آخرین عناوین

جمعه 28 آذر 1393-23:8 کد خبر:4340

فرامرز درخشنده/کارشناس رسانه ای

کالای بنجل خود را به معرض فروش مجدد نگذارید!!!

علم ارتباطات هم می گوید:مطلب یا مطالبی را برزبان بیاور و یا از طریق رسانه ای منتشر کن که مخاطب داشته باشد و اگر این چنین نشد، در دستیابی به هدفت شکست خورده ای!


خزرخبر:دربازارعرف است که اگر جنس ات به فروش نرفت، سلیقه مشتریان را درنظربگیر و کالایی را عرضه کن که باب میل آنان باشد؛ آنانی که به این قانون احترام می گذارند همواره موفق اندو آنانی که می خواهند جنسشان را به هرقیمتی آب کنند، به شیوه های مختلفی از جمله حراج متوسل می شوند؟!

علم ارتباطات هم می گوید:مطلب یا مطالبی را برزبان بیاور و یا از طریق رسانه ای منتشر کن که مخاطب داشته باشد و اگر این چنین نشد، در دستیابی به هدفت شکست خورده ای!

چندی پیش همکاران به اصطلاح رسانه ای در استان مازندران – پایگاه خبری- تحلیلی به بهانه سفرمدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی به استان جهت افتتاح چندین پروژه درمانی ابتدا با درج مطلبی زحمات و تلاش های مدیریت درمان تامین اجتماعی مازندران را نادیده گرفته و ایشان را مورد انتقادقرار داده و با مدد گرفتن از کامنت گذاران همیشه حاضرخود این گونه به مخاطبان خود القاء کردند که قاطبه مردم استان وبه خصوص بیمه شدگان وبازنشستگان تامین اجتماعی از عملکرد دکتر خورشیدی رضایت ندارند که البته با موضع گیری صریح دکتر نوربخش و حمایت ایشان از عملکرد بخش درمان تامین اجتماعی استان، نقشه ها برآب شد وظاهراً رویاهای زیبای دوستان ما تعبیر نشد؟!

 این بارنوبت دبیرخانه کارگراستان و رییس هیأت مدیره کانون بازنشستگان مازندران بود که مورد تجلیل وتمجید!! نویسنده محترم پایگاه خبری وتحلیلی قرارگیرد.

 اگرچه مسئولان محترم تامین اجتماعی و خانه کارگر استان هیچ دوست نداشتند مطلبی در باب پاسخگویی به اتهام زنی های این پایگاه خبری منتشر شود اما ازباب وظیفه با دوستان، دوستانه سخن گفتیم و نسبت به عواقب اعمال نسنجیده اشان تذکراتی را دادیم که با استقبال گسترده جامعه رسانه ای استان مواجه شد.

 اما در اقدامی جالب وکم نظیرپایگاه خبری مذکور باردیگرمطلب مربوط به اتهام زنی هایشان به نماینده محترم کارگران وبازنشستگان تامین اجتماعی استان را درصدراخبارخود قرارداده ودلیل این کارخلاقانه!! خود را درخواست های مکررمخاطبان کامنتی خویش اعلام نمودند.

 این اقدام دوستان، فرضیه ما را مبنی بر این که اینان قواعد وآیین روزنامه نگاری را بلد نیستند ، قوت بخشید و خوشحالیم که همکاران حرفه ای ما در استان به ذات ونیات ساکنین وکارگردانان این پایگاه به اصطلاح خبری- تحلیلی آگاه شدند؛ دوستی رسانه ای که بیش از دو دهه به صورت حرفه ای در عرصه روزنامه نگاری قلم می زند و تحصیلات عالیه این رشته را دارد و هزاران دانشجوی ارتباطات از دانش ایشان بهره مند شده اند، می گفت: محصولات باید مشتریان پروپاقرص داشته باشد، حال می خواهد کالاباشد ویا پیامی که قراراست تاثیر بگذارد بر جامعه!

 او می گفت: در ایران مرسوم است که جنس بنجل را با روش حراج دربازارآب کنند واین روش همیشه موفق نخواهد بود ودرعالم ارتباطات انتشار مجدد مطلب ویا پخش برنامه ای باعناوینی همچون" بنابردرخواست مخاطبان" تداعی کننده همان بنجل فروشانی است که به هر قیمتی می خواهند برای خود مشتری دست وپا نمایند.

درپایان این تذکردوستانه توصیه ای برادرانه به همکاران رسانه – پایگاه خبری می نمایم والتماس دعا!

1- اولاً قرار نیست که همه روزنامه نگار باشند؛ این عرصه، میدان داد وستد نیست؛ اینجا قواعدی حاکم است که اگر رعایت نکنید دردنیا و آخرت متضررخواهید شد .

2- توصیه می کنم که مراقب اعمالتان باشید و به عواقب کارخویش بنیدیشبد ؛ جامعه کارگری وبازنشستگان استان به حدکافی صبوری به خرج داده اما قرارنیست صبر ایوب داشته باشند؛ خدا آن روز را نیاورد که احساس کنند که زمان عمل فرارسیده! مراقب باشید دوستان من!

 خدایا :چنان کن سرانجام کار،تو خشنود باشی و ما رستگار

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :