آخرین عناوین

سه شنبه 9 خرداد 1396-9:4 کد خبر:43331

بلاغ گزارش می دهد:

روزه‌خواری علنی در مقابل چشمان بسته مسئولان مازندران

در حالی که بسیاری از مسئولان خود به رعایت روزه‌ داری در این ماه مبارک تاکید کرده‌اند، به نظر می‌رسد تنها این‌گونه تاکیدات فقط برای ارائه گزارش عملکرد بوده است.


خزرخبر: باز هم درب‌های رحمت به روی مسلمانان جهان گشوده شد و با فرارسیدن ماه مبارک رمضان بهار معنوی دیگر برای تمام مومنین و مومنات آغاز شد.

ماه مبارک رمضان ماهی است که خداوند به بهانه‎های متفاوت به دنبال بخشش گناهان و آمرزیدن بندگان خود است و ما نیز باید از این فرصت استفاده و خود را برای میهمانی بسیار بزرگ آماده کنیم.

در این ماه خداوند آنچنان بنده خود را مورد لطف و محبت خود قرار می‌دهد که حتی خوابیدن در این روزها و تنفس نیز از ثواب معنوی برخوردار است.

حضور و نحوه زندگی در این ایام نیز آداب مخصوص به خود را دارد و با روزهای دیگر سال متفاوت است، در ایام مختلف سال افراد حتی در خیابان‌ها و در ملا عام می‌توانستند به راحتی بخورند و بیاشامند و هیچ کس نمی‌توانست جلودار آنها باشد و هیچ مرجعی نیز با آن برخورد نمی‌کرد اما در این روزها که بسیاری از افراد به میهمانی خداوند رفته‌اند افرادی که به هر دلیلی از کسب این ثواب عظیم محرومند و توان گرفتن روزه را ندارند نباید به صورت علنی و در ملا عام اقدام به روزه‌خواری علنی کنند و در این صورت است که برابر با قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

استان مازندران به دلیل شرایط خاص و توریستی بودن در تمام ایام سال حتی در طول ماه مبارک رمضان نیز به عنوان میزبان از مسافران خود پذیرایی می‌کند و در این بین شهرهای ساحلی این استان طرفدارهای ویژه و مخصوص به خود را دارد.

در حالی که بسیاری از تفکرات غلط و اشتباه ساحل را به عنوان منطقه‌ای آزاد برای روزه خواری علنی به مسافران معرفی کرده است این امر با واکنش بسیار زیاد و شدید ائمه جمعه این شهرهای ساحلی و برخی مسئولان روبرو شده و در برخی اوقات به برخورد نیز کشیده شد و به هر ترتیب با تعطیل بودن بسیاری از طرح‎های دریا در ظاهر جلوی این کار در ساحل گرفته شد.

هرچند نحوه برخورد با تعدادی از روزه‌خواران در بطن شهرها و حتی در حین کار در خیابان‌ها از سوی مسئولان زیربط با کیفیت صورت نمی‌پذیرد اما تعدادی از مکان‌ها که مورد استقبال زیاد ورزشکاران قرار می‌گیرد از چشم مسئولان کاملا دور افتاده و در آن روزه‌خواری علنی به وفور یافت می‌شود.

یکی از این مکان‌هایی که کاملا به طور محسوس در آن و در این ایام روزه‌خواری به صورت علنی و آشکار صورت می‌پذیرد بسیاری از باشگاه‌های بدنسازی است.

بسیاری از ورزشکارانی که قبل از مراسم افطار در این گونه باشگاه‌ها حاضر می‌شوند و به دلیل تمرین‎های بسیار سختی که در بدنسازی صورت می‌پذیرد به سراغ مصرف آب، دلستر و موادی که آب بدن را تامین می‌کنند می‌روند و هیچ اباعی از این کار نیز ندارند و به راحتی این نوشیدنی‌ها را مصرف می‌کنند و با اعتراض و یا تذکر مدیر سالن نیز هرگز روبه رو نمی‌شوند.

در حالی که بسیاری از مسئولان خود به رعایت این نکات در این ماه مبارک تاکید کرده‌اند، به نظر می‌رسد تنها این گونه تاکیدات فقط برای ارائه گزارش عملکرد تحت عنوان یک نامه بوده است و هیچ چشمی بر عملکرد این باشگاه‌ها نظارتی ندارند.

شایسته است مسئولان کمی بیشتر نسبت به این امر بسیار مهم دغدغه داشته باشند، چرا که دشمنان این نظام و استکبار جهانی از کوچکترین غفلت در این سرزمین به دنبال تطهیر خود و القای سختی زندگی در کشور هستند و برای رسیدن به این مهم از هیچ کاری حتی به راه انداختن تبلیغات دروغ در شبکه‎های اجتماعی نیز دریغ نمی‌کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :