آخرین عناوین

دوشنبه 8 خرداد 1396-13:46 کد خبر:43319

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران خبر داد:

حذف بیمه کارگران ساختمانی و قالیبافانی که در مشاغل دیگر فعالیت دارند

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران گفت: کارگران ساختمانی و قالیبافانی که زیرپوشش بیمه قرار گرفتند اگر ثابت شود در مشاغل دیگری فعالیت دارند بیمه آنان حذف می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، علی‌اصغر محمودی امروز درباره حذف بیمه برخی از کارگران ساختمانی و قالیبافان اظهار داشت: در این زمینه حذفی نداریم، حذف بیمه برای افرادی اتفاق می‌افتد که در مشاغل دیگر فعالیت دارند.

وی بیان کرد: اخیراً 5 هزار و 500 سهمیه کارگران ساختمانی به مازندران داده شده که طی نشستی با مجمع صنفی کارگران ساختمانی مقرر شد کارگرانی که دارای کارت مهارت از سازمان فنی ‌وحرفه‌ای هستند پس از بررسی انجام شده زیرپوشش بیمه قرار می‌گیرند.

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه مازندران استان پایلوت این طرح است، اضافه کرد: تمام کارگران ساختمانی پس از ثبت‌نام در سامانه، گذراندن دوره آموزشی کوتاه و دریافت کارت مهارت فنی زیرپوشش بیمه قرار گیرند.

این مسئول با اعلام اینکه برخی زیرپوشش بیمه کارگران ساختمانی هستند ولی دارای جواز کسب بوده و در واحد تجاری در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: در صورت مشاهده چنین مواردی نسبت به حذف بیمه در اسرع وقت اقدام می‌شود.

محمودی یادآور شد: موارد بسیاری نیز در زمینه بیمه قالیبافان مشاهده شده که اصلاً در قالیبافی فعالیت نداشته و تنها هدف برخورداری از مزایای بیمه بوده است.

وی در پایان گفت: همچنین مواردی گزارش شده که افرادی که در حال دریافت بیمه بیکاری هستند در مشاغل دیگر اشتغال دارند که طبق قانون نباید این بیمه را دریافت کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :