آخرین عناوین

يکشنبه 31 ارديبهشت 1396-9:48 کد خبر:43182

خبرگزاری مهر گزارش می‌‌دهد:

وعده های کاغذی و زحمت نارنجی پوشان شهر

انتخابات به پایان رسید و نارنجی‌پوشان شهرداری مشغول پاک‌سازی وعده‌های کاغذی داوطلبان از سطح خیابان‌های شهر هستند.


خزرخبر: با به پایان رسیدن تبلیغات و انتخابات، پاکبانان شهری از خود می‌پرسند آیا داوطلبان شوراها اکنون حالی از ما خواهند پرسید.

به ‌رغم آنکه جایگاه‌هایی برای نصب تبلیغات و پوسترهای کاغذی نامزدهای انتخابات شوراها در سطح شهرها در نظر گرفته‌ شده بود، اما داوطلبان، اقدام به نصب پوسترها در مکان‌ها و تأسیسات مختلف کردند و شهرهای کاغذی ایجاد کردند.

از تیر برق‌ گرفته تا درخت و در و دیوارها، همه جای شهر از تیرس تبلیغاتی داوطلبان بی‌نصیب نماندند و داوطلبان شوراها از هر ترفند و شیوه‌ای بهره بردند تا آرای عمومی را جلب کنند.

پایش و بررسی نتایج انتخابات شوراهای اسلامی در برخی شهرهای مازندران حکایت از آن دارد که مردم بدون توجه به شعارهای رنگین و کاغذی تنها به برنامه رأی دادند و دراین ‌بین نامزدهایی بودند که کمترین تبلیغات و ریخت ‌وپاش را داشتند و سرانجام توانستند رأی اعتماد همشهریان را برای ورود به شورا جلب کنند.

این روزها، روزهای پرکار پاکبانان شهرداری‌هاست و مشغول امحا و جمع‌آوری بنرها و پوسترهایی هستند که سنگفرش خیابان‌ها را کاغذی کرده‌اند.

«علی» پاکبان زحمتکش خدمات شهری شهرداری ساری در حالی مشغول پاک‌سازی سطح شهر از تبلیغات کاغذی نامزدهای انتخابات بود می‌گوید:کاش داوطلبان به فکر کارگران شهرداری‌ها نیز بودند و کمتر فضای شهری را آلوده می‌کردند.

وی ادامه داد: داوطلبان شعار شهر پاک‌سازی و آباد سر داده‌اند اما خود به این شعارشان پایبند نبوده‌اند و چگونه می‌توانند چنین وعده‌ای را محقق کنند.

پاکبان دیگری که از آلوده شدن فضای شهری به دلیل تبلیغات افسارگسیخته داوطلبان انتخابات ناراحت بود می‌گوید: این امر سبب اختلال در امور شهری شده و بیشتر وقت کارگران خدمات شهری در روزهای جاری صرف پاک‌سازی و حذف مظاهر تبلیغاتی است.

محمد ادامه می‌دهد: کاش پویشی به راه افتد و داوطلبان که اقدام به نصب بنر و پوستر در جای ‌جای شهر کرده‌اند، خود وارد عمل شوند و نسبت به پاک‌سازی محیط اقدام کنند.

مهدی توکلی شهردار نوشهر می‌گوید: کارپاکسازی مظاهر تبلیغات از سطح شهر با تلاش مضاعف نیروهای خدمات شهری آغازشده است و در روزهای آتی پایان می‌یابد.

وی اظهار داشت: به‌ رغم آنکه مکان‌هایی برای نصب پوستر تبلیغاتی در نظر گرفته ‌شده بود اما برخی داوطلبان اقدام به نصب تبلیغات درجاهای مختلف کرده‌اند و این مسئله سبب نارضایتی شهروندان نیز شده است.

مهدی عبوری شهردار ساری درباره تبلیغات سطح شهر ساری، گفت: ما برای تبلیغات کاندیدای شورای شهر فضاهایی را پیش‌بینی کرده بودیم ولی مورد توجه قرار نگرفت و متأسفانه کمتر جایی از شهر بود که تبلیغات در آن نبود و این امر موج نارضایتی شهروندان را ایجاد کرد.

وی افزود:  مناطق  سه ‌گانه شهرداری ساری  و معاونت خدمات شهرداری  همان روز اول، در ستاد امحاء مستقر در فرمانداری حضور پیدا کردند و بنابر نظر نماینده دادستانی و فرمانداری دوستان برای پاک‌سازی اقدام کردند.

عبوری خاطرنشان کرد:از عصر پنجشنبه پاک‌سازی‌های سطح شهر قوت گرفت و تا فردا چیزی در داخل شهر به‌عنوان تبلیغات کننده وجود نخواهد داشت.

«به عمل کار برآید، نه به شعار»، «شهر دوست‌داشتنی من»، «شهری به وسعت یک خانواده»، «رأی من به فرهنگی فرهیخته»، «طلوع دوباره»، «شهر تا افق ۱۴۰۰»، «اوست گرفته شهر دل، ما به کجا سفر بریم؟، آمده‌ایم که سر نهیم»، «قرارمان به همان قرار شهر ۱۴۰۰، شهری در انتظار» و «من یک روزنامه‌نگار هستم» ازجمله شعارهایی بود که برخی داوطلبان برای ترغیب افکار عمومی مطرح کرده‌اند.

شعارهای نامزدها و پوسترهای کاغذی‌شان بر روی سنگفرش‌ها نقش بسته است و به ‌راستی کسی به فکر کارگران خدمات شهری است که این روزها مشغول جارو کردن شعارهای کاغذی هستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :