زراعي مي شود.

وي مالكيت اين پروژه عظيم را منحصر به شهرداري ساري و شوراي اسلامي شهر و همكاري شهروندان اعلام و تاكيد كرد:معاون خدمات شهري و سازمان مديريت پسماند و مواد زائد بايد نسبت به تجاري سازي آن اقدام نمايند.

عضو شوراي سازمان شهرداري هاي كشور خاطر نشان ساخت: اين پروژه همزمان در ساري ، نوشهر و تهران كليد خورد و در تهران به خاطر منابع عظيم مالي به بهره برداري رسيد و عليرغم مشكلات مالي شهرداري ساري با توجه به اقدامات عظيم زيربنايي و ده ها پروژه تاثير گذار در حوزه مختلف تا يك ماه ديگر و در آستانه ميلاد با سعادت پيامبر اكرم (ص) به بهره برداري مي رسد.

عبوري اظهار داشت: شهرداري ساري اين آمادگي را دارد در كليه شهرهاي استان نسبت به احداث اين پروژه اقدام نمايد و آرزومندم اين پروژه در سراسر كشور عملياتي شود.

وي از جهانشاهي مبدع اين طرح كه از سوي پژوهشكده فناوري نانو دانشگاه نوشيرواني بابل مطالعه و كاربردي شد در جلسه شوراي اداري تقدير كرد.

جهانشاهي مبدع و مخترع فناوري جديد تصفيه شيرابه به آب زراعي :شهردار ساري قدرت ريسك پذيري بالايي دارد

اين گزارش حاكيست جهانشاهي مدير علمي اين پروژه با حضور در جلسه شوراي اداري به تشريح روند شكل گيري آن پرداخت

جهانشاهي از پروژه اي سخن گفت كه به اقرار چندباره اش براي اولين بار در جهان اتفاق افتاد و آن مطالعه ، اجرا و بهره برداري از تصفيه خانه شيرابه زباله از سوي شهرداري و تبديل آن به آب كشاورزي با فناوري نانو آن هم با مديريت جهادي و حسن تدبير عبوري ممكن شد.

وي افزود: طي چندين نشست با شهردار متوجه روحيه جهادي و ريسك پذيري بالا و اعتماد به نفس ايشان شدم و همين موضوع سبب مصمم شدن در اجراي پروژه شد در حاليكه با كار شكني هاي محيط زيست مواجه مي شدم هر چند محيط زيست بايد تعامل داشته باشد نه تقابل ولي موانع را يكي پس از ديگري با توصيه هاي راهبردي شهردارساري پشت سرگذاشتم و اكنون افتخار مي كنم اين پروژه با موفقيت به اتمام رسيده است.

وي دوره راهبردي پروژه را يكساله و خدمات پس از فروش آنرا ده ساله و هزينه اجراي آن را بالغ بر دو ميليارد تومان با احتساب هزينه نصب  تير برق و وسايل جانبي اعلام كرد و آن را محصول تلاش شهرداري ساري اعلام داشت.

جهانشاهي خاطر نشان ساخت: پروژه تصفيه شيرابه با فناوري نانو تنها تكنولوژي هست كه مي تواند نمك را از آب خارج كند.

ثبت اين پروژه بنام شهرداري ساري اولين در جهان

جهانشاهي تصريح كرد : در هفته پژوهش ده طرح منتخب رونمايي مي شود كه يكي از آن ها طرح تصفيه شيرابه با فناوري نانو در شهرداري ساري مي باشد كه با نام شهرداري در دبيرخانه نانو فناوري معاونت نهاد رياست جمهوري ثبت شده است و اميدوارم شهرداري هاي ديگر الگوبرداري كنند.

محمدي كيادهي: احساس غرور ملي دارم

مشاور شهردار در امور شوراها با اشاره به ارزش بالاي اين پروژه گفت: جرات و ريسك پذيري مهدي عبوري روحيه اميد را در همه زنده كرد و حتي سنگ اندازي ها و كارشكني هاي محيط زيست نتوانست او را از مسيري كه براي آسايش و آرامش شهروندان انتخاب كرده است بازدارد و اقدامات جهادي ايشان حس غرور ملي را در ما و شهروندان برانگيخته است.

معاون خدمات شهري شهرداري ساري:خداحافظي با بحران زباله در ساري

معاون خدمات شهری با ارائه گزارشي در جلسه شوراي اداري از روند احداث تصفيه شيرابه با فناوري نانو گفت:  قبل از آن مشكلات و مسايل اجتماعي زيادي در اين رابطه داشتيم كه سبب هدر رفت انرژي مسئولين مي شد و از طرفي شهروندان نيز حقي بر گردن مسئولين داشتند اما با اقدام جهادي عبوري براي هميشه با معضل زباله خداحافظي خواهيم كرد.

حسن کلانتری افزود: در حال حاضر روزانه 270 تن زباله حمل مي شود كه در ايام عيد به 700 تن مي رسد.

معاون خدمات شهري شهرداري ساري ادامه داد: هم اكنون محل دفن زباله ماهانه دوبار سم زدايي مي شود و با همت و تلاش شهردار مركز استان ، 10  كيلومتر از روستاي ارا تا پشت كوه برق رساني شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :