آخرین عناوین

سه شنبه 9 خرداد 1396-12:56 کد خبر:43340

بلاغ گزارش می دهد:

آقای رئیس‌جمهور! سیمرغ را دریابید و به مسئولان بی‌حال مازندران حواله ندهید

سخنگوی شورای اسلامی شهر کیاکلا گفت: ارتقای کیاکلا به شهرستان سیمرغ آب و نانی برای جوانان آن نشد و حتی درصدی بهانه برای اشتغال آنها مهیا نکرد.


خزرخبر: با توجه به اینکه انتخابات تمام شده و مردم مازندران با 91 درصد حضور در پای صندوق‌های رأی نقش مهمی در انتخابات داشتند و این نشان می‌دهد که مردم نقش خود را به درستی انجام دادند، حال نوبت مسئولان است که به وعده‌‌های خود عمل کنند.

در این رابطه یکی از مسئولان شهرستان سیمرغ به بیان مشکلات شهرش پرداخت.

مسعود آب‌آذری سخنگوی شورای اسلامی شهر کیاکلا خطاب به حسن روحانی گفت: تبریک یک جوان دلسوخته از شهر پرواز و شهادت را به مناسبت انتخاب شما به عنوان رئیس جمهور ایران عزیز پذیرا باشید.

آب‌آذری افزود: یک درخواست به حق و مطالبه منصفانه به نمایندگی از همه مردم این شهر دارم که لطفا در تحقق آنها تامل کنید.

وی تصریح کرد: کیاکلا در سال 1391 پس از نیم قرن سابقه شهری به شهرستان ارتقا یافت و عنوان سیمرغ را به خاطر این که زادگاه مرد افسانه‌ای حماسه و پرواز امیرسرلشگر خلبان شهید احمد کشوری بود، برخود نهاد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کیاکلا یادآور شد:همان طور که مستحضرید و بهتر از هر کس دیگری واقف هستید، کشوری ناجی پاوه و فرمانده تیم آتش هوانیروز در حراست و حفاظت از 430 کیلومتر نوار مرزی غرب کشور در استان ایلام بود.

وی خاطرنشان کرد:رئیس جمهوری خود در سفر استانی در دیدار با نخبگان فرهیختگان خانواده شهدا و ایثارگران در مازندران حدود 8 دقیقه از سخنرانیش را به یادآوری بخشی از حماسه‌ها و بزرگمردهای این سیمرغ آسمان ایران پرداخت.

آب‌آذری با گریزی به سخنان رهبری که در بزرگی سیمرغ فرمود شهید کشوری از مومنین بالله و رجال صادق در راه این انقلاب بود، یادآور شد: چنین مرد بزرگ و حماسه‌آفرینی که تمام مردم ایران با نام و آوازه آن آشنا هستند، زادگاهی دارد به نام سیمرغ که در حد شأن و منزلت و جایگاهش نیست.

وی گفت: شهر سیمرغ مهجور، خالی از امکانات و ساز و کار شهری است که مردم زادگاه شهید کشوری را در برابر بزرگی و شکوهش شرمنده مسافران و گردشگرانی می‌کند که به نام و آوازه سیمرغ افسانه‎ای پرواز و حماسه ایران به شهر سیمرغ گام می‌نهند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کیاکلا با اشاره به اینکه حقیقت این است که ارتقای کیاکلا به شهرستان سیمرغ آب و نانی برای جوانان آن نشد و حتی درصدی بهانه برای اشتغال آنها مهیا نکرد، افزود: خلاصه یک شهرستان در تعریف ذاتی خودش خدمات، صنایع، امکانات و شرایط اقتصادی، عمرانی، فرهنگی را می‌طلبد که این گستردگی و ایجاد فضای جدید در شهرستان سیمرغ مشهود نیست.

وی تصریح کرد:هر چند سیمرغ به واسطه شهرستان شدن در خود ادارات جدیدی را پذیرفت اما به اندازه انگشتان دست هم از تحصیل‌کرده‌های بیکار سیمرغی در این ادارات جدید التأسیس که تعداد آنها اندک هم نبود، مشغول به کار نشدند.

آب‌آذری یادآور شد:در شهر شهید کشوری از صنعت و از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی خبری نیست، با توجه به اینکه پنج سال از شهرستان شدن آن می‌گذرد و نیازمند تحول عمرانی و اقتصادی در سطح شهرستان است.

وی عنوان کرد:همچنان هنگامی که وارد سیمرغ می‌شویم هیچ حس و حال شهرستانی در انسان ایجاد نمی‌شود چون هیچ تحولی از جمله در توسعه راه‎های ارتباطی بین شهری سیمرغ به جویبار، سیمرغ به بهنمیر و سیمرغ به بابل ایجاد نشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کیاکلا خطاب به ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: ما شما را رئیس دولت تدبیر و امید می‌دانیم و تدبیر و امید دولت شما را باور داریم که مثل سایر شهرهای مازندران در حماسه انتخابات سال‌های 92 و 96 بیشترین آرا با درصد قابل توجهی تقدیم شما کردیم، از این رو می‌خواهیم با تدبیرتان سایه مهجوریت، فقر، بی‌روحی و بی‌انگیزگی را از سر شهرستان سیمرغ بردارید و برای کشاورزی این شهرستان که بسیار باظرفیت و ریشه‌دار است، رونق اقتصادی ایجاد کنید.

وی افزود:صنعت شهرستان سیمرغ به دلیل بی‌حمایتی و نبود بازار فروش و جذب سرمایه‌گذار یا ریسک فراوان سرمایه‌گذاری در رکود به سر می‌برد.

آب‌آذری با بیان اینکه لازم است تا رئیس جمهور روح انگیزه و امید را در مردم شهر سیمرغ بدمید و زادگاه سیمرغ افسانه‌ای حماسه و پرواز ایران در حد نام و شان آن بزرگ مرد توسعه و ارتقا دهد، گفت:این اتفاق‌های ناب و نیک هنگامی رخ می‎دهد که با برنامه ‎ریزی و تعهد و دلسوزی مسئولان استانی همراه باشد.

وی در پایان ازروحانی تقاضا کرد:آقای رئیس جمهور ما را به مسئولان بی‌حال استانی حواله ندهید که اگر حتی اندکی از تقاضاها و اصرارهای ما از طریق مسئولان استانی پس از 5 سال محقق می‌شد هیچ گاه برایتان به عنوان مقام ارشد اجرایی کشور تقاضایی نمی‌کردیم و حال چشم امیدمان به لطف الهی و دولت تدبیرتان است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :