آخرین عناوین

سه شنبه 9 خرداد 1396-21:37 کد خبر:43347

سرپرست اداره دامپزشکی قائمهشر خبر داد:

ضبط یک تن گوشت گاو به‌ دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی در قائمشهر /تصویر

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان قائمشهر گفت: یک تن گوشت گاو به ‌دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی و ذبح در خارج از کشتارگاه توسط دامپزشکی قائمشهر ضبط شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از قائم آنلاین، مصطفی باقرزاده طی گفت‎و‎گویی اظهار داشت: حدود یک تن گوشت گاو که در خارج از کشتارگاه شهرستان قائم‌شهر ذبح شده بود، برای پیشگیری از بیماری‌های مختلف و انتقال آن به انسان دامپزشکی مانع این اقدام شد.

وی با بیان اینکه تب کنگو عامل آن نوعی ویروس است و از طریق گزش انتقال پیدا می‌کند، افزود: این بیماری در استان مازندران شیوع ندارد چون افزایش گرمای هوا عامل بیماری را زیاد می‌کند و در حال حاضر در این استان دما مساعد برای گسترش این بیماری نیست اما باید برای پیشگیری آن از هر عامل غیربهداشتی جلوگیری کرد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان قائم‎شهر تصریح کرد: با توجه به اینکه فصل گرم را در این روزها در پیش داریم و این گرما عامل ایجاد بسیاری از بیماری‌های مختلف است بنابراین باید خرید گوشت از مراکز با مجوز وزارت بهداشت انجام شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: حدود یک تن گوشت گوسفند و گاو به ‌دلیل حمل غیربهداشتی و غیراصولی به‌ طور موقت ضبط شد و برای آزمایشات لازم به آزمایشگاه انتقال یافت تا در صورت بیماری با مشکل گوشتی انهدام صورت گیرد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :