آخرین عناوین

يکشنبه 7 خرداد 1396-17:40 کد خبر:43303

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

خرداد سال گذشته 11 نفر در دریای مازندران غرق شدند

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در خرداد سال گذشته تعداد 11 نفر بر اثر غرق‌شدگی در مازندران جان باختند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در خرداد سال گذشته (95) تعداد 11 نفر (همگی مرد) بر اثر غرق‌شدگی در مازندران جان باختند.

علی عباسی با بیان اینکه این افراد همگی در خارج از طرح دریا غرق شدند ، افزود:هر ساله با فرا رسیدن فصل گرما هموطنان بسیاری برای گردشگری و استراحت در دامنه کوه و ساحل دریا به مازندران سفر می‌کنند که برخی از آنها بازگشتی خوش ندارند.

وی با اشاره به اینکه شنا در خارج از طرح‌های دریا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، عدم آشنایی با فن شنا، عدم آگاهی از تفاوت شنا از دریا و استخر از دلایل بروز حادثه برای گردشگران است، افزود:در خرداد سال گذشته نوشهر با 4 ،محمودآباد و بابلسر هر کدام با 2 ، نور ، ساری و رامسر هر کدام با یک مورد به ترتبیب بیشترین و کمترین غرقی را داشتند.

"دريا" هميشه مهربان نيست ‏

این مقام اجرایی استان تصریح کر:آمار تعداد غرق شدگان در دريا با شروع فصل تابستان سير صعودي پيدا مي کند،اين درحالي است که به رغم تمام هشدارهايي که در اين زمينه داده مي شود عده زيادي دور از سواحل سالم سازي شده و به دور از چشم ناجيان غريق اقدام به شنا کردن در دريا مي کنند و در اين محل هاست که بيشترين آمار غرق شدگي اتفاق مي افتد. ‏

غرق شدگي يکي از علل مرگ و مير غيرعمدي است که به راحتي قابل پيشگيري است،با انجام اقداماتي همچون حصارکشي استخرها، عدم شنا در اماکني که امکان کمک رساني نيست، داشتن همراه در حين شنا، عدم شنا توسط افرادي که بدليل بيماري منع براي شنا دارند، مي توان از بروز غرق شدگي در حين شنا کردن را کاهش داد.‏

به افرادي كه قصد شنا در دريا را دارند توصيه می شود حتماً از طرحهاي سالم سازي دريا كه غريق نجات در آنها حضور دارند استفاده کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :