آخرین عناوین

دوشنبه 8 خرداد 1396-9:9 کد خبر:43308

شهردار بابل خبرداد:

صدور فیش حقوقی برای رفتگران در بابل/ هیچ رفتگری حق امضاء سفید ندارد

شهردار بابل گفت: به منظور جلوگیری از تضییع حقوق رفتگران از ماه آینده، فیش حقوقی برای رفتگران بابلی صادر می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، حسین بیژنی با حضور در بین رفتگران بابل اظهار کرد: طبق قرارد جدید، اضافه کاری برای رفتگران مفهومی ندارد و کمبود نیروهای رفتگر در سطح شهر با نیروهای جایگزین تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عیدی رفتگران هم در پایان سال پرداخت می‌شود، افزود:در گذشته عیدی رفتگران بر روی فیش حقوقی آنها محاسبه می‌شد که بنده به شدت مخالف این موضوع بودم چرا که رفتگران نیز همانند کارگران باید دارای عیدی پایان سال باشند و بر این اساس شرکت‌های پیمانکاری را مکلف کردم عیدی رفتگران در پایان سال پرداخت شود.

شهردار بابل با اشاره به اینکه عدم صدور فیش حقوقی برای رفتگران خیانت به این قشر است، تصریح کرد: از ماه آینده شرکت‌های پیمانکاری موظف هستند براساس قانون کار با دادن فیش حقوقی، تعطیل کاری و اضافه کاری را برای رفتگران لحاظ کنند.

بیژنی با اشاره به اینکه تاکید بنده از یک سال گذشته تاکنون صدور فیش حقوقی برای رفتگران بوده است ، خاطرنشان کرد: جای بسی تاسف است مدیران مربوطه در انجام این کار تعلل کرده و تاکنون این امر محقق نشده است.

این مسئول یادآور شد:بنده از روز اول حضورم در شهرداری بابل تاکید کردم حقوق کارگران بر اساس قانون کار باید به صورت کامل پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه رفتگران باید ساعت حضور و غیاب داشه باشند، ادامه داد:رفتگران مناطق یک و دو شهرداری برای رسیدن به حق و حقوق واقعی خویش از حضور جمعی در شهرداری خودداری کرده و نمایندگانی از جانب خویش معرفی کنند تا پیگیر حقوق آنها باشد.

بیژنی با اشاره به اینکه هیچ کارگری حق امضاء سفید ندارد، بیان کرد: یچ کس حق کاغذ سفید امضا گرفتن از کارگران را ندارد و در صورت مشاهده این موضوع به شدت با آنها برخورد خواهم کرد.

شهردار بابل خطاب به مدیران شرکت‌های پیمانکاری نیز گفت:جریمه کم کاری و تخلفات برای رفتگران اعمال کنید و زمانی که رفتگران کار خویش را به درستی انجام نداده اند برگ جریمه برای آنها صادر کرده و مبلغ جریمه در فیش حقوقی آنها لحاظ شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :