آخرین عناوین

دوشنبه 8 خرداد 1396-13:48 کد خبر:43320

افزایش تعداد تابلوهای حمل خودرو با جرثقیل در ساری

مردم ساری این روزها در مرکز استان با افزایش تعداد تابلوهای حمل با جرثقیل مواجه هستند و در برخی مواقع این تابلوها در سطح معابر فرعی نیز نصب شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، مردم این روزها در مرکز استان مازندران شاهد افزایش تعداد تابلوهای حمل با جرثقیل هستند.

تابلوهای حمل خودرو با جرثقیل حتی در برخی از کوچه‌ها فرعی مرکز استان مازندران هم دیده می‌شود، به طوری‌که حتی مردم برای توقف کوتاه مدت در بسیاری از معابر سطح شهر با مشکلات جدی مواجه هستند.

در همین ارتباط عضو انجمن ترافیک ایمن سازمان‌های مردم نهاد مازندران اظهار کرد: نگرانی مردم در ارتباط با افزایش تعداد تابلوهای حمل با جرثقیل را باید جدی بگیریم.

سیدمرتضی موسوی تصریح کرد: در حوزه ترافیک سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه نقش دارند، متولیان امور بدون توجه به دغدغه‌ها به حق مردم در حوزه زیر ساخت، از مردم انتظار دارند که نسبت به اجرای مقررات اقدام کنند.

وی با اعلام اینکه زیرساخت‌های مناسب برای جلوگیری از ترافیک در مرکز استان مازندران فراهم نیست، خاطر نشان کرد: ساخت‌وسازهای غیراصولی، تجاوز به حریم راه‌ها و تراکم فروشی از مواردی است که باید نسبت به آن متولیان امور دغدغه داشته باشند که عدم توجه به این مباحث خیانت به مردم است.

رئیس سابق اداره فرهنگ و ترافیک پلیس راهور استان مازندران که در حال حاضر بازنشسته است، اضافه کرد: اینکه به مردم نگوییم در فلان نقطه پارک کند، ممکن است حرف به حقی باشد ولی باید مکان مناسب برای پارک خودرو را هم نشان داد.

وی با اعلام اینکه در ساخت معابر عمومی ایرادهای مهندسی بسیار جدی وجود دارد، گفت: تصمیم‌گیری‌های  بدون بررسی جوانب انجام می‌شود، طرح‌های متعددی در سطح مرکز استان بدون دغدغه‌های ترافیکی در دستور کار قرار می‌گیرد.

موسوی یادآور شد: بستر برای رانندگی مناسب در سطح شهرهای و حتی بیرون از شهرهای استان فراهم نیست، یکی از مباحث حقوق شهروندی که در شهر ساری به آن توجه نمی‌شود، بحث ترافیک روان و تردد مناسب است.

وی با اعلام اینکه شهرداری‌ها باید در همه حوزه‌ها دغدغه داشته باشند، افزود: وقتی شهرداری و عوامل آنها با دستفروشان برخورد می‌کنند این برخوردها باید نسبت به مغازه‌دارنی که به حریم پیاده رو ورود پیدا کردند هم تشدید شود.

عضو انجمن ترافیک ایمن سازمان‌های مردم نهاد مازندران در ادامه با اعلام اینکه در بسیاری از پروژه‌های اجرا شده شهری هم محل مناسبی برای تردد عابران پیاده در نظر گرفته نشد، گفت: در سه راه معلم، بلوار طالقانی، خیابان قارن، رمپ ایجاد شده از میدان شهدا درست روبه روی خط عابر پیاده جوی آب بسیار بزرگی قرار دارد که امکان تردد وجود ندارد.

وی اضافه کرد: افزایش تعداد تابلوهای حمل با جرثقیل یکی از نگرانی‌ها به حق مردم است و باید متولیان امور نسبت به کاهش این نگرانی اقدام مناسبی انجام دهند.

موسوی در پایان گفت: انتظار است که اعضای شورای جدید شهر ساری نسبت به این دغدغه‌ها حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :