آخرین عناوین

سه شنبه 2 خرداد 1396-8:30 کد خبر:43217

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد:

رشد ۱۲ درصدی مسمومیت با قرص برنج در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت:در سال گذشته تعداد ۶۷ نفربراثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست دادند، که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۲ درصدی داشته است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مرکز استان،علی عباسی اظهار داشت: در سال گذشته (۹۵) از کل فوتی‌های مسمومیت با قرص برنج در استان ۳۵ نفر زن و ۳۲ نفر مرد هستند و در این مدت شهرستان‌های ساری با ۱۶، بابل با ۱۴ فوتی به ترتیب بیشترین و شهرهای رامسر، عباس‌آباد و فریدون‌کنار هرکدام با یک مورد کمترین آمار تلفات قرص برنج را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: بر اساس این گزارش خرداد با ۹مورد، بهمن و اسفند اردیبهشت هرکدام با هفت مورد بیشترین فوتی و دی با سه مورد کمترین فوتی در آن گزارش‌ شده است و از این تعداد ۴۱ نفر متأهل و مابقی مجرد هستند.

عباسی افزود: سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۲۱ مورد و سنین ۵۱ تا ۶۰ سال با ۱۳ مورد بیشترین و سنین ۶۱ سال به بالا و کمتر از ۱۶ سال هرکدام با ۲ فوتی ناشی از مسمومیت با قرص برنج گزارش‌شده است.

وی بر ضرورت اعمال تدابیر سخت‌گیرانه برای جلوگیری از توزیع قرص برنج تاکید کرد و گفت: هرچند طی سال‌های گذشته و طبق آمارهای موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم اما متأسفانه در سال جاری آمار مسمومیت با قرص برنج مجدد روند افزایشی را در پیش‌گرفته و شاید همین امر اعمال تدابیر ویژه و سخت‌گیرانه‌تر برای جلوگیری از ورود غیرقانونی قرص برنج به کشور و ممنوعیت فروش آن را دوچندان می‌کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :