آخرین عناوین

شنبه 13 خرداد 1396-8:40 کد خبر:43395

حکم نامردود و راه مسدود!!!

حکایت این‎روزهای بخشی از ساحل محمودآباد

مسدود شدن بخشی از ساحل محمودآباد که مالک خصوصی دارد، سبب اعتراضات مردمی شده است و مسئولان به ‎دنبال جلب نظر مالک و همکاری وی برای بازگشایی هستند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، شهرستان محمودآباد با داشتن 30 کیلومتر ساحل آزاد یکی از مناطق توریستی و گردشگرپذیر شمال کشور محسوب می‌شود، 120 راه دسترسی به این مناطق نیز وجود دارد که قابل مسدود شدن نیستند اما اخیراً یکی از راه‎ها که ظاهراً مالک خصوصی دارد، مسدود شده و همین موضوع سبب نارضایتی مردم و تجمع چندین باره آنها شده که تعداد معترضان در هر تجمع به بیش از یک‎هزار نفر می‎رسید.

موضوع اصلی این است که در پی اجرای حکم قطعی دادگاه محمودآباد درباره مالکیت و دیوارکشی اراضی موسوم به یوزان در روستای عزت‌آباد بخش سرخ‌رود توسط مالک که به‎وسیله برخی افراد تصرف عدوانی شده و به فروش رسیده بود، اخباری مبنی بر زمین‌خواری انتشار یافت و این در حالی است که موضوع ملک یادشده ارتباطی به سواحل نداشته و موارد در این زمینه بنا به اظهارات دستگاه‌های اجرایی کاملاً رعایت شده است.

علت عمده اعتراضات مربوط به خیابان‌های تعریض شده در ملک مورد نظر بوده که بدون اجازه مالک احداث شده است و به‎طور طبیعی این میزان نیز جزء اراضی تصرفی محسوب می‌شود و بنا بر حکم قضایی قابل بازگشت به مالک است که البته با پیگیری‌های دستگاه‌های مربوطه در پی جلب نظر مالک برای مساعدت او هستند.

با پیگیری‌های انجام‎شده، بخشدار سرخ‌رود به دنبال جلب نظر مالکان این زمین بوده تا راه دسترسی مردم به سواحل مانند گذشته باز باشد و عموم مردم از آن استفاده کنند و اگر چنانچه مالک نخواهد چنین کاری انجام دهد، از نظر قانونی و براساس حکم دستگاه قضایی کاملاً آزاد است که هر نوع تصمیمی بگیرد.

امید است که با تلاش همه‌جانبه مسئولان شهرستانی و صبر و شکیبایی مردم و دوری از انتشار اخبار ناصحیح و شتاب‌زده و با همفکری و همدلی مردم و مسئولان یک تصمیم خوب و حساب‌شده گرفته شود تا در این بین همه مردم منطقه از آن منتفع شوند، بدون تردید پخش شایعاتی مبنی بر تصرف و زمین‎خواری و این‌گونه مسائل کمکی به حل موضوع نمی‌کند و اوضاع پیچیده‎تر می‎شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :