آخرین عناوین

يکشنبه 31 ارديبهشت 1396-11:45 کد خبر:43187

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران ورود کرد:

تاکید به فرماندار ساری برای اعلام نتایج انتخابات شورای شهر/ رسیدگی به تخلفات از طریق مجرای قانونی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران ،گفت: با توجه به اعلام نشدن نتایج انتخابات شورای شهر ساری از مسئولان درخواست کردم به روند کار سرعت بدهند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، علیرضا یونسی درباره آخرین وضعیت نتایج انتخابات شورای شهر ساری و اینکه چرا بعد از دو روز نتایج هنوز اعلام نشده است، اظهار داشت: با توجه به اعلام نشدن نتایج انتخابات شورای شهر ساری بنده در این مسئله ورود پیدا کردم و از مسئولان این حوزه انتخابیه درخواست کردم که به روند کار سرعت بدهند.

وی با بیان اینکه چون روال شمارش آرا دستی بود و عده‌ای نیز اعتراض داشتند، افزود: به نظرم باید نتایج اعلام شود و بعد از اعلام نتایج اگر شکایت و اشکالی در روند قانونی رای‌گیری وجود دارد از مجرای قانونی بررسی شود.

رئیس ستاد انتخابات استان مازندران در پاسخ به سوالی درباره اینکه ظاهرا شب گذشته بسیاری از کاندیداها و نمایندگان آنها که تعداد آن به بیش از 50 نفر می‌رسید در فرمانداری ساری حاضر شدند و تا پاسی از شب پیگیر نتایج و اعتراضات خود بودند، تصریح کرد: اگر شکایت و تخلفی در این زمینه وجود دارد باید از طریق قانونی و رسیدگی به مراجع ذیصلاح روند کار رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه نتایج انتخابات در بسیاری از شهرها و روستاها اعلام شده و نفرات مشخص شدند، اضافه کرد: نتایج انتخابات در 58 شهر اعلام شده است و 316 نفر از اعضای شورای اصلی و 196 نفر به عنوان علی‌البدل انتخاب و اسامی آن اعلام شده است.

یونسی با بیان اینکه در حوزه روستایی هم در 2 هزار و 490 روستا اعضای آن انتخاب شده است، ادامه داد: 7 هزار و 824 نفر به عنوان عضو اصلی و 5 هزار و 156 نفر نیز به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند و به روستاها اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه در 22 روستای استان نیز به دلیل به حد نصاب نرسیدن کاندیداها انتخابات شورای شهر برگزار نشده است، خاطر نشان کرد: تعداد روستاهای که در این دوره انتخابات را برگزار نکردند 51 درصد کاهش داشته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اعلام اینکه به فرماندار ساری و اعضای ستاد انتخابات این حوزه انتخابیه تاکید شده است که به سرعت نتیجه را اعلام کنند، گفت: آرا امانت مردم است و نتیجه باید به اطلاع شهروندان برسد و در صورت وجود داشتن اشکال و ایراد باید شکایت از طریق مجرای قانونی اعلام و بررسی شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :