آخرین عناوین

جمعه 12 خرداد 1396-19:13 کد خبر:43392

هشدار جدی به مردم مازندران وساری!!!؟

مشاهده بیماری تب کنگو/مردم جداً مواظب باشند

امروز در یکی از بیمارستان های دولتی مرکز استان بیمار مشکوک به تب کنگو مشاهده گردید.


به گزارش خزرخبر،بعد از ظهر امروز کارشناسان اورژانس مازندران بیماری مسن  و مرد را با حدود 53 سال با حالتی خاص به اورژانس بیمارستان دولتی منتقل نموده و از نزدیک شدن افراد به این بیمار جلوگیری نمودند.

بر پایه این گزارش، این کارشناسان اورژانس که مجهز به لباسهای مخصوص و قرنطینه ای بودند از نزدیک شدن افراد به این بیمار جلوگیری نموده و این بیمار را سریع به داخل بیمارستان منتقل نمودند.

به گزارش خزرخبر، این کارشناسان در پاسخ به مردمی که در آن بیمارستان حضور داشتند، خواستار سکوت و عدم پیگیری این موضوع شدند.

این گزارش حاکی از این است، متاسفانه مسئولین استان بخصوص مدیر کل دامپزشکی مازندران اعلام نموده اند که در استان مازندران هیچ موردی از بیماری مشاهده نگردیده است و مردم با خیال راحت از فروشگاه های مجاز نسبت به تهیه گوشت قرمز اقدام نمایند.

اما از طرف دیگر مدیر کل علوم پزشکی مازندران به مردم هشدار داده است تا نکات بهداشتی لازم را در مورد خرید گوشت قرمز و رعایت موارد بهداشتی رعایت نمایند.

آنچه که جای تعحب است این است که چرا مسئولین استان موضوع به این مهمی و خطرناکی را که با جان مردم در اتباط می باشد را همچنان کم ارزش تلقی می نمایند.

یکی از مسئولین این بیمارستان اظهار داشت:با توجه به مشاهده نشانه هایی از بیماری تب کنگو در استان و جهت انجام اقدامات اولیه برای پیشگیری از شیوع بیماری تب کنگو با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران این بیمار به قرنطینه منتقل شده و آزمایشهای اولیه جهت مشخص شدن بیماری این فرد در دست اقدام می باشد، که به محض مشخص شدن نتیجه به اطلاع عموم خواهد رسید.

این مسئول همچنین افزود:لازم است مردم مازندران با دقت بیشتری نکات بهداشتی را رعایت نمایند.

سخنگو و رییس روابط عمومی دانشگاه مازندران خبر داد

سلطان تویه گفت: بیمار مرد دامدار ساکن روستا طایب کلا کلاردشت با بروز علائم از 6 روز قبل که با تشخیص اولیه cchf (تب کریمه کنگو )با علائم همچون تب، درد شکم، استفراغ خونی،زخم اطراف دهان پلاکت پایین و سیستم ایمنی پایین طبق دستور ریاست محترم دانشگاه به بیمارستان امام ساری انتقال یافت تا توسط  تیم تخصصی و فوق تخصصی عفونی و خون در بهترین شرایط ممکن روند صحیح و سریع درمان انجام پذیرد.

وی افزود:نمونه برای تایید تشخیص ارسال میگردد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: مردم از خرید گوشت بهداشتی اطمینان حاصل کنند  و اگر مورد مشکوکی مشاهده شد فورا به مراکز درمانی اطلاع دهند.

وی در پایان افزود:مردم ساری و دیگر شهرهای استان نگران نباشند،زیرا بجز این بیمار تابحال مورد دیگری گزارش نشده است.

به زودی اخبار بیشتری در این مورد منتشر می شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :